علمی و پزشکی

ماده غذایی که ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را ۷ درصد افزایش می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

 نتایج تحقیقی بزرگ و طولانی‌مدت نشان داده است که گوشت قرمز فرآوری نشده و هر نوع گوشت فرآوری شده با خطر بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ مرتبط است.

به نقل از هلث، مصرف دو بار در هفته گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز یا مرغ اما نه ماهی، میزان بیماری‌های قلبی عروقی را ۳ تا ۷ درصد افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، مصرف دو هفته‌ای گوشت فرآوری شده یا حتی گوشت قرمز فرآوری نشده اما نه ماهی یا مرغ با افزایش ۳ درصدی خطر مرگ مرتبط است.

نتایج مطالعات گذشته نشان داده است که مصرف بیشتر گوشت قرمز می‌تواند منجر به چندین مشکل سلامتی مانند سرطان شود.

مطالعه‌ای که توسط دکتر اسمیت و همکاران وی انجام شد، نشان داد که گوشت‌های فرآوری‌شده و گوشت قرمز، غذاهایی هستند که به شدت با افزایش وزن مرتبط هستند.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده قبلا پیشنهاد کرده بودند که غذاهای فرآوری شده می‌توانند خطر بیماری قلبی، دیابت و چاقی را افزایش دهند.

پروفسور نورینا آلن، محقق ارشد این تحقیق گفت: این تفاوت کوچک است اما ارزش تلاش برای کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده را دارد.

دکتر ویکتور ژونگ، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: تغییر مصرف از غذاهای پروتئین حیوانی ممکن است یک استراتژی مهم برای کمک به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس در سطح جمعیت باشد.

گروه تحقیقاتی داده‌های ۶ مطالعه مختلف را تجزیه و تحلیل کرد که شامل ۲۹هزار و۶۸۲ شرکت‌کننده بزرگسال با ۳۰ سال پیگیری بود.

شاید بهتر باشد مصرف این نوع غذاها را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم و آنها را با سایر منابع پروتئینی مانند دانه‌ها، آجیل، محصولات لبنی، حبوبات، ماهی و غذاهای دریایی جایگزین کنیم.

پروفسور لیندا ون هورن، یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: ماهی، غذاهای دریایی و منابع گیاهی پروتئین مانند آجیل و حبوبات ازجمله لوبیا و نخود، جایگزین‌های عالی برای گوشت هستند که کمتر مصرف می‌شوند.

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.