علمی و پزشکی

برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

بر اساس یک گزارش شفاف، بر اساس تحقیقات جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می دهد که سطوح نسبتاً پایین فعالیت بدنی شدید ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی می شود. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی برای افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 بزرگسال را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان ثبت نام کردند.

محققان رابطه بین میزان و تعداد دفعات فعالیت بدنی شدید با مرگ (به هر علت، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را به عنوان ورزش هایی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما لزوماً خود افراد را اندازه نمی گیرد.

با این حال، فعالیت بدنی شدید احتمالاً منجر به افزایش ضربان قلب می شود و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن مجبورند برای نفس کشیدن مکث کنند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید عبارتند از سرعت، پیاده روی یا دوچرخه سواری با سرعت های بالا.

محققان دریافتند که با افزایش تعداد و تعداد دفعاتی که شرکت‌کنندگان در فعالیت بدنی شرکت می‌کنند، خطر همه پیام‌های ناخواسته تحت بررسی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، شرکت کنندگانی که هیچ فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، 4 درصد در معرض خطر مرگ در طول پنج سال قرار داشتند. این خطر پس از 10 دقیقه فعالیت 2 درصد کاهش می یابد و اگر 60 دقیقه یا بیشتر طول بکشد دوباره 1 درصد کاهش می یابد.

منبع: خبرنگار باشگاه جوان