توطئه مشرکان و کافران برای کشتن پیامبر اکرم(ص) چگونه شکست خورد؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به آیه ۴۰ سوره توبه، شکست توطئه‌ خطرناک مشرکان براى کشتن پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با حضور محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی و حجت‌الاسلام سجاد بیگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی برگزار و فرناز فرشباف به‌عنوان رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه معرفی و از تلاش‌های مجتبی مددیار قدردانی شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در این مراسم با اشاره به اهمیت روز چهارم ربیع‌الاول به‌عنوان نخستین روز هجرت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم از مکه به مدینه به شرح و توصیف آیه ۴۰ سوره توبه درباره اهمیت این روز پرداخت و افزود: این آیه اشاره به توطئه‌ خطرناک مشرکان براى کشتن پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم دارد.

بیگی اضافه کرد: در داستانِ «لیلة‌المبیت» از هر قبیله‌اى شخصى آماده شد و تصمیم گرفتند شبانه پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را به شهادت برسانند، حضرت على‌ ابن ابىطالب علیه‌السلام شب را به جای ایشان خوابید و نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم شبانه به سوى غار ثور رفت.

وی تشریح کرد: کافران در تعقیب پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم تا به غار آمدند، اما با دیدن تار عنکبوت بر غار، منصرف شدند و برگشتند و پیامبر اسلام صلى‌الله علیه و آله و سلم پس از سه روز به مدینه عزیمت کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: اگر انسان با خداوند عهد بسته و کار‌ها را برای رضای خداوند انجام دهد، به دلیل اینکه کمک خداوند متعال ریشه‌دار است، انسان را نجات می‌دهد و در مسئولیت‌ها نیز همین مهم باید مورد توجه قرار گرفته و امور با رضایت خداوند پیش روند.

به گزارش آنا؛ فرشباف عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است و پیش از این، معاون هماهنگی عرصه‌های تربیتی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد ارومیه بود.