اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

لپ تاپ اچ پی بهتر است یا ایسوس

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ این روزها خرید لپ تاپ یکی از دغدغه‌های مشترک و بزرگ بین مردم است که حسابی افراد را سردرگم می‌کند

کوتاه از شرکت ایسوس

کمپانی ایسوس در سال های گذشته به عنوان یکی از شرکت‌های با کیفیت در صنعت سخت افزار کامپیوتر و تلفن معرفی شده است. لپ تاپ ایسوس از جمله محصولات قابل دسترس، با کیفیت و مقرون به صرفه‌ای هستند که با عملکرد مناسب و قابلیت‌های خود، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

دیگر محصولات این برند تایوانی به دلیل نوآوری و مقرون به صرفه بودن، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران تکنولوژی دارند. این شرکت در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و تولید محصولات هوشمند خود را آغاز کرد. در حال حاضر ایسوس با تولید مادربرد، بازی‌های کامپیوتری و لپ‌ تاپ‌های متنوع به شهرت عظیم جهانی رسیده است.

کوتاه از شرکت اچ پی | لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی

خرید لپ تاپ Asus .اگر از جمله افرادی باشید که به برندهای مختلف کامپیوتر، لپ تاپ، ماشین‌های اداری و لوازم چاپی آشنایی دارید، به طور حتم نام را شنیده‌اید. شرکت اچ ‌پی در حقیقت به عنوان یکی از پیشروهای ساخت و تولید محصولات کامپیوتری و پرینترهای رنگی و سیاه و سفید در میان کاربران دنیای دیجیتال شناخته می‌شود.

این برند از دهه ۶۰ میلادی به تولید و عرضه محصولات کامپیوتری می‌پردازد. اچ پی برای نخستین بار توسط دو فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد تاسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی این برند شناخته شده جهانی در پالو آلتو یا سیلیکون ولی کالیفرنیا واقع شده است.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

احتمالا برایتان پیش آمده که به دنبال خرید لپ‌تاپ باشید و انتخاب میان دو برند محبوب “ایسوس” و “اچ پی” کارتان را سخت کرده باشد. اگر همچنان پاسخ خود را دریافت نکرده‌اید و دائم در ذهن خود می‌پرسید که لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی، حتما به نکات زیر توجه کنید.

لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر قیمت

در مطلب لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی، یکی از اولین مواردی که هرکس هنگام خرید لپ تاپ به آن دقت می‌کند، قیمت است. وقتی نوبت به بررسی قیمت لپ تاپ می‌رسد، تفاوت بسیار زیادی بین مدل‌های مختلف وجود دارد. ایسوس و اچ پی هر دو شرکت های بزرگی هستند که لپ تاپ‌هایی با قیمتهای متفاوت در بازار عرضه کرده‌اند.

با این حال و به طور کلی،    Asus Laptop قیمت کمتری نسبت به  دارند. با پرداخت هزینه کمتر می‌توانید لپ تاپ‌های ASUS را با مشخصاتی مشابه یا حتی بهتر از لپ تاپ HP پیدا کنید. با این حال HP اغلب در مورد عملکرد و طول عمر امتیازات بهتری را کسب می‌کند.

نام تجاری

اچ پی نام تجاری بسیار معتبرتری نسبت به ایسوس دارد. اچ پی در حقیقت یک شرکت بزرگ و با سابقه طولانی در ساخت رایانه است. تخمین‌های فعلی می‌گوید که HP تقریباً ۳۰٪ از سهم بازار رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد. در مقایسه، این سهم برای ایسوس تنها به حدود ۶٪ می‌رسد. این بدان معناست که در تعریفی ساده، HP پنج برابر بیشتر از ASUS در بازار نفوذ دارد. از آنجا که هم اکنون ایسوس در تایپه تایوان مستقر است، احتمال می‌رود که حضور آن در ابن منطقه پررنگ باشد، با این حال HP به صورت کلی یک برند شناخته شده‌تر است.

