اقتصادی

نقش زیست‌فناوری در کشاورزی و دامداری از ارکان اقتصاد روستایی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی ریاست‌جمهوری «کشاورزی» و «دامداری» را مبنای اقتصاد روستایی دانست و گفت: در سراسر کشورمان جامعه بزرگی از جوانان روستایی را داریم که در تولید کشور نقش بسزایی دارند.

به گزارش دوران خبر، محمدحسین متالهی اردکانی با بیان این که زیست فناوری نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در کشاورزی و دامداری از ارکان اقتصاد روستایی دارد، اظهار کرد: نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا(آبادیران) این امکان را فراهم می‌کند تا با فعالیت شرکت‌های مختلف در حوزه زیست فناوری که کارایی اقتصادی فرآیندهای کشاورزی را بهبود می‌دهند، آشنا شویم.

وی درباره نقش این ستاد در راستای تقویت معشیت افراد جامعه، تصریح کرد: قطعا ستاد هم، در راستای حمایت از این نوع شرکت‌ها تلاش‌های جدی دارد. حوزه‌های توان‌بخشی و پزشکی متعددی در نمایشگاه آبادیران دیده شد؛ اما جا داشت که شرکت‌های بیشتری در این حوزه حضور فعال داشته باشند.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اردکانی همچنین اظهار کرد: با وجود اینکه امسال نخستین دوره برگزاری نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا برگزار شد؛ اما استقبال چشمگیری از این رویداد صورت گرفت. همچنین حمایت نهادهای متعددی که در نمایشگاه پای کار آمدند، بسیار اثرگذار بوده و پیگیری‌های جدی در معاونت علمی صورت گرفته است. امیدوارم که با استمرار پیگیری‌ها و دبیرخانه دائمی که قرار است تشکیل شود، سال به سال نمایشگاه توسعه پیدا کند و اثرات آن را مردم به صورت ملموس حس کنند.

به گزارش دوران خبر، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت “بنیاد مستضعان”، “کمیته امداد امام خمینی” و “ستاد اجرایی فرمان امام (ره)” با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.