اقتصادی

امکان فروش ارز حاصل از صادرات در بازار مبادله فراهم می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت که با تصویب کمیسیون تلفیق صادر کنندگان خرد صنایع دستی و محصولات کشاورزی می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را با قیمت ارز مبادله‌ای بفروشند.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با دوران خبر در توضیح مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق درباره ارز گفت: کمیسیون تلفیق نظر دولت در لایحه مربوط به موضوع ارز را به نحوی تایید کرد به جز اینکه مقرر شد صادر کنندگان خرد و محصولات کشاورزی، صنایع دستی و صنایع پایین دستی غیر از پتروشیمی، پولاد، مس و صنایع سنگین این مجوز و اختیار را داشته باشند که بتوانند ارز خود را در بازار مبادله و با قیمت ارز مبادله به فروش رسانده و عرضه کنند یا اینکه ارز را با کسانی تهاتر کرده که مجوز واردات دارند.

زنگنه توضیح داد: بر این اساس این صادر کنندگان خرد می‌توانند ارز حاصل از صادرات را در بازار مبادله بفروشند؛ تاکنون شیوه به این شکل بوده که باید آنها ارز حاصل از صادرات را بر اساس قیمت اعلامی دولت، به دولت تحویل می‌دادند.

وی افزود: کمیسیون تلفیق در اینجا تصویب کرد که صادر کنندگان خرد، صنایع دستی، فرش و کشاورزی می‌توانند ارز خود را با قیمت ارز مبادله عرضه کنند یا با کسانی که مجوز واردات دارند، ارز را تهاتر کرده و بفروشند.

زنگنه یادآور شد که این موارد مصوبه کمیسیون تلفیق است و در صورت تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.