فاصله شهرهای قبرس شمالی

از شهرهای شمالی قبرس می توان به گیرنه، فاماگوستا، نیکوزیا و لفکادا اشاره کرد. این شهرها با شخصیت منحصربفرد و جاذبه های گردشگری خود، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. در این مقاله با فاصله شهرهای قبرس شمالی با جغرافیای این منطقه آشنا می شویم.

فاصله بین شهرهای قبرس شمالی

نیکوزیا (Lefkosha) گیرنه (Kyrenia): umbes 24 km (15 miili)

نیکوزیا (Lefkosha) تا Famagusta (Magusa): 60 کیلومتر (37 کیلومتر)

گیرنه (گیرنه) تا فاماگوستا (ماگوسا): حدود 80 کیلومتر (50 مایل)

نیکوزیا (Lefkosha) تا Gozliort: حدود 45 کیلومتر (28 مایل)

گیرنه (گیرنه) تا گوزلیورت: حدود 65 کیلومتر (40 مایل)

فاماگوستا (ماگوسا) تا گوزلیرت: 95 کیلومتر (59 مایل).

این فواصل تقریبی هستند و بر اساس بزرگراه اندازه گیری می شوند.

جغرافیای قبرس شمالی

جزیره قبرس در دریای مدیترانه به عنوان پلی است که سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را به هم متصل می کند. اما با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، برخی آن را بخشی از قاره اروپا و برخی دیگر آن را در منطقه آسیا می دانند. سرانجام از سال 2004 به دلیل مسائل فرهنگی، تاریخی و سیاسی، قبرس جزء قاره اروپا اتحادیه اروپا اعلام شد.
برای اطلاع از شرایط اقامت در قبرس شمالی به سایت https://euromy.info مراجعه نمایید.

فاصله جزیره قبرس با سایر کشورهای همسایه

جزیره قبرس از شمال 75 کیلومتر با ترکیه، از شرق 105 کیلومتر با سوریه، 108 کیلومتر با لبنان، 200 کیلومتر با اسرائیل و 200 کیلومتر با مصر همسایه است. . 380 کیلومتر از جنوب و یونان در فاصله 800 کیلومتر از غرب.

جزیره قبرس با مساحت 9251 کیلومتر مربع در سال 1974 به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد که تقریباً یک سوم این منطقه تحت کنترل قبرس شمالی (3355 کیلومتر مربع) قرار دارد. بقیه متعلق به قبرس جنوبی (5896 کیلومتر مربع) است.

جزیره قبرس دارای دو کوه بزرگ است که در جنوب و شمال قرار دارند. کوه های ترودوس در جنوب و غرب جزیره واقع شده و تقریبا نیمی از مساحت قبرس را به خود اختصاص داده است. از جمله این کوه ها می توان به کوه المپوس اشاره کرد که بلندترین نقطه جزیره با ارتفاع 1952 متر است و در وسط قرار دارد.

در قسمت شمالی جزیره، رشته کوه گیرنه در کنار ساحل این منطقه قرار دارد. این رشته کوه مساحت کمتری را به خود اختصاص داده و ارتفاعات آن نسبتاً کم است، بنابراین ارتفاع بلندترین نقطه آن حدود 1024 متر است.

جزیره قبرس دارای دشت های مرکزی و سواحل بکر و زیبای اطراف آن است که قطعا به زیبایی طبیعی این منطقه می افزاید.