اقتصادی

حرکت رو به رشد شورای قیمت‌گذاری در انگیزه‌بخشی به کشاورزان

این مرکز نیست رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: شورای قیمت گذاری با کمک دولت و نهادهای متولی به سمت رشد حرکت کرده و توانسته اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند. ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان

محمدجواد عسکری روز چهارشنبه 21 فروردین ماه در اولین جشنواره ملی تولید و صادرات انار که در مسجد تاریخی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی یک موضوع جدی در حوزه کشاورزی است. اگر موضوع امنیت غذایی به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی و جامعه بشری برنامه ریزی نشود، آسیب خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در صورت حمایت می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند، افزود: بخش کشاورزی با کمترین سرمایه گذاری سه برابر صنعت بهره وری خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون ذینفع دارد، گفت: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی در اقتصاد کشور است که 25 درصد به اقتصاد کشور کمک می کند و 45 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و منبع اشتغال است. ، با توجه به همه ظرفیت ها و توانایی ها باید برای توسعه کشاورزی مورد بهره برداری قرار گیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: شورای تولید، صادرات و صنایع قوانین خوبی وضع کرده و تلاش کرده مسیر تولید، توسعه و ارزش گذاری را هموار کند. در حوز تقنيني صاح امنيت غذايي قانون شده است.

وی افزود: شورای قیمت گذاری با کمک دولت و دستگاه های متولی حرکت صعودی داشته و توانسته مسیر مهم کشاورزی را تسهیل کند و انگیزه تولیدکنندگان را ایجاد کند. خرید تضمینی صادرات محصولات کشاورزی با تدابیر شورای قیمت گذاری روند خوبی دارد. شورای قیمت‌گذاری که تشکیل شد، قیمت‌ها را منطقی و منطقی کرد و انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد کرد تا صادرکنندگان در حوزه صادرات بتوانند با بازاریابی مناسب محصولات را صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه امروز 500 میلیون نفر از جمعیت حاشیه کشور به محصولات کشاورزی ایران علاقه مند هستند، افزود: این محصول یک محصول ارزشمند در سبد میوه خانوار است و باید با حضور مسئولان استانی و کشوری و باغداران جلسه ای برگزار شود. به منظور رساندن آن به محل واقعی و رفع موانع و خطاهای تولید در این ماه برگزار می شود تا صادرات و توسعه باغات و صنایع در قالب نقشه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده محصول زیاد نیست، گفت: در کمیسیون کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی، ساختار پنجره واحد زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اتخاذ شده است تا سرمایه گذار در قالب درخواستی به متولیان امر مراجعه و بدون نگرانی درخواست خود را در محدوده زمین زمین برای فعالیت در بخش کشاورزی مطرح کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی با تاکید بر ارزش گذاری محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی، گفت: اگر در حوزه سلامت جوامع بشری، قطعا هزینه تولید غذای سالم و محصولات سالم 10 درصد کاهش می یابد. بار، هزینه درمان کاهش می یابد.

وی گفت: در حوزه سایر ظرفیت ها برای استفاده بهینه از منابع آبی که جزو برنامه های جدی کمیسیون کشاورزی است سناریوی مربوط به خشکسالی طراحی شود تا سطح زیر کشت بر اساس آن توسعه یابد. به منابع آب موجود

عسگری با تاکید بر تولید دانش و ایجاد اشتغال با استفاده از همه ظرفیت ها، گفت: رشد دانش بنیان در بخش کشاورزی تنها چهار درصد است و باید این میزان افزایش یابد زیرا 35 درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است. و باید فراتر از ظرفیت باشد.

انتهای پیام