مشکلات سیستم تعلیق ام وی ام، لیفان و جک

مالکان خودروهای چینی ام وی ام (MVM)، لیفان (Lifan) و جک (JAC) معمولاً بعد از ۴۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر با مشکلات تکراری سیستم تعلیق مواجه می شوند. این مشکلات نه تنها راحتی رانندگی را کاهش می دهد، بلکه هزینه های تعمیر مداوم و خطرناک شدن خودرو را به دنبال دارد. بیایید تا در ادامه مهمترین دلایل را بررسی کنیم:

۱. صدای تق تق و لق زدن در دست اندازها

شایع ترین شکایت مالکان ام وی ام X33، X22، ۳۱۵، ۵۵۰، لیفان X60، ۶۲۰، ۸۲۰ و جک S5، S3 و J5 صدای تق تق از جلو یا عقب خودرو در دست اندازهای کوچک است. این صدا معمولاً از بوش های طبق، سیبک ها و میل موج گیر ایجاد می شود.

۲. سفتی بیش از حد یا شل شدن کمک فنرها

کمک فنرهای فابریک این خودروها (به ویژه KYB چینی و برخی برندهای ناشناخته) بعد از ۵۰-۶۰ هزار کیلومتر یا کاملاً خشک می شوند و خودرو مانند گاری می پرد یا برعکس، بیش از حد نرم شده و در پیچ ها بدن خودرو خطرناک می شود.

۳. خرابی سریع بوش های لاستیکی طبق و اکسل عقب

بوش های طبق جلو در ام وی ام و جک و بوش های اکسل عقب در لیفان معمولاً زیر ۴۰ هزار کیلومتر پاره می شوند. این مشکل به دلیل کیفیت پایین لاستیک بوش و طراحی ضعیف هندسه تعلیق رخ می دهد.

۴. نشت روغن از کمک فنرها

در مدل های ام وی ام ۵۵۰ و X33 جدید و جک S5، نشت روغن کمک فنرهای جلو بعد از ۷۰-۸۰ هزار کیلومتر بسیار رایج است و باعث کوبش شدید و لاستیک سایی می شود.

۵. لاستیک سایی غیرعادی و کشیدن فرمان

به دلیل لق زدن سیبک ها و بوش های طبق، زوایای چرخ (کمبر و تواین) به هم می ریزد و لاستیک ها به صورت کج و غیرعادی ساییده می شوند. این مشکل در لیفان X60 و جک S5 بیشتر دیده می شود.

دلیل اصلی تعلیق خودوهای چینی مشکلات چیست؟

۹۰ درصد این خرابی ها به دو عامل برمی گردد: استفاده از قطعات تعلیق ارزان قیمت و بی کیفیت در خط تولید چین: طراحی تعلیق که برای جاده های صاف چین مناسب است، نه چاله چوله های ایران.

راه حل موقتی (که اکثر تعمیرگاه ها انجام می دهند)تعویض بوش و سیبک و کمک فنر با همان جنس چینی → هزینه ۸ تا ۱۸ میلیون تومان → دوباره بعد از ۳۰-۵۰ هزار کیلومتر همان مشکلات تکرار می شود.

تعمیر تخصصی خودروهای چینی در همدان

اگر در همدان یا اطراف آن هستید و از صدای تق تق، کوبش یا لاستیک سایی خودرو چینی خود خسته شده اید، تعمیرگاه تخصصی خودرو چینی آبتین همدان با 10 سال سابقه تعمیر اختصاصی ام وی ام، لیفان و جک آماده ارائه خدمات است:- عیب یابی رایگان سیستم تعلیق- تبدیل تعلیق به حالت دائمی (گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتر)- موجودی کامل قطعات اورجینال و تقویت شده

راه حل دائمی و هوشمند (تجربه ۱۰ ساله تعمیرکاران متخصص در همدان)

  1. تعویض کمک فنرها با برندهای معتبر (مونرو، ساچ، بیلشتاین یا KYB ژاپن/تایوان)
  2. نصب کیت بوش پلیورتان قرمز (عمر ۳۰۰ هزار کیلومتر – ضد روغن و پاره نشدن)
  3. استفاده از سیبک و میل موج گیر برند ۵۵۵ ژاپن یا موگو آلمان
  4. تنظیم دقیق زوایا (اکسل کامل) با دستگاه جان آبی سه بعدی
  5. در مدل های جک S5 و ام وی ام X33: نصب استراک بار ضخیم تر عقب برای کاهش کوبش

با این روش، بسیاری از مشتریان در همدان بعد از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار کیلومتر هنوز هیچ صدایی از سیستم تعلیق ندارند.