اقتصادی

شرکت ملی مس طی ۶ ماه ۲۷ پرونده فساد به دستگاه قضایی تحویل داده است

عسنا/کرمان مدیرعامل شرکت صنایع ام اس گفت: مبارزه با فساد نباید به یک موضوع سیاسی تبدیل شود و باید در مبارزه با فساد جدی بود، اما نباید مخالفان را زیر پای مدیران بنشانیم. 27 پرونده فساد در مدت 6 ماه تشکیل و تحویل قوه قضائیه شد و هر یک از افراد مدعی مبارزه با فساد اعلام کرده اند که چند پرونده به دادگاه تحویل داده شده است.

علی رستمی عصر امروز 27 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: برنامه توسعه 5 سال و نیم زنجیره ای از اکتشاف تا صنایع زیر را طراحی کرده ایم.

به گفته وی صنعت فلز در ایران پنجاه و یک سال قدمت دارد و این صنعت از زمان انقلاب شیلی در ایران شروع به کار کرده است.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت صنایع ملی ایران، کشور در کشور دارای ضعف قوی است و نباید بیش از این گسترش یابد زیرا ایران بر روی کمربند جهانی قرار دارد و تمرکز این کمربند روی ایران است.

به گفته وی، 70 درصد خاک ایران کشف شده که حاصل آن 19 میلیارد تن مواد معدنی است، بنابراین ایران در این زمینه رتبه پنجم جهان و رتبه دوم آسیا را دارد. این در حالی است که برخی کشورها دو سه بار کشور خود را کشف کرده اند و اگر 100 درصد کشور کشف شود، اگر رتبه اول جهان را نداشته باشیم، قطعاً دوم می شویم.

رستمی گفت: سالانه حدود 130 هزار متر کاوش داشتیم و امسال بیش از 200 هزار متر کاوش هدف گذاری شده است. در حال حاضر دو شرکت مهندسی حفاری داریم و این دو شرکت 45 دستگاه خریده اند که از این 45 دستگاه 6 دستگاه وارد کشور شده است.

راه اندازی آزمایشگاه مواد معدنی در استان کرمان ضروری است

به گفته وی، استان کرمان نیازمند شرکت های اکتشافی، آزمایشگاهی و … در حوزه معدن است و باید از طریق دانشگاه بهنار این ظرفیت را در این حوزه افزایش دهد و هر ظرفیتی که بتواند ایجاد کند، شرکت ملی از آنها حمایت خواهد کرد. . .

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت ملی میس ایران، اکثر نیازهای حفاری و مهندسی استان کرمان از خارج از استان و حتی خارج از کشور تامین می شود.

و می افزاید: ما دو آزمایشگاه در کشور داریم که در تهران و کرج قرار دارند و تمام آزمایشات کشور در این دو آزمایشگاه انجام می شود و اگر در استان کرمان آزمایشگاه راه اندازی کنیم. قطعا توافق خوبی در این راستا داریم.

رستمی با بیان اینکه در حوزه استخراج سه ماده معدنی عمده داریم، گفت: با این میزان استخراج ظرف حدود 250 سال 19 میلیارد تن مواد معدنی استخراج خواهیم کرد.

ایران از نظر تولید مواد معدنی در رتبه پنجم جهان قرار دارد و برای اینکه تولید به سطح منابع معدنی (رتبه 5 جهان) برسد، تولید باید چهار برابر سطح فعلی باشد. این بخشی دیگر از صحبت های مدیرعامل شرکت ملی میس ایران در جمع خبرنگاران کرمانی بود.

به اعتقاد وی سرمایه عامل مهمی است و شرکت ملی برای تامین مالی آن مشکلی ندارد و یک ریال هم به بانک بدهی در جایی ندارد، بنابراین اجرای طرح های عمرانی امکان پذیر است.

رستمی با اشاره به 28 هزار نیرو در شرکت ملی ایران، تاکید کرد: بهترین نیروهای غرب آسیا در شرکت ملی ایران به کار گرفته شده اند.

وی بازار صنعتی را جذاب ترین بازار دنیا دانست و گفت: محصولات همیشه پیش خرید می شوند. همه چیز برای توسعه در صنعت بسیار خوب است.

نیازمند شرکت های فعال در زمینه استخراج

وی ادامه داد: تاکنون در گروه شرکت های ملی با حدود 200 هزار تن استخراج انجام شده است که باید چهار برابر شود و برای تحقق این امر نیاز زیادی به شرکت های فعال در زمینه استخراج، ضمن تغییر فناوری وجود دارد. و 500 کمپرسی در کیشور نیاز. این را مدیر شرکت ملی میس ایران در کرمان گفت.

وی در ادامه سخنان خود به حوزه تولید متمرکز اشاره کرد و افزود: باید 6 کارخانه تولید متمرکز نصب کنیم که برای هر کارخانه حدود 500 میلیون یورو سرمایه مورد نیاز است که چهار مورد از آنها باید در منبع.

رستمی با بیان اینکه فناوری تولید 600 هزار تن کنسانتره در یک کارخانه در دنیا وجود دارد، گفت:

وی ذوب را مطرح کرد و گفت: اگر ذوب را به یک میلیون تن برسانیم، صادرات کشور بیش از 10 میلیارد دلار افزایش می یابد.

استخدام مهندسان آلمانی با معدل بالا بدون آزمون

مدیرعامل شرکت ملی میس ایران با اشاره به جلسات 6 ماهه خود با دانشگاه های استان کرمان ادامه می دهد: از هر شرکت دانش بنیان که ایده و محصولی داشته باشد حمایت می کنیم و تفاهم نامه و قرارداد امضا می کنیم. در حالی که از دانشجویان مهندسی استان کرمان از کسانی که بدون آزمون معدل بالایی دارند استفاده می شود.

بر اساس اظهارات رستمی، این ممنوعیت تاثیر چندانی بر شرکت ملی ام اس ندارد و وی ادامه می دهد: 18 هزار نفر یا قرارداد دارند یا با شرکت ملی ام اس شاغل هستند و اکثرا از طریق سازوکار تست و استخدام شده اند. درصد خیلی کمی بدون آزمون گرفته می شود ما نزدیک به 8 یا 10 نفر را به شرکت ملی آورده ایم که قرارداد ثابت دارند و شاغل نیستند.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت ملی دوشیزه ایران، 8 میلیارد یورو در استان کرمان در حوزه صنایع کوچک و بزرگ سرمایه‌گذاری شده است که همه این سرمایه‌گذاری‌ها باید تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد.

«مبارزه با فساد نباید به یک موضوع سیاسی تبدیل شود و باید در مبارزه با فساد جدی بود، اما نباید مخالفت را با مدیران نوشت. 27 پرونده فساد در مدت 6 ماه تشکیل و به قوه قضائیه تحویل داده شد و هر فردی که مدعی مبارزه با فساد باشد اعلام کرده است که چند پرونده به قوه قضاییه تحویل داده شده است. این بخشی از صحبت های مدیرعامل شرکت ملی میس ایران است.

بودجه باشگاه های فوتبال ام اس استان کرمان چند؟

و در ادامه می گوید: پارسال 70 میلیارد تومان به باشگاه های فوتبال استان کرمان اختصاص یافت که امسال به 150 میلیارد تومان رسید و شاید این رقم کافی نباشد و از ورزش کرمان دفاع می کنیم و اگر بودجه هم باشد. اضافه شد اگر به آن نیاز دارید، حتما آن را ارائه خواهیم کرد.

رستمی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مردم کرمان و راور در شورای اسلامی این شرکت گفت: ایشان قطعا این وام را نگرفته و ممکن است با پیگیری آن تسهیل شده باشد. از طریق حسابی که به محرومان داده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی میس ایران گفت: در خصوص تحقیق و تفحص با هیچکس مذاکره ای نداشته ایم و شورا نیز هنوز درخواستی در این زمینه نداشته است و آمادگی داریم در این زمینه با شورای اسلامی همکاری داشته باشیم. “

به گفته وی، حساب های بانکی و مالی شرکت ملی ایران در استان کرمان متمرکز است و حدود 65 درصد از حساب های بانکی در استان کرمان و همچنین در استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام