اقتصادی

شناسایی و اخراج ۴۳ تبعه افغانی غیرمجاز شاغل در واحدهای صنعتی لرستان

دوران خبر/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان با شناسایی ۴۳ تبعه افغانی اجرایی شد.

علی جهانی بیست و یکم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق قانون بکارگیری هرگونه تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی ممنوع است، اظهار کرد: طرح شناسایی اتباع بیگانه شاغل در بنگاه‌های اقتصادی استان با گشت مشترک کارشناسان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و نیروی انتظامی استان با هدف اخراج این اتباع و بکارگریری نیروی بومی آغاز شد.

وی افزود: در این طرح که مدت سه روز است شروع شده ۶۹ مورد بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی سطح استان در قالب ۹ تیم گشت مشترک صورت گرفت که منجر به شناسایی ۴۳ تبعه غیر مجاز خارجی شد.

جهانی تصریح کرد: در سال جاری کارفرمایان و واحدهای اقتصادی که نیروی کار خارجی غیر مجاز بکار بگیرند برای هر روز هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به جریمه کارفرمایان متخلف و معرفی به مراجع قضایی اشاره و بیان کرد: در این طرح ۱۱ کارفرما که کارگر غیر مجاز خارجی بکار گرفته بودند شناسایی و ۱۱ فقره برگ جریمه به مبلغ بیش از ۴ میلیارد ریال صادر شد و دو کارفرمای دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این اتباع بیگانه در دامداری‌ها، بخش کشاورزی و کوره‌های آجرپزی مشغول به کار بودند، ادامه داد : همچنین ۱۹ نفر از نیروی کار استان جایگزین اتباع خارجی در واحدهای اقتصادی شدند.

جهانی درباره کار و فعالیت اتباع بیگانه لرستان بیان کرد: کار و فعالیت اتباع بیگانه در استان ممنوع است و فعالیت آن‌ها در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی منوط به اخذ مجوز و پروانه کار از هیات فنی استان است.  

در ادامه علی اسکندری رئیس اداره توسعه کارآفرینی لرستان گفت: در این طرح به کارفرمایان بیان شد که از بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز خودداری کنند و همچنین در خصوص ضرورت بکارگیری نیروی انسانی بومی و اهمیت و ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان استان تأکید شد.

وی افزود: طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز با هدف اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و توسعه فرهنگ کار به ویژه برای اشتغال افراد جویای کار است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.