استان ها

آماده‌باش هلال احمر یزد در پی ورود سامانه جدید بارشی

دوران خبر/یزد مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با توجه به کاهش دما و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف، نیروهای امدادی با آمادگی کامل در راه‌های استان مستقر هستند.

«محمد عشقی» در این باره اظهار کرد: از عصر امروز  با اعلام شرایط نامساعد جوی، ۱۵ پایگاه ثابت و موقت، تیم واکنش سریع، دو تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعب هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.

وی افزود: ۹ دستگاه خودروی آمبولانس و ۱۱ خودرو نجات برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان در پایگاه‌های امداد و نجات استان مستقر است.

عشقی اظهار کرد: شهروندان در هنگام بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز کرده و همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: رانندگان نیز هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برفگیر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند، قبل از حرکت از پر بودن باک خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن، بخاری و غیره مطمئن شوند، تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در محورهای دارای مه‌گرفتگی نیز استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز توصیه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد اعلام کرد از آغاز طرح زمستانه تاکنون به ۳۷۹ نفر حادثه دیده در استان، امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

وی با توصیه مجدد به هموطنان، عنوان کرد: از هم‌وطنان درخواست داریم که در صورت امکان از ترددهای بی‌مورد خودداری کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

به گزارش دوران خبر و به نقل از روابط عمومی هلال احمر یزد، عشقی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام