ایمنسازی مدارس پرخطر تهران در دستورکار/تهیه شناسنامه ایمنی مدارس
معاونت و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با برنامه تاکید بر ایمنی، خط قرمز ما گفت: مدارس ناایمن، شناسایی و مقاومسازی خواهند شد.
میدرا تقیپور در فتوگو با یسنا، درباره این سازمان جهت ایمنسازی مدارس به ویژه پس از اعلام آمار مدارس ناایمن از سوی سازمان آتشنشانی تهران گفت: مدارسی که ساخته شدهاند دارای استانداردهای ایمنی هستند، اما درباره مدارس نایمن، ابتدا باید جامعی را از فضای نایمن در یک مدرسه تعریف کنیم. بازی شروع شد.
وی افزود: ایمنی یک مدرسه شاخصها و آیتمهای موجود، از جمله سیستمهای اطلاعات حریق، نوع چیدمان پلهها، مناسب بودن مسیر رفت و آمد بچهها و … بسیاری از این آمارهایی که میتوانند از این مجموعه استانداردها و شاخصها بیان شوند.
تقیپور با اشاره به ۲۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتشنشانی در تهران مورد بررسی قرار گرفت که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی بیان کرد: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاسهای درس، آسیبپذیر و آسیبپذیر و ۱۸ درصد نیازمند مقاومسازی هستند. ما بقی ایرادها و اشکالاتی که گرفته میشود خارج از این دوگروه است و برخی از ایرادها شکلی و جزئی هستند و همه آنها خطرآفرین به آن معناست که خطر جانی متوجه دانشآموزان باشد، باشد.
معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: البته همه این ایرادها باید قطع شود، زیرا ممکن است به سلامت جسمانی دانشآموزان آسیب برساند. هه اها.. .گ.. .گ.. .شه..ه….. برخی از مواردی که پرخطر و نیازمند آنها هستند و میتوانند از قبل در دستور کار خودمان قرار گیرند و تک تک در دست بررسی و اقدام هستند و در یک دوسال آینده ایمنسازی خواهند شد.
ب ق………………………………. مدارس ما زز دارای قبل این همان چیزی نیست که باید پیدا شود و نام بازی است و با آن یکی نیست.
تقیپور با اشاره به صورت پذیرفتهشده پیرامون مناسبسازی مدارس عادی در کشور اظهار کرد: این که چگونه میتوان طرحهای تحصیلی را توسعه داد و دانشآموزان با نیازهای ویژه را به سمت مدارس عادی هدایت کرد، بسیار خوب و شایسته است، اما باید شرایط و فضای فیزیکی برای آن وجود داشته باشد. آور آنها در مدرسه مهیا باشد.
وی افزود: لازم است مناسبسازی فضای مدارس عادی انجام شود و پیشنیازهایی از خانوادههای رمپ و بالابر تعبیه شود که جزو استانداردها و اصول ساختوساز ما در مدارس قرار گرفته و در دستور کار است.
معاونتهای توسعه و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از این پس با جدیت بیشتر به این موضوع پرداخت میگوید: پیمانکاران را ملزم میکنند که در ساخت مدارس عادی کارویژهها و نیازهای ویژه دانشآموزان استثنایی را لحاظ کنند.
بازی را به خاطر بسپار