عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین ژل آبرسان برای پوشت خشک

انواع آبرسان برای پوست خشک

اگر به جوان ماندن پوست اهمیت می‌دهید، باید آبرسانی به آن را جدی بگیرید. این جمله‌ای تکان‌دهنده اما واقعی است؛ زیرا ژل آبرسان ویتابلا پوست خشک  با تشدید کلاژن‌سازی در بافت پوستی، بروز چین و چروک و پیری پوست را به تعویق می‌اندازند. حال اگر تایپ پوستی، خشک یا کم‌آب باشد، نیاز به آبرسانی بیشتر احساس می‌شود، اما نکته تأمل‌برانگیز این است که هنگام خرید آبرسان پوست خشک باید به چه ویژگی‌هایی دقت داشت؟

هنگامی که از اهمیت آبرسان برای پوست خشک صحبت می‌کنیم، باید به ویژگی‌ها و فرمولاسیون آن توجه داشته باشید. هر آبرسانی نمی‌تواند نقش یک رطوبت‌رسان عالی را ایفا کند؛ زیرا میزان رطوبتی که از طریق آبرسان به پوست می‌رسد، بسیار حیاتی است. این رطوبت بافت پوست را شاداب نگه می‌دارد و از پوسته‌پوسته شدن سطح پوست جلوگیری می‌کند.

در ترکیبات یک آبرسان خوب برای پوست خشک اغلب از هیالورونیک اسید، ویتامین E، اسید لاکتیک و گلیسیرین استفاده می‌شود. این مواد وظیفه تغدیه‌رسانی به سلول‌های پوست را دارند و به همین علت، در شادابی پوست بسیار اثرگذار هستند. همچنین وجود هیالورونیک اسید علاوه‌بر شادابی باعث روشن‌تر شدن پوست و لایه‌برداری آن می‌شود.

بهترین برند آبرسان پوست خشک

استفاده از آبرسان، درست پس از شست‌و‌شوی عمقی صورت است. بعضی از شوینده‌ها یا میسلار واترها به‌گونه‌ای هستند که قابلیت آبرسانی به پوست‌های خشک‌ را دارند. در این حالت، صورت رطوبت موردنیاز را دریافت می‌کند و دیگر نیازی به استفاده مجزا از کرم و سرم آبرسان پوست خشک نیست.

در زمینه تولید ژل آبرسان برای پوست خشک برندهای مختلفی در حال فعالیت هستند، اما نمی‌توان همه آن‌ها را بهترین دانست. به همین علت، ما لیستی از بهترین و سازگارترین برندهای آبرسان مخصوص پوست خشک را معرفی می‌کنیم:

  • آبرسان 72 ساعته پوست‌های خشک و حساس لورال
  • ژل کرم آبرسان هیدروبوست نوتروژینا
  • ژل کرم آبرسان سیمپل
  • میسلار واتر آبرسان سیمپل مدل water boost
  • ژل شست‌وشو و آبرسان پوست خشک و نرمال سراوی (Cerave)
  • سرم آبرسان پوست خشک و هیدروبوست نوتروژینا
  • ماسک خواب آبرسان drink up intensive
  • ژل کرم آبرسان مویسچر 72 ساعته اینتنس کلینیک
  • میسلار واتر آبرسان مناسب پوست مختلط و خشک چلنج

در کنار این آبرسان‌ها می‌توان به ست‌های مراقبت از پوست خشک نیز اشاره کرد که توسط برندهای درجه یک ارائه می‌شوند:

  • ست آبرسان پوست کلینیک مدل مویسچر سرج اینتنس
  • ست مراقبت از پوست کره‌ای آبرسان پوست نرمال و خشک لانیژ
  • ست آبرسان، ترمیم‌کننده و ضدچروک کلینیک مدل اسمارت

نکات مهم خرید آبرسان مخصوص پوست خشک

اگر می‌خواهید یک آبرسان قوی پوست خشک خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آبرسان، خرید کرم ضد آفتاب ویتابلا را در روتین خود قرار دهید و سپس به نکات زیر برای خرید آبرسان توجه داشته باشید:

  • در فرمولاسیون آبرسان خوب برای پوست خشک نباید از مواد عطری و الکل استفاده شود؛ زیرا این مواد باعث حساسیت و التهاب پوست خواهند شد.
  • هنگام بررسی مشخصات موقع خرید آبرسان پوست خشک به سبک بودن بافت و جذب سریع آن حتما توجه کنید.
  • اگر به فکر یک خرید اقتصادی است، می‌توانید باتوجه به بازه قیمت آبرسان پوست خشک، انتخابتان محصولی با حجم بیشتر باشد.
  • آبرسان‌ها در قالب سرم، ژل، کرم یا همراه با خاصیت شویندگی باشند. هنگام خرید توجه کنید که ژل آبرسان پوست خشک می‌خواهید یا مدل سرم و کرمی را؟!

