اقتصادی

تردد بیش‌از ۵ میلیون مسافر از مرزهای خوزستان/ ترانزیت خارجی ۱۳۷ درصد رشد کرد

دوران خبر/خوزستان ناظر گمرکات خوزستان از تردد بیش‌از ۵ میلیون و ۲۰۷ هزار نفر از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی استان در ۸ ماهه امسال خبر داد.

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با دوران خبر، در خصوص تردد مسافر از گمرکات خوزستان، اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال مسافران ورودی از مرزهای شلمچه و چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر به خوزستان، ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی از این مرزهای زمینی، دریایی و هوایی استان، ۲ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر خارج شده‌اند.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص ترانزیت گفت: در ۸ ماهه امسال در بحث ترانزیت داخلی بیش‌از یک‌هزار و ۸۵۰ تن کالا ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

قره‌بیگی ادامه داد: در زمینه ترانزیت خارجی نیز در این بازه زمانی ۴ هزار و ۹۲۵ فقره اظهارنامه به وزن ۲ میلیون و ۵۸۶ هزار تن ثبت شده، که از نظر تعدادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد و از نظر وزنی ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در خصوص خروج و ورود موقت، عنوان کرد: در ۸ ماهه امسال ۴۳۵ فقره اظهارنامه خروج موقت به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۷۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۳۰۶ اظهارنامه ورود موقت به ارزش ۶۷۸ میلیون دلار ثبت شده که از نظر ارزشی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.