شناخت معارف مهدوی ضرورتی تردیدناپذیر

رئیس جشنواره کتاب سال مهدویت تأکید کرد؛

رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدویت گفت: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردیدناپذیر عصر ماست و باور به مهدویت از مسائلی است که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار آنا مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدویت استان گیلان فرهنگ مهدویت را پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام دانست و گفت: فرهنگ مهدوی یکی از مردمی ترین فرهنگ های بشریت است و این فرهنگ زمینه ساز درک انسان از حیات طیبه و از حقیقت وجود است و با داشتن این فرهنگ امید به کاستن از رنج محرومان و برقراری عدالت اجتماعی همواره طنین انداز قلب های مشتاق به امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اثرات در مسیر درک اهمیت سبک زندگی مهدوی داشتن سرنوشتی نیک و عاقبتی خوش است و دین به عنوان برنامه زندگی موفق تنها از طریق امام معصوم حاصل شده و دورشدن و خروج از محور رضایت امام عصر (عج) حتی در رفتار های ظاهری زندگی خروج از زندگی اسلامی است. قیام جهانی حضرت قائم (عج) و تحقق حکومت جهانی مهدوی امری الهی و مردم نهاد است و باید زمینه های ظهور برای چنین قیامی فراهم باشد و تلاش برای تحقق و نهادینه کردن سبک زندگی مهدوی کوششی برای زمینه سازی ظهور است.

ملکی چوبری خاطر نشان کرد: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردیدناپذیر عصر ماست و باور به مهدویت از مسائلی است که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند و مختص به پیروان مکتب اهل بیت (ع) نیست و ضرورتی که اگر به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن چنان که شایسته است تبیین گردد برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی ما می سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با برشمردن وجوه زندگی مهدوی بیان کرد: یکی از وجوه زندگی مهدوی وجه اعتقادی آن است و بر هر فرد مسلمان واجب است که امام زمان خود را بشناسد تا بدین وسیله از خطرافتادن به جاهلیت و فرورفتن در گرداب کفر و شرک نجات پیدا کرده و امکان زیستن و مردن بر مبنای اعتقاد راستین را بیابد. ایران کشوری است با تعداد اکثریت جوانان پرشور و جمعیت جوانی در صورت پیداکردن آرمانی پرارزش همه شور و توان خود را به پای آن می ریزد و از هر نوع انحراف و تباهی بیزار است همانطور که جوانان پرشور عصر حاضر چه در زمان انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس به دنبال آرمان های ارزشمند بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی از خواهش های نفسانی خود گذشته و خود را وقف جهاد و مبارزه در راه خدا کردندو به بالاترین درجات ایمان دررستگاری دست یافتند و این دومین مصداق از وجوه زندگی مهدوی وجه فرهنگی آن است. 

 ملکی چوبری افزود: در بعد سیاسی حکومت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای نظریه ولایت فقیه و نیابت عام فقها از امام زمان (ع) شکل گرفته است و در این میان پرداختن به موضوع هایی چون ضرورت وجود حجت الهی در هر عصر جایگاه و نقش امام زمان (ع) در عالم هستی شیوه بهره گیری مردم از امام زمان (عج) در دوران غیبت و وظایف و تکالیف مردم در برابر امام عصر از اهمیت ویژه ای برخودار است.

رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدوی استان گیلان از سری برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی «فرهنگ انتظار» را دربرگیرنده همه مناسبت های اجتماعی دانست و اذعان داشت: فرهنگ انتظار تنها حیات فردی و زندگی شخصی انسان ها را در بر نمی گیرد و همه مناسبات اجتماعی را نیز شامل می شودو از این فرهنگ متأثر می شود تمام مناسبات اجتماعی فرهنگ سیاست و اقتصاد نیز باید به نوعی متأثر از انتظار باشد و میان جامعه منتظر و جامعه غیر منتظر تفاوتی محسوس احساس شود. 

ملکی چوبری تأکید کرد: جامعه منتظر نظام تعلیم و تربیت مناسبات های سیاسی قوانین و مقررات روابط تجاری و اقتصادی ضوابط معماری و شهرسازی حقوق و وظایف شهروندی و همه و همه باید بر اساس فرهنگ انتظار و با هدف زمینه سازی برای ظهور امام مهدی (ع) و استقرار حکومت عدل و مهدوی سامان یابند.

به گزارش آنا چهارمین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.