اقتصادیعمومیکسب و کارهای برتر روز

آیا روش‌های تزریق سلول برای درمان ریزش مو موثر هستند؟

کاشت مو چیست؟

بهترین پکیج ضد ریزش مو: کاشت مو (Hair Transplantation) یک تکنیک جراحی است که در آن  با کمک تکنیک های مختلف کاشت، از نواحی دارای بانک موی قوی گرافت ها را به نواحی ای از پوست انتقال می دهد که موی آن ها در حال ریزش است یا آن ناحیه خالی از مو است. در واقع، ریشه هایی از موهای بدن فرد که نسبت به ریزش مقاومند به ناحیه طاس انتقال داده می شوند. کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می شود.

کاشت مو برای چه نواحی استفاده می شود؟

از روش کاشت مو برای بازسازی موی نواحی زیر استفاده می شود:

  • ابرو
  • مژه
  • ریش و سبیل
  • قفسه سینه
  • اندام تناسلی
  • نواحی که به دلیل زخم و تصادف، موهای خود را از دست داده اند.

علت انجام کاشت مو چیست؟

پکیج درمانی پسوریازیس: همان طور که اشاره کردیم، داشتن موهایی زیبا و پرپشت، هم برای زنان و هم برای مردان، یکی از فاکتورهای زیبایی است که بر جوان نشان دادن چهره تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از افراد به خصوص مردان شاهد ریزش موها و طاسی سر خود هستند که این امر باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود. کاشت مو بهترین راه برای حل این مشکل است. کاشت مو به منظور زیبایی بیشتر، کاهش علائم سالخوردگی و افزایش اعتماد به نفس انجام می شود.

 آماری از میزان ریزش مو و طاسی در جهان

طبق آمار جهانی  در سال 2019 میلادی، حدود 35 میلیون مرد و 21 میلیون زن در دنیا با مشکل ریزش مو مواجه شده اند. ریزش مو در آقایان از حدود 35 سالگی آغاز می شود و تا 80 سالگی ادامه دارد. ابتدا 40 درصد موها از دست می رود و در سن 80 سالگی تقریباً 70درصد از موها از دست رفته است . ریزش مو در زنان متفاوت است و از سن 60 سالگی آغاز می شود.
اما آیا فکر می کنید که مردان ایرانی رکوردار میزان ریزش مو و طاسی در جهان هستند؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. آمارها نشان می دهند که کشور های اروپایی بیشترین میزان مردان طاس را در خود جای داده اند. جمهوری چک که حدود نیمی از جمعیت آن دچار  هستند، رتبه نخست را در اختیار دارد. در ادامه نگاهی به آمار میزان طاسی در جهان خواهیم داشت:

3 کشور با بیشترین میزان طاسی در جهان و نیازمند کاشت مو

آلمان

پکیج گیاهی درمان زود انزالی: جمعیت مردان آلمان با آمار 41.2 درصدی، در جایگاه سوم بیشترین میزان ریزش مو و طاسی در جهان قرار دارند.

اسپانیا

42.6 درصد از مردان اسپانیایی با مشکل ریزش مو و طاسی درگیر هستند.

جمهوری چک

42.79 درصد از مردان جمهوری چک دچار ریزش موی مردانه و طاسی می شوند.

به طور کلی میانگین میزان ریزش مو و طاسی در کشورهای اروپایی بیش از کشورهای آسیایی و خاورمیانه است. البته اگرچه ایران جزو کشورهای خاورمیانه به حساب می آید اما حدود 40 درصد از مردان با الگوی ریزش موی مردانه مواجهند. به همین دلیل، تقاضا برای کاشت مو در ایران زیاد است.

فارغ از نژاد و کشورها، طاسی در انواع و گریدهای مختلف وجود دارد. تصویر زیر به خوبی انواع طاسی را نشان می دهد. شما به کدام مدل دچار هستید؟

انواع طاسی و الگوهای ریزش

آیا کاشت مو روش مؤثری است؟

در حال حاضر، اکثر متخصصان پوست و مو معتقدند که کاشت مو موثرترین روش درمان طاسی و بازگرداندن زیبایی به فرد است زیرا این روش نتیجه ای طبیعی دارد و از فولیکول های موی خود فرد استفاده می شود. کاشت مو تنها منحصر به موی سر نیست بلکه از آن برای کاشت ابرو نیز استفاده می شود. البته موثر بودن نتیجه کاشت مو تا حد بسیار زیادی به پزشکی بستگی دارد که کار کاشت را انجام می دهد. توصیه می کنیم که حتماً برای نتیجه موثر و جلوگیری از بروز عارضه به بهترین دکتر کاشت مو و بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه کنید.

کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه کاشت مو شیوه ای موثر در رفع طاسی است، اما نمی توان از آن برای همه افراد استفاده کرد. این روش برای افرادی که به دلیل تغذیه نامناسب یا کمبود مواد مغذی دچار ریزش مو یا کم پشت شدن موها شده اند، روش مناسبی محسوب نمی شود. کاشت موی طبیعی برای افرادی مناسب است که به دلایل ژنتیکی دچار طاسی شده اند یا موهای آن ها کم پشت و نازک شده است. در زیر عکس کاشت موی افراد مشهور و سلبریتی هایی را مشاهده می کنید که به دلیل مشکلات ریزش مو و طاس در کلینیک دکتر نیلفروش زاده کاشت مو انجام داده اند.

خط مو استاندارد بر اساس متد پروفسور نیلفروش زاده و برای شخص آقای ایرج قادری، با توجه به آناتومی صورت وی، طراحی شده است.

با توجه به نوع ریزش موی آقای فیروز کریمی، کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده بر اساس ویژگی های سر و آناتومی وی طراحی شده است.

کاشت موی آقای کریم باقری با خط موی مناسب و مختص وی توسط دکتر نیلفروش زاده انجام شده و نتیجه ای کاملاً طبیعی دارد.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

همانطور که گفتیم، برای همه افراد مناسب نیست. افراد زیر نمی توانند کاشت مو داشته باشند:

  • بانوانی که ریزش موی گسترده دارند و فولیکول موهای آن ها در کل سر کاهش یافته است؛
  • زنان و مردانی که بانک اهدایی آن ضعیف است و نمی توان فولیکول مورد نیاز برای کاشت را از ناحیه برداشت کرد؛
  • افرادی که دارای کلوئید پوستی (فیبروز) هستند و یا بدن آن ها مستعد ایجاد اسکار کلوئیدی بعد از جراحت است؛
  •  افرادی که در شرایط خاص درمان هستند (مانند افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند) و ریزش موهای آن ها ناشی از استفاده از داروهای خاص است.

کاشت مو چگونه طی چه مراحلی انجام می شود؟

برای انجام کاشت مو از فولیکول موهای طبیعی خود فرد استفاده می شود. این کاشت مو به هر روشی که انجام شود از سه مرحله تشکیل شده است:

مراحل کلی کاشت مو در روش های مختلف

 برداشت گرافت مو (واحدهای فولیکولار مو) از  بانک مو (محل اهدا کننده فولیکول)

متخصص پوست و مو با بررسی سطح پوست بدن فرد یا سر او، بهترین منطقه برای برداشت گرافت را انتخاب می کند. معمولاً ناحیه فاصله میان دو گوش و قسمتی از زیر گردن ایده آل ترین قسمت ها برای انتخاب به عنوان بانک مو هستند زیرا موهای این نواحی از نظر ضخامت و طول نسبت به سایر نواحی بدن بهتر است.

 آماده کردن گرافت ها و محل کشت

گرافت های استخراج شده از بانک مو زیر میکروسکوپ قرار داده می شوند. واحدهای فولیکولی جداسازی می شوند و آماده کاشت خواهند بود.

گرافت ها به محل مورد نظر انتقال داده می شوند و کاشت انجام می شود.

انواع روش های کاشت مو

همانطور که گفتیم، در مراحل انجام کاشت مو پزشک فولیکول های مو را از ناحیه متراکم به نواحی کم پشت یا طاس انتقال می دهد. برای کاشت مو از روش های مختلفی استفاده می شود که عبارتند از:

کاشت مو با سلول های بنیادی از رویا یا واقعیت ؟

پزشکان و محققان پوست و مو زمان زیادی را صرف تکمیل درمان های طولانی مدت و جدیدی برای ریزش مو  کرده اند. این امر و موفقیت های در پی آن موجب شده است که درمان های نوینی از ریزش مو در دسترس مردم قرار بگیرد. این درمان ها طوری طراحی شده اند که از ریزش بیشتر موها جلوگیری می کنند، سبب احیای تارهای نازک شده ی مو و تحریک و رشد مجدد فولیکول های ضعیف شده می شود.

این تحقیقات در سطوح مختلف و منابع مختلف سلولی و شرایط آزمایشگاهی و بالینی  در حال انجام است که در ادامه این مقاله به خلاصه ای از آن ها اشاره می نماییم.

  1. مطالعات بر روی سلول های بنیادی جداشده از فولیکول و بالج مو در تولید ارگانوئید مو
  2. مطالعات بر روی سلول های بنیادی جدا شده از فولیکول مو به همراه داربست های بیولوژیک جهت توارگانوئید مو
  3. مطالعات سلول های بنیادی جدا شده از بافت چربی بر درمان ریزش مو
  4. مطالعات سلول های بنیادی بنیادی جداشده از ژله وارتون بر درمان ریزش موی آندروژنیک و آلوپسی آره آتا
  5. مطالعات بر روی ترشحات و فرآورده های سلولی نظیر کاندیشن مدیوم ها، اگزوزوم ها و پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت)

منابع سلول های بنیادی در تحقیقات و درمان های ریزش مو و کاشت مو

سلول های بنیادی جداشده از فولیکول و بالج مو در تولید ارگانوئید مو

در فاز تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی

مطالعات بر روی سلول های بنیادی جداشده از فولیکول مو به همراه داربست های بیولوژیک جهت توارگانوئید مو

در فاز تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی

مطالعات سلول های بنیادی جدا شده از بافت چربی بر درمان ریزش مو

دارای نتایج مطلوب بالینی در فاز 3 انسانی

مطالعات سلول های بنیادی بنیادی جداشده از ژله وارتون بر درمان ریزش موی آندروژنیک و آلوپسی آره آتا