حوادث

اکثر تخلفات انتخاباتی فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خارج است

رئیس پلیس فتای فراجا گفت که بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد تخلفات انتخاباتی فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی بوده است.

به گزارش دوران خبر، سردار وحید مجید درباره برخورد پلیس فتا با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، گفت: برابر قانون، پلیس فتا مسئولیت برخورد با تخلفات انتخاباتی را دارد و در این میان برای پلیس فرقی نمی‌کند تخلف در کجا انجام شود، بنابراین قانونی با آن برخورد می‌کنیم.

وی درباره تخلفات انتخاباتی رخ داده در فضای مجازی اظهارکرد: بالای ۸۰ تا ۸۵ درصد این تخلفات متوجه شبکه‌های اجتماعی خارجی است. البته اگر در آنجا هم جرمی رخ دهد یا کسی شکایت کند، یا جرمی عمومی را ببینیم حتما به این موضوعات رسیدگی خواهیم کرد.

روز گذشته نیز رئیس پلیس فتای فراجا از شناسایی ۲۲ نفر به دلیل ارتکاب تخلف انتخاباتی در فضای مجازی خبر داده و بار دیگر تاکید کرده بود که انتشار نظرسنجی‌های جعلی در مورد انتخابات جرم است.

او درباره انتشار نظرسنجی‌های دروغین انتخاباتی در فضای مجازی گفته بود: انتشار نظرسنجی‌های دروغین که در واقع باید آن را نظرسازی دانست در خصوص انتخابات ممنوع است. این نظرسازی‌ها برپایه داده خودساخته است و هیچ روش علمی ندارد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در موارد متعددی اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است، گفته بود: کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار و بازنشر این نظرسازی‌ها هم جرم است.

مجید از شناسایی ۲۲ نفر از متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و گفت:‌از این ۲۲ نفر، چهار نفر اقدام به نظرسازی و داده خودساخته کرده بودند که از سوی پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.

پیش از این سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و احضار چهار نفر درخصوص انتشار نظرسنجی های آنلاین دروغین و جعلی خبر داده و به دوران خبر گفته بود که این افراد با سوءاستفاده از قابلیت‌های ربات‌های مجازی نتیجه نظرسنجی‌ها را تغییر می‌دادند.

انتهای پیام