اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

راهنمای تمدید شرکت سهامی خاص

همانطور که خود نیز مستحضر هستید، برخی از شرکت ها به ویژه شرکت های سهامی خاص نیاز دارند که سالانه ۲ بار تمدید گردد. به عنوان مثال برای شرکت های سهامی خاص قانونی وجود دارد که هیئت مدیران آن می بایست به تبعیت از این قانون به تغییر اعضای هیئت مدیره و مدیران و تمدید آن ها دو بار در طول سال بپردازند.همچنین بازرس این شرکت نیز می‌بایست سالی یک بار تمدید شود. تمدید شرکت در کنار یکی از بالقوه‌ترین خدمات مدیران ثبت می باشد که شما برای کسب اطلاعات کافی و همچنین با سهولت و هرچه سریع تر پیش رفتن امور می توانید از کارشناسان این شرکت کمک بگیرید.

در وهله اول باید این موضوع را به حضورتان برسانیم که جهت تمدید هرگونه شرکتی شما به انجام یکسری از مراحل و همچنین پرداخت هزینه ها و مدارکی نیازمند خواهید بود که به دنبال آن باید برخی از نکات را نیز رعایت کنید تا تمامی کارها به طور قانونی و به درستی پیش برود.

 

آشنایی با فرایند تمدید شرکت در تهران

تمدید شرکت به چه معناست؟

شاید این سؤال برای همه ما پیش آید که تمدید شرکت در تهران به چه معنا می باشد یا کسانیکه در تبریز هستند و قصد را داند چیکار باید بکنند. در وهله اول باید به این موضوع اشاره نماییم که هر شرکت از یکسری هیئت مدیره و بازرسانی تشکیل شده‌اند که سهامداران و اعضای یک شرکت محسوب می شوند. پس از اینکه شما شرکت خود را به ثبت رساندید لازم است مواردی را که در اساسنامه ذکر شده است را تمدید و تغییراتی در آن ایجاد کنید‌.

در وهله اول باید بدانید که برای تمدید و ایجاد یک سری از تغییرات در شرکت، شما نیازمند ثبت شرکت خودتان هستید که این مورد الزامی است. منظور از تمدید شرکت این است که اعضای یک هیئت مدیره در طی مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده و همچنین در جلسات هیئت مدیره مطابق با ضرورت هایی به تمدید شرکت می پردازند.

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

می توانید جهت تمدید شرکت در تهران با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم در این رابطه را به طور کامل به دست آورید. به عنوان مثال در رابطه با شرکت سهامی خاص باید بگویم که در این شرکت اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرس های آن می‌توانند دوره فعالیت‌های خود در سازمان را تمدید نمایند.

هر یک از اعضای هیئت مدیره و بازرس مطابق با قانون اجازه این را دارند که به مدت یک و یا دو سال در جایگاه خود باقی بمانند و پس از اتمام زمان اگر نمی خواهند، جایگاه خود را به شخص یا اشخاص دیگری واگذار کنند و قصد ادامه فعالیت را دارند، حتماً باید نسبت به تمدید شرکت خود به طور رسمی اقدام کنند.

برای تمدید شرکت در تهران که مطابق با قانون در هر شرکتی سالانه باید انجام شود، یک سری از مراحل و شرایطی نیاز است که حتماً باید آن ها را رعایت کنید. توجه داشته باشید.اطلاع داشتن از مراحل تمدید یک شرکت به شما کمک می کند تا آگاهی بیشتری برای انجام این کار داشته باشید.

تمدید شرکت چه شرایطی باید داشته باشد؟

شرایط تمدید شرکت در تهران در 1401

در نظر داشته باشید هر شرکتی متناسب با نوع آن که می تواند شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و … باشد، جهت تمدید نیازمند قوانین و شرایط متفاوتی است.

تمدید شرکت در تهران طبق قوانین مشخص شده در بازه زمانی مناسب و تاریخ سررسید مورد نظر بر حسب آرا و تصمیم‌گیری اعضای یک شرکت و یا اشخاص صورت می پذیرد‌‌‌. تمدید در شرکت های سهامی خاص و یا مسئولیت محدود از شرایط و قوانین متفاوتی برخوردار می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرایط شرکت سهامی خاص

در رابطه با تمدید شرکت در تهران در حوزه در اساسنامه نیز به این موضوع اشاره شده است که حداکثر زمان تمدید از سوی اعضای هیئت مدیره دو سال می باشد. این موضوع از سوی بازرسین یک سال است. ثبت شرکت ما با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات  به شما عزیزان، در زمینه های ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود می باشد.

علاوه بر آن برای تصمیم گیری در رابطه با این موضوع که به تمدید و یا تغییر شرکت بپردازند، هیئت مدیره و همچنین بازرسان شرکت های سهامی خاص یک جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند و در آن به توافق رسیده و تاییدیه خود را اعلام می کنند.

شرایط شرکت با مسئولیت محدود

در رابطه با تمدید شرکت در تهران در باید بگوییم قانون و شرایط خاصی وجود ندارد و این گونه شرکت ها می تواند مطابق با تصمیم اعضای آن ها قوانینی وارد اساسنامه کنند و به آن عمل نمایند. در نظر داشته باشید اگر از زمان تمدید شرکت گذشته باشد اعضای هیئت مدیره و بازرسین می‌توانند در سمت خود همچنان باقی بمانند

اما زمانی که به بانک و یا بیمه مراجعه کنند و یا کارهای ضروری همچون بستن قرارداد ها پیش رو داشته باشند در چنین مواقعی دچار مشکل خواهند شد. به همین دلیل باید هر چه سریع تر به تمدید شرکت خود بپردازند.‌ جهت تمدید شرکت در تهران در این گونه از سازمان ها می توانید با متخصصان ما در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای تمدید شرکت در تهران

در خصوص ارائه مدارک مورد نیاز جهت تمدید شرکت در تهران باید بگوییم ابتدا باید تغییرات اعمال شده بر روی شرکت توسط تمامی اعضا مورد تائید قرار بگیرد تا شما بتوانید به تمدید شرکت خود بپردازید. برای تمدید لازم است مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کرده و بعد از آن به صورت فیزیکی این مدارک را به اداره ثبت ارسال نماید. مدارکی که برای تمدید شرکت مورد نیاز است شامل موارد زیر می باشند:

  • تمام مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت (چه به صورت اصل و چه به صورت کپی)
  • اساسنامه شرکت
  • تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه با توجه به نوع تغییرات انجام شده در شرکت
  • کپی مدارک شرکت (تمام تغییرات ثبت شده در شرکت که به تایید هیئت مدیره و مدیرعامل رسیده است)
  • لیستی از سهامداران و میزان سهام هر یک از این افراد (به صورتجلسه توجه کنید میزان سهام هر یک از افراد نباید اشتباه باشد که در این صورت درخواست شما وارد خواهد شد)
  • نداشتن هیچ‌گونه سوءسابقه اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت (نبود سوء سابقه کیفری که الزامی است)
  • ارائه صورت‌جلسه معتبر

توجه داشته باشید برای تمدید شرکت در تهران جمع‌آوری تمامی مدارک باعث می‌شود که شما مدت زمان کمتری را جهت این کار صرف کنید و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شرکت مدیران ثبت می‌توانند در ارائه و جمع‌آوری مدارک به شما کمک کنند.

مراحل تمدید شرکت در تهران

تمدید شرکت در سال 1401 مراحلی دارد که باید آن ها را به ترتیب انجام بدهید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا باید به نگارش صورت‌جلسه مجمع عمومی با موضوع تمدید شرکت بپردازید.
  • صورت‌جلسه نوشته شده توسط اعضای هیئت مدیره باید به تائید برسند.
  • به مراجعه کرده و تمامی اطلاعات شخصی و حقوقی خواسته شده را وارد کنید.
  • جهت ثبت شرکت در تهران مدارک گفته شده را به همراه صورتجلسه بارگذاری کنید.
  • کلیه مدارک خواسته شده به اداره پست ارسال می شود تا به تایید کارشناس برسد.
  • اگر مدارک مورد تائید قرار گرفت پیامکی در این رابطه به شما ارسال می شود که شرکت متقاضی تمدید شده است.

نکات کلیدی برای تمدید شرکت در تهران

جهت تمدید شرکت در تهران ابتدا باید به این نکات ضروری و پر اهمیتی که در ادامه خواهیم گفت توجه لازم را داشته باشید.

  • حتماً به ثبت نام کردن کلیه افراد و سهامدارانی که در جلسه و همچنین جلسات مجمع عمومی حضور داشته اند و در صورت جلسه امضاء و تأییدیه آن ها وجود دارد نهایت دقت را داشته باشید.
  • شما تنها سه روز فرصت دارید تا به ارسال صورت‌جلسه امضا شده از سوی مدیران و بازرسان شرکت و تمامی اعضا اقدام کنید؛ بنابراین برای تمدید شرکت سریعاً صورت‌جلسه را به همراه مدارک گفته شده به اداره پست ارسال کنید.
  • توجه کنید با کد پستی که در سامانه اداره درج می کنید همواره صحیح باشد.

هزینه تمدید شرکت در تهران

در رابطه با هزینه تمدید شرکت در تهران باید بگوییم که هزینه ها با توجه به فاکتورهای مختلف می‌توانند متفاوت باشند و به همین خاطر نمی توانیم در رابطه با آن به‌طور قطعیت صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم برای اینکه اطلاع کاملی در رابطه با هزینه ها داشته باشید با کارشناسان ما صحبت کنید البته لازم است بگویم به طور کلی هزینه ها می توانند در رابطه با پرداخت هزینه به اداره ثبت، پرداخت هزینه کارمزد موسسه ثبتی و همچنین هزینه مشخصی برای آگهی روزنامه متفاوت باشند.