«طرح حامی» پیشخوانی برای تسریع و تسهیل درخواست دانشجویان

عضو هیئت علمی دانشگاه طرح حامی را پیشخوانی برای تسریع و تسهیل انجام درخواست دانشجویان به صورت مجازی توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار آنا علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان طرح حامی دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در این استان اظهار کرد: این طرح با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت در مشهد مقدس رونمایی شد که در آن دانشجویان به واسطه این طرح می توانند در فضای ایمیل پایه نامه نگاری های خود را به صورت مجازی انجام دهند و نیازی به حضور در دانشگاه ندارند.
وی افزود: دانشجویان در این سامانه درخواست خود را به شخصی با عنوان حامی ارسال می کنند که وی مسئولیت پیگیری امور دانشجویان از بخش های مختلف دانشگاه را خواهد داشت در نتیجه علاوه بر صرفه جویی در زمان و انرژی گام بزرگی نیز در شفاف سازی برداشته خواهد شد.
نحوه کارکرد طرح حامی
مدیر مسابقات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به مشکلات بوروکراسی اداری گفت: طرح حامی با حمایت و تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تسهیل در فرآیند های پیش روی دانشجویان کلید خورد و با سرعت و جدیت در همه استان های کشور در حال اجراست.
بهبد قلمکاری نحوه کارکرد طرح حامی را ایمیل پایه عنوان کرده و ادامه داد: بر اساس این طرح دانشجویان در فضای ایمیل پایه نامه نگاری های اداری را به صورت مجازی انجام می دهند. در دو سال گذشته دانشگاه موفق شده برای همه دانشجویان و استادان ایمیل ایجاد کرده و سازوکار نامه نگاری رسمی را در این بستر فراهم کند.
وی اضافه کرد: در این سامانه دانشجویان درخواست خود را به شخصی ایمیل می کنند که «حامی» نامیده می شود؛ حامی درخواست را به صورت مستقیم به کارمند یا مسئولی ارجاع می دهد که وظیفه رسیدگی به درخواست دانشجو را دارد به این ترتیب نه تنها نیاز به مراجعه حضوری دانشجو نیست؛ بلکه کارمندان نیز به دلیل برخط بودن سامانه می توانند بسیاری از کار ها را بدون حضور در محیط کار به سرانجام برسانند.
مدیر مسابقات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این طرح هر فرد حامی حداکثر امکان پشتیبانی از ۶۰۰ دانشجو را دارد عنوان کرد: برای کاهش مشکلات احتمالی قرار است تنها مواردی در طرح حامی پیگیری شوند که سامانه دیگری برای آن وجود ندارد. به عنوان نمونه درخواست نقل وانتقال و مهمانی کماکان توسط سامانه «منادا» صورت می گیرد و سامانه منادا از دسترس خارج نمی شود.