اقتصادی

بازار کساد کار دست چین داد

نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که رشد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه ژوئن با کاهش احساسات و تعدیل استخدامی کاهش یافته است زیرا شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای نگران کسادی بازار هستند.

به گزارش دوران خبر، شاخص مدیران خرید تولیدی از ۵۰.۹ در ماه مه به ۵۰.۵ در ژوئن کاهش یافت. این رقم، همراه با نظرسنجی رسمی نشان می‌دهد فعالیت کارخانه‌ها رو به کاهش است و  اقتصاد شماره دو جهان در سه ماهه دوم با کاهش تقاضا، شتاب خود را از دست داده است. شاخص‌های مدیران خرید نشان می‌دهد که چین در تلاش است تا بهبودی پس از کووید را حفظ کند.

وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در گروه کایکسین اینسایت گفت: داده‌های اقتصادی اخیر نشان می‌دهد که بهبود چین هنوز پایه‌ای باثبات پیدا نکرده است زیرا مسائل مهم از جمله عدم محرک‌های رشد داخلی، تقاضای ضعیف و چشم‌اندازهای کم‌رنگ همچنان باقی است.

مهمترین مشکلاتی که در شاخص مدیران خرید چین در ژوئن منعکس شده است، از جمله بازار کار وخیم‌ تا افزایش فشار تورم‌زدایی و کاهش خوش‌بینی نیز به همین نتیجه اشاره دارد. این نظرسنجی نشان داد که رشد تولیدات و سفارشات جدید در ماه ژوئن کاهش یافته است. بهبود وضعیت عرضه و تقاضای کمتر از حد انتظار فشار نزولی بیشتری بر قیمت‌ها وارد کرد. هزینه‌های ورودی با تندترین سرعتی که از ژانویه ۲۰۱۶ مشاهده شده کاهش یافت.

شرکت‌ها اعلام کردند که شرایط ضعیف‌تر اقتصاد جهانی باعث کاهش سفارشات صادراتی برای کالاهای مصرفی و سرمایه‌گذاری شده است، اگرچه تقاضا برای کالاهای واسطه افزایش یافته است.

خوش‌بینی برای چشم‌انداز ۱۲ ماهه به همان سطح پایین اکتبر گذشته بازگشت. حدود ۱۷ درصد از تولیدکنندگان پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده تولید بیشتری داشته باشند، در حالی که ۶ درصد کاهش را پیش‌بینی می‌کردند.

بر اساس گزارش رویترز، کابینه چین، اقدامات بیشتری برای حمایت از مصرف محصولات خانگی از جمله دکوراسیون منزل و لوازم خانگی ارائه کرد. همچنین ماه گذشته از بسته تخفیف مالیاتی ۵۲۰ میلیارد یوان (۷۲ میلیارد دلاری) برای خودروهای برقی در مسیر تقویت مصرف ارائه کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.