لزوم حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین علیرضا کاظمی در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به تدوین آئین نامه جدید رتبه بندی معلمان بیان کرد: انتظار می رود پایش آئین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آئین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.

وی همچنین بر استقرار رتبه بندی برای فاقدین و نو استخدامی ها تأکید کرد.

کاظمی به لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در این مسیر باید همه نیازها به سرعت احصا و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداخت ها به روز شود.

وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از دیدارهای اخیر و نشست شورای عالی به ریاست رئیس جمهوری بیان کرد: در تمامی دیدارها و نشست ها تأکید کردم که سیاست کلان ما در آموزش و پرورش ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت است و این ارتقا به نقشه راه نیاز دارد.

وی در ادامه افزود: برای دومین بار در ۱۱ سال اخیر جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این رویکرد بازتاب های خوبی داشته است و این امر در مسیر پیش رو منجر به رفع بسیاری از مسائل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی خروجی جلسه بعد از نشست شورای عالی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت بعد از این نشست رئیس جمهوری اعلام آمادگی کردند که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی ها و طرح و برنامه های اعلامی؛ حل و فصل کنند.

کاظمی ادامه داد: باید مسائل و نیازمندی های آموزش و پرورش را احصا و سازماندهی کنیم تا با طراحی متقن و دقیق از سایر دستگاه ها و نهادها مطالبه کنیم.

در ادامه جلسه حسین صادقی رئیس مرکز روابط عمومی با ارائه گزارشی تصویری بازتاب رسانه ای اخبار آموزش و پرورش را در دو هفته گذشته را تشریح کرد و بر حضور اعضای شورای معاونان در استودیو نگاه برای تبیین برنامه ها و سیاست های هر معاونت تأکید کرد.

حامد علامتی رئیس کانون پرورش فکری کودکان نیز با ارائه گزارشی از جشنواره کودکان و نوجوانان به تشریح اقدامات کانون پرورش فکری در جشنواره اخیر پرداخت.

همچنین در ادامه علیرضا کمریی علی باقری و حجت الاسلام علی لطیفی علی فرهادی علی زرافشان و دیگر اعضای کارگروه های آموزش و پرورش مواردی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف را تشریح و وزیر آموزش و پرورش نیز بر اساس گزارش های مطرح شده دستوراتی صادر کرد.