دویدن ها در اکوسیستم فناوری‌یرا حمایت می‌کنیم

معاون علمی رئیس‌جمهور:

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت:برای خلق ثروت، دویدن ما را به آینده می‌رساند؛ هر قدمی‌که بر میداریم و آینده‌ای را خلق می‌کنیم که برنده باشد.ما از این دویدن ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور امروز در‌بیست و دومین اجلاس سالیانه پار‌ک فناوری پردیس عنوان کرد: دنیای امروز بی رحم است و. شاید در آینده ارتش‌های بزرگ و منابع وجود نداره باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که سریعتر فکر میکنند و حرکت و نوآوری دارند برنده اند، گفت: شرکت‌های بزرگ آمازون، اپل و … درآمد دلاری دارند؛ جای ما در این‌رقابت کجاست. 

معاون. علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد، افزود: داشتن نخبه و دانش کافی نیست و باید هر روز سریعتر بدویم.

به گفته افشین، دهه هشتاد جهش علمی کشور شروع شد؛ دهه نود فناوری این موضوع را رشد دادیم؛ ولی این کافی نیست. 

افشین گفت: باید هر روز سریعتر بدویم.انتظارت زیست بوم خلق شده است. در رقابت جهانی انتظار مهم است. اولی خود از خود و دومی دیگران، اکوسیستم و دنیا؛ این انتظارات طلا هستند.

وی با بیان اینکه اگر به درستی انتظارات نتخاب شود برنده می‌شویم، افزود: پارک و معاونت از دوییدن‌ها حمایت می‌کند؛ دویدن ارزش تولید می‌کند.

افشین گفت: پارک پردیس با ۲۰ سال تجربه، یک اکوسیستم موفق است که مهم‌ترین قطب نوآوری کشور می‌شود.دانش و فناوری کافی نیست؛ حمایت و سرمایه گذاری نیاز است. ما اینجا هستیم از دوییدن‌ها حمایت کنیم.

وی گفت: برای خلق ثروت، دویدن ما را به آینده می‌رساند؛ هر قدمی‌که بر میداریم و آینده‌ای را خلق می‌کنیم که برنده باشد.

وی گفت: اکوسیستم ما نیاز به همت دارد ؛حمایت خوب توسط دولت و مسئولان صورت می‌گیرد تا اکوسیستم خوب داشته باشیم تاصادرات خوبی داشته باشیم و آنرا جشن بگیریم.