علمی و پزشکی

۹ دلیل قانع کننده برای شروع پیاده‌روی

طبق این گزارش شفافچرا باید راه رفتن را شروع کنید؟ یکی از بهترین راه های حفظ جسم ، ذهن و روح شما پیاده روی 30 تا 60 دقیقه در روز است. دلایل این امر را اینجا بخوانید.

1. عمر طولانی تری خواهید داشت

یک مطالعه توسط مرکز قلب هونولولو برای 8000 نفر نشان داد که پیاده روی فقط 3 مایل در روز خطر مرگ را کاهش می دهد. پیاده روی همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. اگر پیاده روی بخشی از کارهای روزمره شما باشد ، امید به زندگی و سلامتی خود را افزایش می دهید.

2. پیاده روی به افزایش وزن کمک می کند

اگر به فعالیتهای روزمره خود 2000 قدم دیگر اضافه کنید ، ممکن است هرگز وزن کم نکنید. مطالعات دکتر جیمز هیل از مرکز تغذیه انسانی دانشگاه کلرادو نشان داده است که افرادی که روزانه قدم می زنند ، بیشتر از سایرین احتمالاً وزن کم می کنند.

3- می توانید وزن کم کنید

ورزش ، مانند پیاده روی ، بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن است. برای کاهش وزن به چه مقدار وزن نیاز دارید؟ اما پیاده روی می تواند به شما در ساخت عضلات لاغر ، سالم ، از دست دادن چربی و تقویت سوخت و ساز بدن کمک کند. نگه داشتن پیاده روی یا برنامه ورزشی دیگر در طولانی مدت باعث کاهش وزن با موفقیت خواهد شد.

4- پیاده روی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که پیاده روی و ورزش باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و روده بزرگ می شود. پیاده روی همچنین برای مبتلایان به سرطان که تحت معالجه قرار گرفته و احتمال بهبودی خود را بهبود بخشیده اند نیز مفید است.

5 – پیاده روی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد

باید خون ریخت! بیماری های قلبی و سکته مغزی از جمله محققان برتر زن و مرد در جهان امروزه هستند. پیاده روی به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در روز می تواند خطر هر دو را کاهش دهد.

6. پیاده روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

30 دقیقه در روز به عنوان حداقل نیاز روزانه برای سلامتی و پیگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 قدم بزنید. براساس مطالعه‌ی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پیتسبورگ ، یک پیاده روی 30 دقیقه‌ای در روز خطر ابتلا به دیابت را برای افراد دارای اضافه وزن و همچنین برای خانمها و خانمهای دارای اضافه وزن کاهش می دهد. پیاده روی همچنین به حفظ تعادل قند خون در مبتلایان به دیابت کمک می کند.

7. قدم زدن قدرت مغز شما را تقویت می کند

یک مطالعه مجلس شورای ملی در مورد افراد بالای 60 سال نشان داد که پیاده روی 45 دقیقه در روز توانایی تفکر افراد بالای 60 سال را افزایش می دهد. آزمایش از ساعت 15 دقیقه و د آغاز شد. طول دوره در سرعت و زمان افزایش یافته است. نتیجه این شد که بعد از برنامه همین افراد بیشتر بروزرسانی شدند.

8- پیاده روی باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود

به طور کلی ، پیاده روی و ورزش باعث ترشح اندورفین ها ، مسکن های طبیعی بدن می شود. بیشتر افرادی که روزانه در برنامه ها ورزش می کنند به دلیل داروهای شاد متوجه بهبود خلق و خوی می شوند. مطالعه ای در سال 1999 که در مجله Annals of Behcare Medicine منتشر شد ، نشان داد که دانشجویان کالج که به طور منظم ورزش می کردند نسبت به افرادی که به هیچ وجه ورزش نمی کردند یا کسانی که بی تاب ورزش می کردند ، استرس کمتری را تجربه کردند.

9 – پیاده روی می تواند از اختلال عملکرد جنسی جلوگیری کند

پیاده روی روزانه توسط مردان 3 کیلومتر خطر ابتلا به اختلال عملکرد جنسی را کاهش می دهد. تأثیر ورزش بر روی این مشکل خصوصاً در سنین میانسالی برجسته تر است. یک مطالعه در سال 2018 ، 40 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​و پر فشار را چهار روز در هفته برای کنترل مردان توصیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید