علمی و پزشکی

شرایط لازم برای سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه باید فراهم شود

عسنا/قم رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به بازگشایی مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های تجمع، گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای سلامت دانش‌آموزان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدارس به‌منظور ارتقای سطح سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است. کاهش قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری.

دکتر سیامک محیبی رئیس مرکز بهداشت قم امروز سوم شهریورماه با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهمترین محل های تجمع گفت: فراهم شدن شرایط لازم برای سلامت دانش آموزان، دانش آموزان و سایر مدارس. کارکنان برای کاهش قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اصول پیشگیری عمومی از ویروس کرونا و مشارکت همه اولیاء و مسئولین در امر آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان پرتلاش مدارس مهمتر از نظام سلامت است.

محبی با توجه به دسترسی به واکسن های پیشگیری از کرونا و اثبات نقش موثر آن در کاهش بستری شدن و مرگ و میر، توصیه کرد: علاوه بر واکسیناسیون همگانی، آموزش بهداشت فردی به ویژه شستن مکرر دست ها و استفاده از ماسک و بهداشت تنفسی باید به طور مستمر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و کلاس، محل تجمع و اتاق های دوره نیز باید دارای تهویه و گردش هوای مناسب باشد.

محبی در پی این مشخص کرد: دانش آموزان مشکوک یا مبتلا به این بیماری باید در منزل استراحت کنند و برای درمان مناسب از پزشک پیگیری کنند. پس از بهدودی و رفع کمل کیمت در مدرسة حوزر یابند.

انتهای پیام