استان ها

اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته

دوران خبر/قم معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: در هفت روز اول سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۶۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم در گفت‌وگو با دوران خبر، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۰ هزار نفر داوطلب اهدای خون به مراکز دوگانه اهدای خون استان قم مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱ هزار ۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۶۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن جهت تامین و حفظ سلامتی بیماران به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

کبیری یادآور شد: گروه خونی O+ با ۳۳.۷ درصد معادل ۱۴ هزار ۲۷ واحد خون فراوان‌ترین گروه خونی اهدایی در سال ۱۴۰۲ بوده و در رده‌های بعدی گروه‌های خونی +A با ۲۶ درصد،  B+ با ۲۲ درصد و  AB+ با ۷ درصد به لحاظ فراوانی قرار دارند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم اضافه کرد: حدود ۱۱ درصد از اهداکنندگان سال ۱۴۰۲ را گروه‌های خونی منفی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه اهدای خون مستمر از مهمترین شاخص‌های بین‌المللی اهدای خون سالم است، افزود: نزدیک به ۲۶ هزار ۱۱۰ نفر معادل ۶۳ درصد از اهداکنندگان در سال گذشته از اهداکنندگان مستمر بودند به این معنا که حداقل دوبار در سال ۱۴۰۲ اهدای خون داشتند.

کبیری تصریح کرد: در هفت روز اول سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۶۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: مرکز اهدای خون روح‌الله در ماه مبارک رمضان و در ایام تعطیلات نوروز (۲۹ اسفندماه الی ۱۲ فروردین‌ماه) در ساعات بعد از افطار از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.

انتهای پیام