عمومیکسب و کارهای برتر روز

شستشو و نگهداری چمن مصنوعی مهد کودک

طریقه نگهداری از چمن مصنوعی

یک چمن کثیف و آلوده، زیبایی خاصی ندارد و مناسب بازی کودکان نیست. لذا باید نظافت چمن مصنوعی را در اولویت رسیدگی قرار دهید. بهتر است به طور مرتب و روزانه روی چمن هایی که در فضای باز اجرا شده اند را جارو بزنید. استفاده از جارو برقی در زیرسازی های غیر شنی ارحجیت دارد. شاخ و برگ های اضافی و دیگر زباله ها می توانند منظره زشتی را در یک فضای چمن شده به وجود آورند. علاوه بر آن، برگ های پوسیده فضای خوبی برای رشد باکتری ها و کپک هستند.

برس خوردن هفتگی چمن مصنوعی یکی از کارهایی است که با توجه به میزان استفاده از زمین چمن انجام می شود. برس خوردن تاثیر زیادی در یکنواختی سطح چمن دارد و موجب هم سطح شدن مواد پر کننده و حالت بهتر چمن مصنوعی می شود. برس خوردن از خم شدن و خوابیدن فلت های چمن پیشگیری کرده و اثرات ناشی از جای پا را از بین می برد.

در فضاهای بزرگ تر نظیر زمین فوتبال و فضای سبز شهری و چمن مصنوعی برای مهد کودک نگهداری ضروری است زیرا میزان تردد روی این زمین ها بیش از محوطه های آپارتمانی است. هر چقدر رفت و آمد بیشتری بر روی سطح چمن مصنوعی انجام شود، میزان فشار و کوبیدگی الیاف و تیغه ها نیز بیشتر می شود. از طرفی همیشه کفپوش های مکان های عمومی بیش از حیاط خانه و فضاهای خصوصی، در معرض آلودگی هستند.

جارو کردن سطح چمن مصنوعی

 

دستگاه های ویژه ای برای جارو کشی چمن های زمین فوتبال و فضای سبز شهری وجود دارد. این دستگاه ها با مکش قوی می توانند برگ های خشک و یا هر گونه آشغال روی چمن را بردارند. طریقه کار این دستگاه ها شبیه به جاروبرقی است و برای حذف مواد جامد و سبک از روی زمین به کار گرفته می شوند. اگر حیاط خانه با چمن مصنوعی کفپوش شده نیازی به این دستگاه های مکنده ندارید.

با استفاده از یک جاروی دسته بلند یا چنگک باغبانی نیزمی توانید برگ ها و سایر موارد را از روی چمن ها بردارید. جاروهای مخصوص با دسته بلند در همه فروشگاه ها پیدا می شوند یک وسیله راحت و مناسب را انتخاب کنید که کار با آن راحت باشد. در اماکن عمومی نیز گاهی این کار با کمک چنگک های مخصوص انجام می شود. این وسیله نباید دارای دندانه های تیز و برنده باشد. بعد از جمع آوری برگ ها و … در یک نقطه می توانید با دست یا خاک انداز همه آشغال ها را به سطح زباله بریزید.

کشیدن و ساییده شدن اجسام سنگین

الیاف چمن مصنوعی در آرایش U شکل ، درون لایه نگهدارنده قرار گرفته و توسط پوشش نهایی که معمولا از نوع لاتکس ، PU و PE هستند محافظت و تثبیت می‌شود. این لایه نگهدارنده از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و می‌تواند مقاومت بالایی در برابر نیروهای کششی داشته باشد و به راحتی دچار پارگی نشود اما در صورتی که اجسام سنگی روی سطح چمن مصنوعی کشیده شود موجب پارگی بکینگ و جداشدن الیاف خواهد شد. در صورتی که فشار به یک سر کوک وارد شود الیاف از داخل بکینگ بیرون کشیده می‌شود. این نوع از آسیب بیشتر در محل عبور خودروها از روی چمن مصنوعی دیده می‌‌شود.

به طوری که هرز گردی چرخ خودروی درحال سکون و یا حتی چرخش فرمان خودروی درحال حرکت نیز باعث سیاه شدن، پوسیدگی و کنده شدن الیاف می‌گردد. به همین منظور اجرای چمن در شیار محصور با کفپوش‌های بتُنی و سنگی، راهکار محافظت از چمن مصنوعی در مسیرهای عبور خودرو است. وجود دیتکس بالا در الیاف منوفیلامنت می‌تواند تا حد زیادی مانع از میزان آسیب چمن مصنوعی در برابر فشارهای فیزیکی باشد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به چمن مصنوعی آسیب وارد کند کشیدن و هل دادن اجسام سخت و سنگین مانند لوازم فلزی اداری مبلمان، گاو صندوق، کمد و فایل و … است که باید از انجام آن برای مراقبت از چمن مصنوعی پرهیز شود.