علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – دوران خبر

قبلاً عینک‌هایی را دیده‌ایم که مجهز به دوربین هستند که به نابینایان می‌گوید به چه چیزی نگاه کنند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است، زیرا دارای میکروفونی است که متن صحبت های دیگران را نشان می دهد.

این عینک طراحی شده در اسلوونی در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه ارائه می شود. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار فردی را که به صورت متنی با کاربر صحبت می کند، ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده تنظیم کرد و گفته می شود وزن آن کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ باتری می تواند برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر شامل صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که نتوانست به هدف بودجه خود دست یابد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، اسپیکر باید با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک صوتی با توجه به اینکه هنوز یک محصول تجاری کامل نیست را می توان با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد. در صورت رسیدن این شیشه ها به مرحله تولید، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید