درمان اختلال یادگیری در کودکان

روش های درمان اختلال یادگیری در کودکان

درمان اختلال یادگیری در کودکان، ابتدا شاید برای اکثر والدین ترسناک و دلهره‌آور به نظر برسد. ولی باید بدانید که این عارضه در کودکی و قبل از سن ورود کودک به مدرسه قابل تشخیص و بهبود است.امروزه روش‌های گوناگونی برای درمان اختلال یادگیری در کودکان به وجود آمده است که در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم. پس نیازی به نگرانی و ترس نیست صرفاً باید صبور باشید و حوصله به خرج دهید. کودک شما نیاز به تمرین‌ها و اجرای روش‌های درمانی برای بهبود دارد. تأثیرگذاری این مسئله تا حد زیادی بستگی به شکیبایی والدین خواهد داشت.

متأسفانه اکثر والدین پس از مدتی ناامید می‌شوند و فرایند درمان اختلال یادگیری در کودکان را به تعویق بیندازد. اینگونه رفتارها می‌تواند به کودک و اعتماد به نفس او صدمه وارد کند و باعث شود که کودک در محیط های مختلف مانند مدرسه و کلاس های آموزشی، در ارتباط برقرار کردن با هم سن و سال های خود مشکل داشته باشد و بر نحوه زندگی او تاثیرگذار باشد. لباس دخترانه آنا السا به تقویت روحیه قهرمانانه کمک کرده و مبارزه با بدی ها را به نحو احسن آموزش می دهد

اختلال یادگیری چیست؟

اختلال یادگیری در کودکان، یک اختلال عصبی است. کودکانی که به این نوع بیماری دچار هستند معمولاً در فهم، استدلال، یادگیری برخی مسائل و هماهنگی ارتباط بینایی و حرکتی  مشکل دارند. البته این علائم بدین معنا نیست که فرد دارای هوش کمتری نسبت به بقیه است. آن ها صرفاً به روش‌های متفاوتی نسبت به باقی افراد برای یادگیری و فهم مسائل نیاز دارند. قابل ذکر است که درمان اختلال یادگیری در کودکان قطعی نیست ولی طبق آمار بدست آمده، امروزه با پیشرفت علم می توان این اختلال را درمان کرد و در صورت عدم درمان کامل می توان با روش‌های گوناگون آن را تا حد زیادی بهبود بخشید.

راهنمائی: در این مقاله صرفا به بررسی نحوه درمان این اختلال در کودکان می پردازیم، برای اطلاعات بیشتر درخصوص درمان اختلال یادگیری و انواع آن در سنین مختلف می توانید روی لینک مطلب کلیک کنید و مطلب دیگر ما در این خصوص را نیز مطالعه فرمائید.

علائم اختلال یادگیری در کودکان

در ابتدا باید بگوییم اختلال یادگیری در هر کودکی به شکلی متفاوت بروز می‌کند. پس علائم دقیق و معینی وجود ندارد که بتوان تمامی کودکان را با آن ها سنجید. همچنین سن بروز این اختلال در هر کودک متفاوت است. امکان دارد این علائم در برخی کودکان بصورت اختلال خواندن یا اختلال نوشتن خود را بروز دهند و برخی دیگر در حل ریاضیات.

علائم اختلال یادگیری در کودکان مختلف است. با این حال یک سری از علائم و نشانه‌ها وجود دارد که بروز آن ها می‌تواند نشان دهنده اختلال یادگیری در کودکان باشد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

به عنوان یک تیم برای کمک به فرزند خود کار کنید

اگر ارزیابی‌ها نشان دهد فرزند شما اختلال یادگیری دارد، فرزند شما واجد شرایط دریافت خدمات آموزشی ویژه است. در صورت واجد شرایط بودن، شما با تیمی از متخصصان از جمله معلم فرزندتان برای تهیه یک برنامه آموزش فردی (IEP) همکاری خواهید کرد. IEP یک سند مکتوب است که خلاصه عملکرد فعلی فرزند شما، اهداف سالانه و اهداف کوتاه مدت؛ ماهیت و مدت زمان پیش‌بینی شده از خدمات ویژه فرزندتان؛ و روش‌هایی برای ارزیابی پیشرفت را ارائه می‌دهد. یک IEP برای دانش‌آموزان 16 سال و بالاتر باید یک برنامه انتقال برای انتقال دانش‌آموز از مدرسه به “دنیای واقعی” را شامل شود.
اگر فرزند شما واجد شرایط آموزش ویژه نیست، هنوز هم مهم است که شما با معلم فرزند خود همکاری داشته باشید تا یک برنامه غیررسمی تهیه کنید که نیازهای یادگیری فرزند شما را برآورده کند. شما بخش مهمی از آموزش فرزندتان هستید!

نظارت بر پیشرفت فرزندتان

بر پیشرفت فرزندتان نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید نیاز فرزندتان برآورده می‌شود. پوشه آموزش فرزندتان را به روز نگه دارید و نمونه‌های جدیدی از کارهای مدرسه و نتایج آزمون را به آن اضافه کنید. اگر فرزند شما در حال پیشرفت نیست، مشاهدات خود را با پرسنل مدرسه در میان بگذارید و برای ایجاد تغییر کار کنید. یک نسخه از IEP فرزند خود را نگه دارید و قبل از هر جلسه IEP آن را مرور کنید.

شما با خرید لباس زیبای خفته واقعی محبوب کودک خود می توانید لبخند شادی و رضایت را روی لب های فرزند خود بنشانید. یکی از شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودکان زیبای خفته می باشد.

حقوق قانونی خود را بشناسید

با درخواست خلاصه‌ای از حقوق قانونی به زبان مادری خود از مدرسه فرزندتان در مورد حقوق و مسئولیت‌های ویژه تحصیلی او مطلع شوید. قانون آموزش افراد دارای معلولیت (IDEA) می‌گوید که فرزند شما حق دارد “آموزش عمومی رایگان و مناسب” داشته باشد.

آیا با دارو درمانی میتوان این اختلال را درمان کرد؟

وقتی اسم درمان مطرح میگردد به احتمال خیلی زیاد فکر بسیاری از شما به سمت دارو می رود در صورتیکه قرص ها و دارو ها به هیچ عنوان این اختلال را درمان نمیکنند و تنها مسکنی لحظه ای برای برخی از علائم هستند که بلافاصله بعد از قطع مصرف، علائم فوق بازمیگردند و با توجه به عوارض دارو های موجود در بازار و همچنین  بروز وابستگی و اعتیاد کودکان به قرص و دارو ، دارو درمانی روش مناسبی برای عزیزان شما نمیباشد.

آیا نوروفیدبک اختلالات یادگیری را درمان میکند ؟

نوروفیدبک و همچنین لورتا نوروفیدبک دو روش درمانی بسیار مفید و پیشرفته برای درمان اختلالات یادگیری از دهه ها پیش تا کنون در جهان شناخته شده اند و امتحان خود را به بهترین شکل پس داده اند.  خوشبختانه دانشمندان با پیشرفت روز افزون در علوم اعصاب نوروساینس توانسته اند به روشی به اسم نوروفیدبک دست پیدا کنند که به راحتی میتواند مغز شما را از نو آموزش دهد و برنامه ریزی کند.

این روش درمانی بر خلاف دارو درمانی موقتی نیست و شما یک بار برای همیشه میتوانید با اختلالات یادگیری خداحافظی کنید چرا که روش درمانی نوروفیدبک با تنظیم امواج مغزی به نوعی مغز شما را از نو برنامه ریزی میکند لازم به ذکر است این روش درمانی میتواند چندین اختلال را به صورت همزمان درمان کند و همچنین هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

نوروفیدبک چگونه اختلالات یادگیری را درمان میکند؟

همانطور که گفته شد روش درمانی نوروفیدبک  و لورتا  نوروفیدبک آموزش و تنظیم امواج مغزی شماست در این روش درمانی الکترود های مخصوصی به سر مراجع کننده متصل میگردد که تمام اطلاعات لحظه ای امواج مغزی وی را به درمانگر نشان میدهد و نوروتراپ مربوطه با توجه به پروتکل درمانی  فرد مراجعه کننده یک بازی کامپیوتری را به مراجعه کننده نمایش میدهد.

در این بازی خبری از استفاده از دست نیست و مراجعه کننده با تلاش ذهنی خود بازی را جلو میبرد و هر زمان که امواج مغزی به حالت نرمال میرسند امتیاز دریافت میکنند و به این صورت مغز وی در مدت زمان کوتاهی آموزش میبیند که چگونه نسبت به پیرامون خود بهترین واکنش را نشان دهد و به نوعی از نو برنامه ریزی میشود و به حالت نرمال باز میگردد . به صورت اینترنتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید ثبت سفارش لباس زنبور را انجام دهید