 

پشتیبانی مشتری

لپ تاپ HP و ASUS هر دو خدمات و پشتیبانی مناسبی به مشتریان ارائه می‌دهند. البته شرکت اچ پی به دلیل گسترده بودن در تجارت، از تیم‌های پشتیبانی محلی بسیار قدرتمند بهره می‌برد. خدمات آنلاین و تلفنی این کمپانی توانسته است تا امروز امتیازات بالایی کسب کند.

خدمات پشتیبانی مشتریان ASUS نیز به نسبت خوب گزارش می‌شود، با این حال خدمات رسانی آنلاین این مجموعه از حضور تلفنی آنها بیشتر است. هر دو شرکت ضمانت نامه‌های استاندارد را نیز تهیه کرده‌اند. شرکت اچ پی برای مشتریان، یک سال گارانتی کامل فراهم کرده است. این شرکت همچنین یک طرح تمدید شده را برای کاربران تعریف کرده که این امکان را می‌دهد تا از طریق مراکز پشتیبانی، مراقبتها و خدمات رسانی طولانی‌تری برای مشتریان در نظر گرفته شود.

در عین حال گارانتی ASUS کمی متفاوت و گیج کننده است. ایسوس هر یک از اجزای رایانه‌ای خود را برای مدت زمان متفاوتی گارانتی می‌کند. در نتیجه ضمانت جامعی برای برخی از مدلهای لپ تاپ این برند وجود ندارد. گارانتی بعضی از قطعات ایسوس بیشتر از یک سال تعریف شده و برخی دیگر کمتر از یکسال زمان دارند.

طراحی و ظاهر

وقتی نوبت به ظاهر می‌رسد، هر دو برند با طراحی و زیبایی شناسی نسبتاً استانداردی به چشم می‌آیند. لپ تاپ‌های اچ پی ظاهری مدرن‌تر دارند و طراحی آنها معمولآ ساده‌ است. در ترکیب رنگ محصولات این مجموعه از رنگ‌های مشکی مات و نقره‌ای استفاده می‌شود. ایسوس نیز از طراحی‌خلاقانه و نسبتآ آوانگارد در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند.

در برخی از رایانه‌های این برند ویژگی‌های جدید و جالبی مانند نورپردازی RGB برای صفحه کلیدها تعبیه شده است. با این حال لپ تاپ‌های هر دو شرکت از نظر ظاهری به فلسفه طراحی ساده وفادار بوده‌اند.

اجزای تشکیل دهنده

در مقاله لپ تاپ ایسوس یا اچ پی، ایسوس بسیاری از قطعات ساخت چین را در رایانه‌های خود استفاده می‌کند. اچ پی نیز از قطعات و ترکیب‌های مختلف در ساخت لپ تاپ‌های خود می‌پردازد. قطعات داخلی اچ پی از کشورهای مختلف جمع آوری می‌شوند و برخی دیگر ساخت آمریکا هستند. در نهایت تمام اجزای داخلی لپ تاپ‌های اچ پی به مراکز تولید در ایالات متحده حمل می‌شوند و مونتاژ نهایی روی آنها اتفاق می‌افتد.

از نظر چیپست، هر دو شرکت از چیپست‌های Intel و AMD استفاده می‌کنند. گرچه اچ پی به داشتن قطعاتی با کیفیت‌تر نسبت به ایسوس شناخته می‌شود، با این حال بسیاری از اجزای بکار رفته در لپ تاپ‌های هر دو برند بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

گزینههای بیشتر

هر دوی این شرکت ها تنوع زیادی را در لپ تاپ‌ها و سخت افزارهای مختلف اعمال کرده‌اند. چه به دنبال رایانه‌های کوچک باشید و چه بخواهید لپ تاپ‌های بزرگ و پیچیده بگیرید؛ هر دو برند حرفهای خوبی برای گفتن دارند. وقتی صحبت از مدل‌های متنوع و مختلف به میان می‌آید، اچ پی گزینه‌های کمتری برای انتخاب دارد و ایسوس بهتر ظاهر می‌شود. با این حال HP در زمینه شخصی سازی مدل‌های خود قوی‌تر عمل می‌کند.

گیمینگ

لپ تاپ ایسوس و HP هر دو برندهای خاصی برای طراحی و ساخت رایانه‌ها و ایجاد کرده‌اند. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس که با نام Republic of Gamers یا ROG شناخته می‌شوند، در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شدند. گل سرسبد این سری از لپ تاپ‌ها مدل ROG Zephyrus است که از پس تمام برنامه های گیمینگ و مدرن امروزی بر‌می‌آید.

سری گیمینگ لپ تاپ‌های اچ پی نیز با نام Omen در بازار وجود دارند. در حقیقت HP یک شرکت مستقل به همین نام را خریداری کرد که نزدیک به بیست سال قبل از ظهور رایانه‌های گیمینگ، به ساخت بازی‌های دلفریب کامپیوتری مشغول بود. در نتیجه سری گیمینگ Omen سابقه و تاریخ طولانی‌تری نسبت به ROG ایسوس دارد . با این حال هر دو برند در زمینه تولید محصولات گیمینگ بسیار قدرتمند هستند.

فرآیند تولید

HP یک شرکت آمریکایی است که تولید و مونتاژ نهایی محصولات خود را در ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد. دو مرکز تولید بزرگ HP در ایندیاناپولیس و هوستون آمرکیا قرار دارند و تعداد زیادی سرور، قطعات، رایانه‌های شخصی و لپ تاپ را مونتاژ می‌کنند. ASUS نیز یک شرکت تایوانی است و بیشتر تولیدات خود را در کشورهای آسیایی انجام می‌دهد. بخش عمده لپ تاپ‌های ایسوس در تایوان یا چین ساخته می‌شوند. ایسوس همچنین مراکز تولیدی دیگری در مکزیک و جمهوری چک دارد. این شرکت در حقیقت به عنوان یک مجموعه بین المللی و چند ملیتی مشغول فعالیت است.

لپ تاپ Asus بهتر است یا HP

هنگام خرید لپ تاپ و مردد ماندن بین لپ تاپ ایسوس یا اچ پی، به هدف و شرایط خود دقت کنید.

اگر به دنبال لپ تاپ ارزانتری هستید

اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید هزینه کمتری برای خرید لپ تاپ بپردازید، لپ تاپ‌های ایسوس نسبت به اچ پی مناسب‌تر هستند. بخشی از این موضوع به این دلیل است که HP عمدتا در آمریکا ساخته می‌شود؛ در حالی که بسیاری از قطعات ASUS از کشورهای همسایه تامین می‌گردد. ایسوس تعداد زیادی از لپ تاپ‌های خود را با امکانات مشابه اچ پی و در قیمت‌های ارزانتر تولید می‌کند. به طور کلی هر دو برند بسته به نوع بودجه‌ای که دارید، گزینه‌های مناسبی هستند اما اگر به فکر کیف پولیتان باشید، قطعآ ASUS با با شما دوستانه‌تر خواهد بود.

اگر به دنبال یک لپ تاپ برای کار جدی میگردید

بهترین گزینه برای فعالیت‌های کاری، تجاری و آموزشی؛ لپ تاپ اچ پی است. اچ پی در حقیقت بر تولید سخت افزارهای خاص برای اهداف تجاری تمرکز می‌کند. اگر به دنبال یک لپ تاپ تجاری یا گزینه‌ای برای مدرسه و دانشگاه می‌گردید، HP برندی است که به طور خاص بهترین خدمات را برای شما در نظر می‌گیرد.

اگر هدفتان یک لپ تاپ قدرتمند است

اچ پی سابقه طولانی‌تری در راضی نگه داشتن گیمیرها دارد و به طور کلی با کیفیت خوب گیمینگ، در سراسر جهان شناخته می‌شود. گرچه سری ROG ایسوس به عنوان یک برند قدرتمند در زمینه بازی فعالیت می‌کند، با این حال وزن و کیفیت لپ تاپ‌های اچ پی از ایسوس بهتر است. لپ تاپ‌های سری گیمینگ Omen نسبت به دستگاه های ROG بسیار شناخته شده‌تر هستند و فروش بیشتری دارند. سری Omen در حقیقت طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌های مختلف بازی را برای گیمرهای سطوح مختلف فراهم کرده است. اگر می‌خواهید فقط یکی از این دو برند را برای گیمینگ انتخاب کنید، ما به شما اچ پی را توصیه می‌کنیم

لینک : خرید لپ تاپ ایسوس دیجیکالا