فرهنگ و هنرکسب و کارهای برتر روز

خدمات گچبری دیوار کلاسیک با بهترین قیمت و کیفیت

محتوای این مطلب پنهان

سبک باروک در گچبری دیوار کلاسیک

طراحی سبک باروک، ویژگی های معماری و عناصر طراحی.

Baroque یک طبقه از سبک هنری است که در حدود 1600 در رم، ایتالیا و در سراسر اروپا گسترش یافت و در طول قرن های 17 و 18 گسترش یافت. در رم و پاریس از قرن هفدهم، خانه های ثروتمند و قدرتمند به سطوح جدید پویایی و زیبایی رسیدند دیوار در سبک باروک کلاسیک رسیده است. طراحی باروک پر از حکاکی پرندگان، حیوانات، میوه ها و گل ها، از مبلمان به جلوه های ساختمان. دکوراسیون های ظریف اغلب بر حواس همراه با آثار عالی نقاشی و مجسمه سازی غلبه می کنند.

معماری باروک و طراحی

طراحی داخلی باروک تئاتر بود و سعی کرد ثروت و معجزه بیننده را نشان دهد.

جایی که طراحی رنسانس باعث شد، سبک باروک بر روی احساسات کار می کرد.

حتی گرایش های مذهبی ضد سازگاری، دیدگاه های معجزه آسایی با الهام از کلیساهای بسیار تزئین شده و هنرهای مذهبی شگفت انگیز الهام گرفته از دیوار در سبک باروک کلاسیک بود.

اگر شما ابزارهایی برای طراحی کلاسیک خود ندارید، می توانید یک باروک لوکس لوکس را با چندین قطعه انتخاب شده و موارد مناسب زینتی ایجاد کنید.

مواد باید لوکس باشند: ابریشم، توری، مخملی، پرده. رنگ ها باید قوی باشند و در ترکیب های پررنگ و رویال مانند بنفش و دوم، Indigo و طلایی باشند.

هنر های زینتی باروک، دیوارهای کلاسیک پیچیده و غنی هستند:

گلدان های گل چینی بزرگ، نقاشی های هندسی حکاکی شده و نقاشی شده، چوب تزئینی با طلا، آبنوس یا مادر مروارید. برخی از معروف ترین نقاشان باروک از قرن 16 تا قرن 18th عبارتند از:

پیتر پل Rubens، Jang Lorenzo Bernini، Nicholas Pousin و Gill Hardvin Missy.

معمولاً از گچ برای ساخت گچبری تزئینی و قاب بندی دیوار و سقف استفاده می شود.

گچ از اختلاط آب، آهک، گچ، ماسه و سایر مواد تقویت کننده مانند کناف به دست می آید.

خمیر به دست آمده را می توان روی دیوارها، قالب گیری یا پس از خشک شدن، حکاکی روی دیوار گچبری استفاده کرد.

از زمان های قدیم، گچ برای نقاشی های دیواری و نقش برجسته هم در معماری رومی و هم در معماری اسلامی استفاده می شده است. نقش گچبری در معماری شرقی و غربی. گچ بعدها بازتولید شاهکارهای یونانی و رومی را تسهیل کرد. این دست نوشته ها به عنوان کمک آموزشی برای هنرمندان و دانشگاهیان عمل می کردند و معمولاً از موزه های قرن نوزدهم به عنوان ابزاری اقتصادی برای گسترش مجموعه ها خریداری می شدند.

خواص تطبیقی ​​گچ در آثار مدرن و معاصر مشهود است: در دهه 1960، لویی بورژوا از این ماده به دلیل انعطاف پذیری آن استفاده کرد و از آن برای خلق مجسمه های بیومورفیک خود استفاده کرد، در حالی که ژرژ سگال از کیفیت معنوی خود برای ایجاد پژواک از آن استفاده کرد. بدن. مورد استفاده دوستان و اقوام. استفاده از آن در ماسک های مرگ یونان و مصر باستان.

این نمونه ای از استفاده از محصولات گچ تزئینی در دیوارها و سقف ها گچبری است.این نمونه ای از استفاده از محصولات گچ تزئینی در دیوارها و سقف ها گچبری است.این نمونه ای از استفاده از محصولات گچ تزئینی در دیوارها و سقف ها گچبری است.این نمونه ای از استفاده از محصولات گچ تزئینی در دیوارها و سقف ها گچبری است.این نمونه ای از استفاده از محصولات گچ تزئینی در دیوارها و سقف ها گچبری است.اگر می خواهید به دیوارها و سقف های خود نور بیافزایید، می توانید یک گچبری پیش ساخته را پیدا کنید که در دسترس شما خواهد بود.

قیمت و هزینه دیوار گچبری چقدر است؟

جدای از قرار دادن و رنگ آمیزی حرفه ای آن، زیبایی مونتاژ گچبری این است که روشی ارزان برای دستیابی به نتایجی است که قبلاً فقط برای افراد بسیار ثروتمند در دسترس بود. اگرچه گچبری به صورت دستی هزینه زیادی دارد.

گچ تزیینی که به نام “گچبری” یا “گچ حکاکی شده” نیز شناخته می شود، تکنیکی است که برای قرن ها از گچ بادوام برای حک کردن عناصر تزئینی مستقیماً روی دیوار یا سطح داخلی یا خارجی استفاده می شود. این بیشتر در دکوراسیون دیوار یا سقف دیده می شود، اما تقریباً در هر طرحی امکان پذیر است.

مزایای استفاده از گچبری دستی در خانه یا محل کار شما چیست؟

گچ تزئینی دقیقاً همین است – تزئینی.

این اثر ساختاری کوچکی دارد زیرا هدف آن زیباسازی یا اضافه کردن وقار به خانه، اتاق یا دفتر کار به روشی پایدار است.

قرن هاست که از هنر دیواری تزئینی گچبری برای افزودن بافت به سطوح صاف استفاده می شود و بسته به جلوه بصری مورد نظر می توان آن را با رنگ هایی مشابه یا متضاد با خود دیوار رنگ آمیزی کرد. در واقع، تمام دیوارهای گچی تزئینی صدها سال پیش محبوبیت داشتند و به این طرح لبه ای جذاب و لمسی بخشیدند. قاب مدرن گچبری شماره 51 با ابزار و کمربند ساده نیم دایره

نقش برجسته ها – نقاشی هایی که به ظاهر در دیوار حک شده یا از سطح دیوار ساخته شده اند – تماماً از گچ ساخته شده اند و مربوط به زمانی است که قرار بود مستقیماً روی سطوح سنگی کنده کاری شوند. البته زمانی که گچ بری تزئینی امکان پذیر شد، دستیابی به نقاشی های حکاکی شده و حکاکی شده بسیار ارزان شد.

چگونه و با استفاده از ابزارها گچبری می توانیم به درستی دیوار را بریزیم؟

  1. اندازه گیری شاخه های طولی

    اول، ما باید دیوار را مطابق با ابعاد نمای و با یک رشته دستی، و همچنین با کمک سطح لیزر، خطوط دیوار، قرعه کشی کنیم.

    سپس ما با توجه به ابعاد اندازه گیری و برش شاخه ها را می سنجیم.

  1. برش با یک اره

گچبری دیوار را قطع می کند، که به شکل یک شاخه است، با یک دیدار دستی یا یک اره فارسی از اره الکتریکی، و همچنین آن را به قطعاتی که در یک زاویه قرار می گیرند یا قطع می شود.

ابزارها

  1. رشته
  2. سطح لیزر
  3. فارسی بر روی الکتریکی یا دستی

ماده

  1. ابزارهای نصب شده گچبری

نصب فریم زاویه ای برای فریم

لبه های پیشانی زیبا را با هر یک از این گوشه های پیشانی ایجاد کنید.

راه های بسیاری برای استفاده از گوشه های گچ و لبه ها وجود دارد که ممکن است ما را به ما نگویید:

    برای اضافه کردن طرح های فوق العاده از آن در مقیاس های خود استفاده کنید.

قطعات خوب گچبری 167

    پس از نصب دیوار با کمربند گچبری ، قسمت بالای دیوار را در یک رنگ رنگ کنید، سپس پایین تر با یکی دیگر، و سپس طراحی خط تقسیم را تنظیم کنید تا دیوارهای رها شده زیبا را حذف کنید.

    استفاده از طراحی لبه های گچ پیشانی به عنوان سقف گچبری در آشپزخانه استفاده می شود.

تغییرات گچبری از گوشه ها برای گوشه ها

گچبری مورد استفاده در فریم گوشه متنوع است.

نمونه اول: گچبری MOTIVE 239

مثال دوم: زاویه گچبری 481b برای نصب در فریم بدون نیاز به فارسی

طرح های زاویه ای برای ایجاد یک مرز اطراف استفاده می شود.

از دیوار مونتاژ گچبری استفاده کنید تا فریم های مستطیلی کوچکتر را روی کابینت آشپزخانه خود ایجاد کنید تا آنها را زیبا تر از گنجه های ساده تر کنید.

درباره گچبری پرشین بیشتر بدانید

گچبری پرشین فقط یک نام نیست، در واقع هنر است. گچبری به طور سنتی یک اثر هنری است و برای همه نیست. ظرافت و حساسیت کار به حدی است که هر دستی نمی تواند آن را انجام دهد. گچبری تیم پرشین با سابقه کاری طولانی و همچنین نمونه کارهای بسیار در زمینه گچبری، پتینه کاری و نقاشی هنری روی سقف و دیوار آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

سبک گچبری کلاسیک یکی از بادوام ترین سبک های دست گچبری است. او پس از گذشت چندین سال از عمر این هنر، همچنان طرفداران خود را دارد و سبکی بسیار ساده و زیبا است. از این کاردستی برای زیباسازی سقف پذیرایی و دیوار خانه ها استفاده می شود. به این می گویند دکوراسیون داخلی در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. باید طراحی و عملکرد قوی داشته باشد.

در دو عکس بالا نمونه ای از دسته کلاسیک گچبری را مشاهده می کنید. طرح برای نور کم استفاده می شود. با ابزار دستی و گچبری به پایان رسید.

طراحی و اجرا گچبری کلاسیک در سقف پذیرایی

چند نکته در مورد طراحی سقف خانه اگر پذیرایی مربع است. برای تزیینات آن از طرح و اجرای دایره و طرح مربع استفاده می کنیم که تقارن خوبی نیز دارند. همچنین برای گچبری دستی چه چیزی روی آن کار می کند.بسیار زیبا و بادوام است.از ابزارهای برش با وجود گچبری استفاده می شود تا کار لوکس و کلاسیک تر شود.

هنر گچ بری در قرن های اولیه اسلام.

پس از ورود اسلام، طراحی و گچ کاری این دستبند زیبا در ساختمان های تاریخی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، طرح های مختلف اسلامی و کمربند های Haatia، به ویژه در گچ کاری دستی، به شکل خطوط و متن های مختلف طراحی شده و گچ شده اند. این هنر فوق العاده ظاهر شد. در آثار معماری ایران، گچ کاری دستی، بقایای قرن سوم چی.، نمونه های زیبا و پر زرق و برق از گچ کاری در مسجد، فرای زارساور، به نام Minino Negeas، در واقع خلاقیت این هنرمند است، در واقع خلاقیت این هنرمند است به عنوان کلاچ هنرمندان. ایرانیان، آن روزها یادبود هستند.

گچ در معماری ساختمان های ایران.

یکی از کاربردهای ویژه ساختمان های گچ، گچکاری دیوارها و سقف ها و تزئین سطوح دیوارهای داخلی ساختمان ها است و استفاده از گچ های هنری مانند گچبری دستی را ایجاد می کند و زیبایی آن را می دهد. گچبری دستی و ابزار زنی طاقچه ها و قابندی دیوار و سقفدر کاخ نیشابور نمونه های این هنر زیبا هستند.

 پس از ورود اسلام، این هنر زیبای گچبری دستی در ساختمان ها استفاده شد. این هنر فوق العاده شکوفا شد و از گذشته تا این روز در ایران شکوفا خواهد شد. از آنجا که در شهرهای ایران، از جمله تهران، امروزه بسیاری از مردم خانه های خود را با این هنر فوق العاده ارزشمند طراحی و گچ می کنند. چه چیزی با ابزار دستی و روشنایی این هنر گچبری دستی جذاب تر می شود.

اگر گچبری یک سقف ساده و شیک است که می خواهید یا گچبری ساده ،برای اجرای گچبری ساده تماس بگیرید. ما این کار را با قیمت مناسب انجام می دهیم، اگر مدل گچبری یک سقف آشپزخانه باشد یا شما در این زمینه برنامه ای ندارید.ما با قیمت مناسب بدون واسطه برای شما اجرا خواهیم کرد.

گچبری دیوار و تاثیر آن در معماری داخلی

تاریخچه گچبری دیوار و ستون

یافته های باستان شناسی نشان می دهد که قدمت ساخت گچ به قبل از ساخت آجر می رسد. تزیین دیوار گچبری در شهرهای ایران و عراق رایج است. اولین مردمی که در ایران از دیوار گچبری و سقف گچبری استفاده کردند هخامنشیان و بعدها ساسانیان بودند و اعراب در زمان فتح ایران این هنر را آموختند.

در دوره ایلخانی، هنر گچبری به کمال رسید. محراب‌ها با خطوط گوناگون، به‌ویژه انواع جام‌ها، استفاده از گره‌های هندسی مختلف با طومار اسلیمی و نقش‌های مار اسلیمی باعث پیشرفت هنر گچبری در این دوره شد.

از زیباترین نمونه های گچبری می توان به مسجد حیدریه قزوین، مسجد ورامین و محراب مسجد ارومیه اشاره کرد.

دوره تیموری دوره رسمی سازی و قاب بندی قالب های گچی مقرنس و سازندهای قطار گچی است. مقرنس در ورودی مسجد در میدان کاشان، مدرسه گچبری هارگرد در کاف و مقبره شیخ احمد جامی در تربت جام از آثار این دوره است.

در دوره صفویه هنر گچ بری به کاخ شاهان نیز راه یافت و موگرها با عناصر مختلف به ویژه موگرهای کچل و نیمه طاس با نقش گل و گیاه برای تزیین کاخ شاهان استفاده می کردند. از آثار این دوره می توان به کاخ هشت بهشت، سردر بازار قیصریه اصفهان و تالارهای سلطنتی و موسیقی کاخ عالی کاپو اشاره کرد.

دوره های گچبری دیوار و ستون در ایران

گچبری اسلامی

معماری اسلامی یکی از زیباترین شاخه های معماری است که نمونه هایی از آن را در مساجد دیده ایم. گچبری در معماری اسلامی استفاده می شود و نمونه های زیبایی از سقف های گچبری و ستون های گچبری مربوط به آن دوره است.

نمونه‌های اسلیمی گچبری معمولاً از مجسمه‌ها یا هیچ شکل انسانی استفاده نمی‌کردند و تمرکز گچبری اسلامی کلاسیک بیشتر بر روی نقشه‌های گل و گیاه و طرح‌های اسلیمی بود. مسجد فریمود سبزوار یکی از نمونه های زیبای سنت اسلامی گچبری است که از قرن سوم میلادی باقی مانده است.

گچبری سلجوقی

سقف گچبری، ستون گچبری و دیوار گچبری در دوره سلجوقیان بیشتر برای زیباسازی نماهای داخلی استفاده می شد. خط کوفی و ​​نقشه های اسلامی در سلجوقی گچبری سنتی استفاده می شد و یکی از زیباترین نمونه های این گچبری در مسجد اردستان است که به خط کوفی ساخته شده است. مسجد و گنبد علویان همدان نمونه دیگری است.

گچبری دوره‌ی ایلخانی

گچبری سنتی در دوره ایلخانی پیشرفت زیادی کرد و در واقع می‌توان گفت حتی به کمال خود رسید. در گچبری کلاسیک دوره ایلخانی از گره‌های هندسی با نقش‌های اسلیمی، گل و برگ‌های پهن گود و برجسته و خطوط کوفی، سلطانی، دیوانی و رقعی استفاده می‌شد که موجب زیبایی معماری این دوره شده بود.

مسجد حیدریه در قزوین، بقعه بایزید بسطامی در بسطام، محراب پیر بکران در اصفهان و مسجد جامع اصفهان نمونه‌هایی از هنر گچبری ساختمان در دوره‌ی ایلخانی است که زیبایی گچبری آن دوره را به ما نشان می‌دهند.

گچبری دوره تیموری

در گچبری ستون و گچبری سقف و گچبری دیوار در این دوره بیش از هر چیز از انواع خط‌های کوفی مثل کوفی پیرآموز، کوفی مشجر، کوفی مزهر، کوفی گره‌دار، کوفی مشبک، کوفی تصویری و دیگر انواع خط کوفی که در دوره‌های مختلف اسلام ابداع شده بود، استفاده شده است. البته به جز انواع خطوط کوفی خط‌های محقق، نسخ، ثلث، رقاع، تعلیق و نستعلیق هم در گچبری ساختمان دوره تیموری استفاده شده‌اند.

نمونه‌های گچبری کلاسیک دوره تیموری را می‌توان در مقرنس سردر مسجد میدان کاشان، قطاربندی‌های گچی مدرسه خرگرد در خواف، بقعه شیخ احمد جام در تربت جام و بقعه سید رکن‌الدین در یزد دید.

گچبری دوره صفوی

معماری در دوره صفوی پیشرفت زیادی داشت و آثار معماری به‌جا مانده از دوران صفوی از زیباترین ساختمان‌ها هستند. همان‌طور که بالاتر گفتیم گچبری ساختمان در دوره صفوی وارد کاخ پادشاهان شد و مقرنس طاس و نیم طاس با نقش‌های گل و گیاه در کاخ‌های پادشاهان دوره صفوی دیده می‌شود.

گچبری کلاسیک دوره صفوی را می‌توان در کاخ هشت بهشت، سردر بازار قیصریه، گوشه و کنار کاخ عالی قاپو و مسجد جامع اصفهان دید.

گچبری دوره زندیه

گچبری دوره زندیه زیبایی های دوره های قبل را دارد گچبری. گچبری دست و مقرنی آمیخته با نقشه گل و گیاه در شیراز و قلعه کلاه فرنگی و مقبره وکیل الرویه دیده می شود.

گچبری دوره قاجار

گچبری سنتی دوره قاجار با دوره های قبل بسیار متفاوت بود و تقلیدی از گچبری اروپایی ها بود. در دوره قاجار، شاهان سفرهای زیادی به کشورهای اروپایی داشتند و در زمینه های مختلف از اروپاییان تقلید می کردند که یکی از آنها ساختمان گچبری بود; نمونه هایی از این گچبری را می توان در کاخ های گلستان و عشرت آباد مشاهده کرد.

البته هنر دیوار گچبری، سقف گچبری و ستون گچبری در این دوره به تقلید از اروپایی ها محدود نمی شد و معماران خوش ذوق ایرانی به سبک پیشینیان خود و با صنایع دستی گچبری به خلق آثار زیبایی ادامه دادند. از نمونه‌های گچبری این دوره می‌توان به کاخ ارم و نارستانستان قوام در شیراز و خانه مقرنس در طباطبایی و خانه بروجردی در کاشان اشاره کرد.

گچبری مدرن

گچبری سنتی و گچبری کلاسیک نیز در طول زمان با شرایط اجتماعی و نیازهای انسان سازگار شده اند. هنرمندان گچبر با خلاقیت خود به این هنر رونق بخشیده اند و امروزه گچبری هنوز هم ساختمانی پرطرفدار دارد، هرچند شکل آن بسیار تغییر کرده و از نور برای زیباتر شدن آن استفاده می شود.

انواع روش ها بر روی دیوارها و ستون ها گچبری

می توان گفت که گچبری در طول تاریخ به دو دسته کلی تقسیم شده است که دسته دوم در سال های اخیر اختراع شده و قبلا وجود نداشته است. کتابچه راهنمای گچبری و گچبری پیش ساخته دو روش گچبری هستند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد:

گچبری دستی

گچبری دستی همانطور که از نامش پیداست کار صنایع دستی است. در گچبری، دیوار گچبری، سقف گچبری و ستون های گچبری با دست ساخته می شوند. گچ ابتدا مخلوطی از آب و گچ را به نسبت مناسب مخلوط می کند تا خمیری به دست آید. سپس با دست به آن شکل می دهد و با ابزارهای مختلف روی گچ حکاکی و حکاکی می کند.

کنده کاری گچ نباید زمان زیادی ببرد زیرا اگر گچ سفت شود دیگر نمی توان روی آن حک کرد. گچ بد نیز نتیجه نهایی را خراب می کند. گچبری دستی نسبت به گچبری مدرن و گچبری پیش ساخته به دلیل زمان و تلاش گچ کار گران تر است.

گچبری پیش ساخته

برای راحتی بیشتر و زمان کمتر، امروزه از گچبری های پیش ساخته در ساختمان های گچبری استفاده می شود. در این روش مدل های گچبری از پیش ساخته شده و فقط در ساختمان نصب می شوند. در گچبری قالب های پیش ساخته از گچ فشرده ساخته شده و با مواد اولیه دیگر قالب گیری می شود. برای ساخت گچ پیش ساخته از گچ، پلی اورتان، فوم های پلی استایرن فشرده و سایر محلول ها و مواد شیمیایی استفاده می شود.

گچبری پیش ساخته پس از شکل دهی و ارائه با چسب های مخصوص که قدرت چسبندگی بالایی دارند در فضاهای از پیش تعریف شده چسبانده می شوند.

مزایای گچبری پیش ساخته

بسیاری از مزایای استفاده از گچبری پیش ساخته، آن را به گزینه محبوب در گچبری ساختمان وجود دارد. این مزایا عبارتند از:

  • استحکام بالا
  • در برابر رطوبت، در برابر گرد و غبار و سپتیک برای قالب ها
  • دوام بالا و عمر طولانی
  • مدل های مختلف
  • نصب آسان و سریع
  • قیمت مناسب نسبت به کتابچه راهنمای کاربر گچبری
  • توانایی بازسازی
  • امکان نصب و راه اندازی تمام انواع سطوح مانند گچ، انواع چوب و فلز، تمام انواع کاشی و سیمان
  • سبک وزن
  • رنگ آمیزی بالا
  • بدون نیاز به انجام اتصالات، جوشکاری، زداینده و تمام این مراحل را در سنتی و گچبری گچبری دستی انجام می شود.
  • تحویل
  • جداسازی صدا
  • توانایی ایجاد طرح های مختلف، از جمله نور
  • امکان استفاده از انواع مختلف روشنایی مانند اتوبوس هالوژن، گلو و نور مخفی
  • سفارشی با طرح های سفارشی

معایب گچبری پیش ساخته

گچبری نصب مزایای بسیاری دارد، با وجود آن که گزینه محبوب در ساخت گچبری ساخته شده است. معایب گچبری prefabrikuvanite شامل موارد زیر است:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت پایین
  • از زنگ زدگی و خوردگی فلزات در مناطق با رطوبت بالا

انواع گچبری آماده دور لوستر و گچبری پیش ساخته یونولیتی

طرح های مختلف از ساده به رنگارنگ و گرافیکی در ساخت و ساز از گچبری پیش ساخته استفاده می شود. در بسیاری از موارد، یک یا دو سبک های مختلف ترکیب شده است. انواع فروش گچبری عبارتند از:

  • گچبری نقش برجسته
  • گچبری زبره
  • گچبری پته
  • گچ بری مشبک
  • گچبری لایه‌ای
  • گچبری توخالی و توپر
  • گچ بری کشته بری
  • گچبری تخمه بری

انواع گچبری ساختمان و دیوار

 طرح‌های زمینه‌ای

طرح های پس زمینه برای سقف های گچبری و دیوارهای گچبری استفاده می شود. در این نوع گچبری می توانید قاب های گچی روی دیوار ایجاد کنید و دیوار را زیبا کنید.

طرح های حاشیه ای

طرح های حاشیه ای همانطور که از نام پیداست، برای لبه های سقف گچبری، گوشه های پله، کناره های راهرو و غیره استفاده می شوند. گچبری Margin در گچبری یک ساختمان بسیار محبوب است.

گچبری ویژه

غذاهای ویژه گچبری معمولا سفارشی و تک هستند و جداگانه سفارش داده می شوند. گچبری ویژه به طور گسترده ای برای پست مرکزی گچبری و پست خانه گچبری استفاده می شود. ستون آشپزخانه گچبری یکی دیگر از فضاهایی است که از گچبری ویژه استفاده می کند. معمولا گچبری خاص را با نورپردازی زیباتر کنید.

گچبری فضاهای مختلف ساختمان از جمله دیوارها

گچبری سقف

مصالح سقف گچبری یکی از رایج ترین انواع گچبری است که پیش ساخته های سنتی گچبری و گچبری معمولا برای سقف های گچبری استفاده می شود. سقف خانه گچبری و سقف اتاق خواب گچبری و سقف کوتاه گچبری و سقف اتاق گچبری و سقف اتاق نشیمن گچبری و سقف کاذب گچبری و سقف حصیری گچبری و سقف مدرن گچبری از انواع سقف های گچبری هستند.

گچبری دیوار

دیوار گچبری همانطور که از نامش پیداست مخصوص دیوار است. گچبری Margin یکی از انواع گچبری برای دیوار گچبری است. دیوار گچبری به دیوار اتاق نشیمن گچبری محدود نمی شود و شامل انواع دیگری مانند دیوار اتاق خواب گچبری، دیوار تلویزیون گچبری و دیوار ساده و شیک گچبری می باشد.

گچبری ستون

ستون های گچبری از دیرباز نوعی گچبری بوده اند که بر روی ستون ها حک شده اند. انواع ستون های گچبری شامل ستون گرد گچبری، ستون مربع گچبری، ستون آشپزخانه گچبری، ستون مرکزی گچبری، ستون خانه گچبری، ستون مرکزی گچبری و ستون دیواری گچبری است.

انواع ابزارهای گچبری دیوار

مانند هر فعالیت هنری دیگری، گچبری ابزارهای خاص خود را برای کمک به این فرآیند دارد. درباره ابزارهای سنتی و مدرن گچبری بیشتر بدانید:

Damber: این ابزار تیز و برنده است. گچ را می توان با صدا خفه کن برش داد و استفاده از آن کار تخصصی است. زیبایی نهایی طراحی گچبری در نحوه استفاده از دمبر نهفته است.

Eco-Eater: یکی دیگر از ابزارهای ضروری گچبری که برای تمیز کردن محل کار استفاده می شود.

جوشکاری: نوعی قلم نشانگر گچبری است و برای خط کشی روی گچ استفاده می شود. پس از خراشیدن روی گچ به راحتی می توان آن را برش داد.

قلم بومگرد : این ابزار نقشه کشی گچی است که می توان از آن برای ایجاد لبه های دایره ای و قاشقی روی سقف و دیوار استفاده کرد.پلی اورتان: نوعی محصول پلیمری. پلی یورتان به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالا، ماندگاری طولانی، قیمت مناسب و رنگ پذیری مناسب در تولید محصولات پیش ساخته گچبری استفاده می شود.

پلی استایرن: محصول مبتنی بر پلیمر. پلی استایرن سبک است، عایق صوتی و حرارتی است و در برابر رطوبت مقاوم است و در تولید گچ تخته های پیش ساخته کاربرد دارد.

گلویی: گلویی یکی از پرکاربردترین ابزارها در گچبری است. گلو به طور عمده برای حاشیه دیوار، گوشه و زاویه استفاده می شود. گلو همچنین از ایجاد ترک در گوشه ها جلوگیری می کند.

دندان‌های موش: دندان‌های موشی یا مقعر الگوهای کوچک، منظم و یکنواختی هستند که معمولاً برای تزئین گلو استفاده می‌شوند.

قاب ها: قاب های از پیش ساخته شده در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارند و می توان آنها را بر روی دیوار، ورودی و سقف نصب کرد.

کاربالا یا منقار: کاربالا یا منقار برای تزئین طاقچه ها و گچبری استفاده می شود.

گنبدها: گنبدهای پیش ساخته یکی از مهم ترین تزئینات سقف در هتل ها و لابی ها هستند. این گنبدها به صورت گچبری آماده دور لوستر استفاده می شوند و زیبایی سقف را دو چندان می کنند.

شرح کوتاهی از گچبری دیوار

    گچبری هنر برش، کنده کاری و طراحی روی گچ است که در معماری ایرانی از ارزش بالایی برخوردار است.

    دوره های گچبری در ایران به دوره های اسلامی، سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفوی، زندیه، قاجاریه و مدرن تقسیم می شود.

    دستی گچبری و Prefab گچبری دو نوع گچبری هستند.

    پیش ساخته های گچبری ارزان، سبک وزن و نصب آسان تر هستند.

    ابزارهای مختلفی در گچبری استفاده می شود مانند خورنده، عقاب خوار، منقاره، گنبد و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید