ورزشی

ضرورت اطلاع رسانی و اقتصادی سازی بازی‌های آسیایی ناشنوایان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در جلسه بازی‌های آسیایی ناشنوایان که با حضور علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و سایر اعضا در استانداری تهران برگزار شد، بر ضرورت تهیه و ارائه جدول زمان بندی اجرایی اقدامات در جهت برگزاری این رویداد تاکید و اظهار کرد: ضروری است که از برنامه ریزی ها حداقل تا ۲۰ روز قبل از برگزاری رسمی مسابقات مطلع باشیم که در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

استاندار تهران بر ضرورت تأمین و فراهم آوری امکانات در حوزه اسکان و پشتیبانی حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در پایتخت تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت از طریق وزارت امور خارجه، اقدام به برگزاری نشست‌هایی با سفرای کشورهای شرکت کننده در این مسابقات خواهیم کرد تا آمادگی کشور را از تمام جهات برای برگزاری این رویداد اعلام کنیم.

فخاری به برقراری رابطه دیپلمات با کشورهای میهمان حاضر در این مسابقات اشاره کرد و افزود: از این طریق می‌توانیم در صورت غیبت ورزشکار کشور مربوطه موارد را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات نه تنها در سطح آسیا بلکه در ابعاد بین المللی بازتاب خواهد داشت، عنوان کرد: چون این مسابقات برای یک قشر خاصی برگزار می‌شود دارای یک هویت معنوی، انگیزشی، اخلاقی و فکری است که بازتاب زیادی خواهد داشت و الگوی رفتاری، کرداری و اخلاقی ورزشکاران ما می‌تواند درس آموخته ای برای انتقال فرهنگ باشد.

استاندار تهران ارزیابی عملکرد در این حوزه را منوط به ارائه جدول زمان بندی اجرایی اقدامات در حوزه برگزاری این مسابقات اعلام کرد و گفت: ضروری است که اقدامات پیش دستانه، زمان بندی‌های دقیق برای ورود و خروج تجهیزات ورزشکاران، آماده سازی تیم‌های کشور و انتخاب و گزینش نفرات با هدف اثبات در شرایط برتر انجام شود و در این راستا برای استفاده از امکانات مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت مشارکت جدی صدا و سیما و ایجاد جذابیت‌ها با کارهای فرهنگی و پروتکل‌های تنظیمی حوزه برگزاری این مسابقات تاکید و عنوان کرد: باید با اقدامات ویژه فضای ذهنی برای شش ماه آینده آماده و تبلیغات لازم انجام و اطلاع رسانی در این پروسه به اوج برسد.

استاندار تهران بر استفاده از ظرفیت‌های پزشکی برای شرایط مختلف در زمان برگزاری مسابقات نیز تاکید کرد و گفت: با استفاده از این فرصت می‌توانیم با فراهم آوری فضایی شاد در جهت افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی گام برداریم.

فخاری از مسؤولان مربوطه حوزه برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان خواست محصول نهایی برگزاری مسابقات را با پیامد سنجی های مشخص، تعیین و ارائه کنند که بتوانیم به واسطه آن به یک شعار دست یافتنی در پایان رقابت‌ها برسیم.

استاندار تهران همچنین بر ضرورت اقتصادی سازی ورزشی این مسابقات تاکید و عنوان کرد: در این حوزه ضروری است که با بخش‌های اقتصادی مشورت‌هایی انجام شود که بتوانیم از طریق اقتصادی سازی، انتقال فرهنگ و توسعه گردشگری را نیز رقم بزیم.