ویژگی‌های بهترین آبرسان پوست خشک

آبرسان ضد حساسیت

یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین آبرسان پوست خشک، ضد حساسیت بودن آن است. پوست‌های خشک معمولا به راحتی تحت عوامل خارجی تحریک شده و باعث ایجاد خارش و سوزش می‌شوند. برای خرید کرم آبرسان و اطلاع از قیمت مام ویتابلا ضدحساسیت با آقای بیز در ارتباط باشید. بهترین کرم آبرسان صورت نباید حساسیتی مانند التهاب یا قرمزی بر روی پوست به وجود آورده و خشکی پوست را بیشتر کند. بعضی از کرم‌های آبرسان دارای عصاره گیاهانی مانند درخت چای هستند که از بروز حساسیت جلوگیری کرده و رطوبت لازم برای پوست را نیز حفظ می‌کنند.

ایجاد لطافت و شادابی

بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک، محصولی است که به صورت عمیق پوست را آبرسانی کند. اگر از محصولی به عنوان آبرسان استفاده کرده و شادابی و لطافتی بر روی پوست احساس نکردید، بی‌شک آن محصول از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. توجه داشته باشید که محصولات آبرسان تنها به صورت کرم تولید نشده و شما می‌توانید از تولیداتی مانند سرم نیز برای آبرسانی عمیق پوست استفاده کنید.

بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک بر پایه آب

محصولات آرایشی و بهداشتی که بر پایه آب ساخته و تولید می‌شوند، بافت بسیار سبکی دارند. بهترین کرم آبرسان پوست خشک بر پایه آب بافت سبکی داشته و معمولا شما با مصرف این محصولات احساس سنگینی بر روی پوست صورت نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توانیم به جذب سریع آن‌ها اشاره کنیم.

بهترین دلیل برای استفاده کرم مرطوب کننده و یا آبرسان

در واقع این دو محصول کاملا متفاوت با هم می باشند و در زمان های گذشته کمتر کرم مرطوب کننده ای بود که خواص آبرسان داشته باشد و یا آبرسانی که مرطوب کننده باشد، تفاوت های این دو محصول را در ادامه توضیح داده ایم، اما اگر اشاره ای به ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی داشته باشیم، آبرسان ها باید قبل از مرطوب کننده ها استفاده شوند و در پایان هر روتین مراقبتی پوستی باید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

چرا که کرم های مرطوب کننده باعث مهر و موم شدن پوست و افزایش قدرت جذب محصولات مراقبتی استفاده شده قبل از آن می شود. پس همانطور که گفته شد، لازم است شما بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان بازار را بشناسید و حتما از بهترین نمونه های انها بسته به پوست چرب و خشک خود و یا مشکلی که با آن روبرو هستید استفاده نمایید.

تفاوت کرم صورت آبرسان با مرطوب کننده در چیست؟

آیا می دانید کرم های ابرسان  و مرطوب کننده با هم تفاوت داشته و برخلاف معنی مشابهی که از نام هر دوی آنها برداشت می شود در اصل تفاوت های اساسی ای با همدیگر دارند، که البته این تفاوت ها تنها در عملکرد آن ها برای مرطوب کردن پوست صورت بوده و هدف آنها و در نهایت نتیجه ای که به شما می دهند به یک صورت است. به عنوان تفاوت این دو نوع محصول باید هر کدام از آنها را تعریف نماییم تا شما تفاوتشان را متوجه شوید.

مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها در واقع موادی هستند که بیس اصلی سازنده آنها روغن بوده و به هنگام استفاده نیز متوجه روغن به کار برده در آنها خواهید شد، این مواد با ایجاد لایه ایی بر روی پوست شما، منافذ باز پوست را مسدود کرده و از خروج رطوبت و آب جلوگیری می کنند و باعث لطافت و دیر خشک شدن پوست شما می شوند.

آبرسان ها

برعکس اما آبرسان ها به هیچ عنوان باعث مسدود شدن منافذ باز پوست نشده و دارای خاصیت نم نگهدارندگی می باشند، محصولات آبرسان از موادی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید که باعث جذب رطوبت می شود استفاده می کنند و آب را از هوا و پوست شما جذب کرده و مانع خارج شدن آن از پوست صورت خواهند شد. که همه افراد باید روزانه از این نوع کرم استفاده کنند تا پوست دچار پیری و چین و چروک زیاد نشود.

در پایان، اهمیت استفاده از کرم ابرسان قوی برای پوست خشک

عوامل محیطی مختلف از جمله مواد شیمیایی، آلودگی ها و گرد و غبار تاثیری منفی در میزان چربی و رطوبت مورد نیاز پوست دارند. به همین دلیل استفاده از یک کرم مرطوب کننده در روتین روزانه مراقبت های پوستی الزامی است. توجه به این موضوع به ویژه برای پوست های خیلی خشک اهمیت بالاتری پیدا می کند.

این محصولات به دلیل دارا بودن ترکیبات خاصی چون شی باتر، هیالورونیک، روغن آرگان، بابونه و عصاره آلوئه ورا، ضمن تغذیه پوست، چربی از دست رفته آن را نیز تامین می کنند. کاهش چین و چروک ها و لک ها از دیگر دلایلی هستند که بر ضرورت استفاده از یک کرم آبرسان قوی برای پوست خیلی خشک می افزایند. اگر شما هم به اهمیت استفاده از این کرم ها پی برده اید، برای خرید محصول مورد نیاز خود اقدام کنید.