اقتصادی

قالیباف: برخی رسانه‌ها صحبت‌هایم درباره ربوی بودن فعالیت بانک‌ها را تقطیع کردند

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رسانه ها سخنان وی را درباره فعالیت های ربوی بانک ها به اشتباه منتشر کرده اند، گفت: رسانه ها شایعات خود را در این زمینه قطع کرده و آنها را در کنار یکدیگر قرار داده اند که اگر مطالبات به طور کامل باشد. منتشر شده بود، تناقضاتی در آنها وجود داشت

به گزارش دوران خبر، محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی شهر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

برخی از رسانه ها سخنان من را مبنی بر ربوی بودن فعالیت بانک منتشر کردند، در این زمینه رسانه ها را شیطان سازی کردند و ارتباط خود را قطع کردند و با یکدیگر توافق کردند که اگر مطالب به طور کامل منتشر می شد، هیچ تناقضی وجود نداشت.

حرف من این بود که همه قراردادها و عملیات بانکی بدون ربا و بر اساس فقه اسلامی و احکام محاکم قضایی است و در آن شکی نیست اما همه ما این موضوع را می دانیم که در مرحله آخر که مراحل طی می شود. در مقابل میز شعب بانک ها، از قراردادهایی که منعقد می شود، هم بانک و هم مشتری می دانند که مبلغ دریافتی در جای دیگری هزینه می شود، همچنین در سایر بخش ها مانند بازار سرمایه، بانک ها به این شکل عمل می کنند. در این زمینه شبهاتی وجود دارد و نباید منکر این باشیم که البته باید مراقب بود و توجه داشته باشید که این سرعت بر بار شبکه بانک تاثیر می گذارد.

بانک ها به دلایل مختلف 50 تا 60 درصد پول نقدی را که در اختیار دارند نگه می دارند و بقیه را در چرخه عملیاتی قرار می دهند. ضمن اینکه مبالغی که در اختیار بانک هاست سرمایه مردم است و باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.

وی با انتشار تصاویری از دیدار خود با مدیران عامل بانک های خصوصی کشور این پست اینستاگرامی را منتشر کرد.

انتهای پیام