هشدار نسبت به کلاهبرداری در بستر «شاد»/ توصیههایی برای حفظ امنیت کاربران
مدیر فنی شبکه شاد با اشاره به کلاهبرداری هکرها از طریق اپلیکیشن شاد، از کاربران این پیامرسان خواستند تنها به کاربریهایی که «تیک آبی» توجه کنند و دیگران را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.
من در این سایت حساب کاربری ندارمدر پاسخ به پرسشی مبنی بر شناسایی و مقابله با هکرها و کلاهبرداری در پوشش پشتیبان «شاد» اظهار کرد: تیم فنی و پشتیبانی شاد در هماهنگی کامل با پلیس فتا و نهادهای نظارتی به صورت روزانه استعلامها و گزارشهایی را ردوبدل میکنند.
وی افزود: تمام کارهایی که در این اپلیکیشن رخ می دهد و احیانا کلاهبرداریهایی هستند که به اسم پشتیبان یا ادمین شاد و حتی دیده شده به اسم وزیر آموزش و پرورش و مواردی که این دست رخ می دهد را به پلیس فتا اعلام می کنیم و آنها را دنبال می کنند. و نتایج جستجو به روز می شود و نتایج نمایش داده می شود.
مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه روال این افراد را به این صورت شناسایی میکند که یا کاربران گزارش میدهند و یا در سرچ ماشینی توسط گروه شاد میشوند، گفت: در اولین اقدام، استفاده از افراد مسدود شده میشود و اطلاعات لازم در اختیار پلیس فتا قرار میگیرد.
کاظمزاده درباره تغییر انجام شده پیرامون ارتقای امنیت شبکه شاد نیز گفت: گزینه ورود دو مرحلهای به شاد را فعالسازی کرده و تمام کاربران میتوانند رمز جدیدی را برای ورود رمز اصلی دریافت کنند و از آن استفاده کنند که دومرحلههای اپلیکیشنهایی مانند تلگرام و واتساپ است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، بارها اعلام کردهایم و باز هم از کاربران درخواست میکنند که تنها به کاربریهایی که تیک آبی دارند توجه کنند و دیگران را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.
مدیر فنی شبکه شاد افزود: همکاران ما – در صورت نیاز- با حسابهای کاربری که تیک آبی دارند به کاربران پیام میدهند و گرنه در شرایط عادی هیچ نیازی به پیام دادن به کاربران نیست و معمولاً هم این اتفاق بعد از تماس تلفنی میافتد. به این معنا که همکاران ما با کاربر به علتی که تماس تلفنی میگیرند، مشکل دارند و اگر نیاز به کمک داشت، در شادی با پشتیبان دارای تیک آبی به او پیام دهنده است.
بازی را به خاطر بسپار