این چه حبابی است که ۵۰ سال نترکیده؟!

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: سالانه 4 تا 5 درصد به حومه تهران اضافه می شود.

بیت الله ستاریان در مصاحبه با دوران خبر اظهار داشت: کاهش معاملات مسکن در ماه های اکتبر ، نوامبر و دسامبر قابل پیش بینی بود. به دلیل ویروس تاج ، تغییرات اساسی در سراسر جهان اتفاق افتاده است. انتخابات ایالات متحده همچنین با این واقعیت که حتی اقتصاد آمریکا به مدت یک ماه در هوا بود ، تشدید شد.

Hà aggiattu: “با این حال ، من معتقدم که بازار املاک و مستغلات در مسیر رکود نیست زیرا ما در 50 سال گذشته همیشه با کسری املاک مواجه بوده ایم.” من قبول ندارم که برخی مقامات حتی می گویند قیمت خانه سر به فلک می کشد. از این گذشته ، این حباب چیست که طی 50 سال تخلیه نشده است؟

این اقتصاددان مسکن که گفت وی گفت كه مقامات نباید با طرح اظهاراتی مانند قبض مسكن ، آدرس غلطی به فعالان بدهند. این امر باعث می شود آنها برای مدتی ساخت و ساز را متوقف کنند و این کسری تولید به کسری سال آینده اضافه خواهد شد.

ستاریان تأکید کرد: مأموران باید از شعار دادن در حوزه مسکن دست بردارند. در سال 1390 ، آنها پایان مسکن را جشن گرفتند ، در حالی که در تهران ، فقط در همان سال ، حاشیه نشینی 6 درصد اضافه شد. وجود حاشیه نشینی به معنای کمبود خانه است. در این شرایط انتظار کاهش قیمت مسکن بی جا است.

وی با اشاره به سهم 50 درصدی مسکن در هزینه های خانوار گفت: ناتوانی خانواده ها در تأمین مسکن مناسب منجر به پدیده حاشیه نشینی می شود. حاشیه نشینی در تهران سالانه 4 تا 5 درصد رشد می کند. این بدان معنی است که تا 20 سال دیگر ، یک تهران با ویژگی های مناطق ناکارآمد در کنار تهران فعلی ظهور می کند.

این اقتصاددان مسکن گفت: حدود 20 میلیون فقیر در کشور زندگی می کنند. در مرحله بعدی ، مقامات تخمین می زنند که 2.5 میلیون واحد مسکن خالی در کشور داشته باشیم. وقتی به این تعارضات نگاه می کنیم ، درمی یابیم که هیچ اراده ای برای حل مشکل بی خانمانی وجود ندارد. بخش مسکن ، که نیمی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد ، توسط یک معاون در یک وزارتخانه اداره می شود. بنابراین ، روشن است که آنها مشکل را به حداقل رسانده و از نظرات تخصصی استفاده نکردند.

ستاریان با بیان اینکه در میان مدت و بلند مدت نمی توان انتظار کاهش یا حتی ثبات در قیمت مسکن را داشت ، تأکید کرد: من معتقدم تغییراتی در سطح بین المللی ایجاد شده است که در آینده ، اقتصاد ایران به یکی از مهمترین اقتصادهای جهان تبدیل خواهد شد. زیرساخت های این توسعه باید مورد توجه قرار گیرد ، به ویژه در بخش مسکن.

خانه ای در تهران 27.1 میلیون تومان

بر اساس این گزارش ، طبق اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن در تهران در آبان ماه سال 1399 هر متر مربع 27 میلیون و 100 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد و نسبت به ماه مشابه سال 118 درصد افزایش نشان می دهد. آخر. این کمترین افزایش ماهانه قیمت از ماه مه سال جاری است. معاملات نیز در ماه هشتم امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در نوامبر 2016 ، 4466 معامله مسکن در تهران منعقد شد که نسبت به ماه قبل 48٪ کاهش داشته و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 1.8٪ افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید