علمی و پزشکی

اعزام بیش از ۸۸ هزار مصدوم حوادث ترافیکی به بیمارستان‌ها در طرح سلامت نوروزی

به گزارش شفاف، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه  ۱۹۷ هزار و ۶۰۵ ماموریت انجام شده که ۳۶ هزار و ۶۳۱ ماموریت ترافیکی و بقیه مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

او ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی ۶۷ هزار و ۴۳ مصدوم در محل درمان شده اند و شش هزار و ۹۱۴ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت اورژانس مراجعه کرده اند.

به گفته وی، در طرح سلامت نوروزی و در حوادث ترافیکی  تا به این لحظه ۸۸ هزار و ۶۳۲ نفر به بیمارستان‌ها توسط عوامل فوریت‌های پزشکی  منتقل شده اند. در این طرح تا به امروز ۶۵ اعزام هوایی و ۲۸ هزار و ۶۰۸ اعزام به صورت زمینی انجام شده است.

میعادفر بیان کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه در حوادث ترافیکی ۶۵ درصد از ماموریت‌ها مربوط به معابر شهری، ۳۱ درصد مربوط به معابر برون شهری، سه درصد روستایی و یک درصد سایر موارد ماموریتی بوده است.

او ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه در حوادث غیر ترافیکی ۵۸ درصد از ماموریت‌ها مربوط به معابر شهری، ۳۰ درصد برای معابر برون شهری، ۱۱ درصد روستایی و یک درصد سایر موارد ماموریتی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: در طرح سلامت نوروزی و در حوادث غیر ترافیکی  تا به این لحظه ۵۹ هزار و ۹۵۹ نفر به بیمارستان‌ها توسط عوامل فوریت‌های پزشکی منتقل شده اند. در این طرح تا به امروز ۴۲ اعزام هوایی و ۵۹ هزار و ۹۱۷ اعزام به صورت زمینی انجام شده است.

او گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه، ۱۴ خانم باردار با اورژانس هوایی به بیمارستان ها اعزام شده اند. در این طرح ۲۰ حادثه حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است و رشد ۳ درصدی در زمینه تعداد ماموریت‌های حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده است.