علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف ، دکتر فرزانه فربخش به مناسبت هفته ملی دیابت گفت: “بیش از 5.5 میلیون ایرانی بالای 25 سال به دیابت مبتلا هستند.”

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر در جهان بین 20 تا 79 سال مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد بیماران دیابتی در جهان به 700 میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند ، افزود: 374 میلیون نفر در جهان از عدم تحمل گلوکز رنج می برند که بسیاری از آنها بدون مداخله موثر بسیاری از آنها به دیابت مبتلا می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط ، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که انتشار دیابت را تا سال 1404 متوقف کند.

دکتر فربخش گفت ، برای دستیابی به این هدف ، همراه با برنامه مراقبت از بیماریهای غیرواگیر ، اطلاعات عمومی در مورد اهمیت دیابت و اهمیت تغییر سبک زندگی به موازات هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) انجام می شود.

وی گفت: دیابت: پرستاران تفاوت ایجاد می کنند شعار روز جهانی دیابت است. “امسال ، با توجه به شرایط همه گیر Covem 19 ، برنامه ها و فعالیت های مجازی زیادی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد دیابت در سطح دانشگاه وجود دارد.

وی مهمترین رویدادهای برنامه ریزی شده در این هفته را مشارکت ذینفعان ، کارگاهها و کلاسهای آنلاین دیابت مجازی ، کنفرانس مطبوعاتی ، انتشار مقالات در روزنامه ها و مجلات و بسیاری دیگر از فعالیتها برای کودکان و بزرگسالان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید