کسب و کارهای برتر روز

همه چیز درباره لامپ ال ای دی سقفی توکار

همه چیز درباره لامپ ال ای دی سقفی توکار

لامپ های سقفی توکار LED با توان 10 و 50 وات ساخته می شوند. این لامپ ها در دو نوع مربع و گرد تولید می شوند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و مسکونی از لامپ های LED برای تامین نور با کیفیت بالا و سالم در مناطقی که دوربین های مدار بسته نصب می شوند استفاده می کنند. مکان های دیگری که از چراغ های سقفی LED توکار استفاده می شود، فروشگاه ها و بیمارستان ها هستند.

لامپ های ال ای دی دارای تراشه های بیشتری نسبت به سایر لامپ های ال ای دی هستند. بسته به نوع استفاده و محل استفاده در سایزهای مختلف تولید می شوند و قیمت آن به اندازه، جنس و کیفیت نور آنها بستگی دارد.

کاربرد اصلی چراغ های سقفی LED توکار برای سقف های کاذب می باشد. آنها از نظر رنگ، شدت نور و زاویه تابش متفاوت هستند و برای تغییر فضاها در خانه ها، مغازه ها و هتل ها استفاده می شوند.

پنل های ال ای دی دارای سیستم درایو LED هستند که نور ثابت و یکنواختی را فراهم می کند. معمولاً در دو نوع عایق و غیر عایق استفاده می شوند. این چراغ ها در سقف های کاذب در دو حالت خورشیدی و قمری کاربرد دارند. هنگام خرید، اندازه لامپ باید با نوع و محل استفاده مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، لامپ های ال ای دی 60*60 برای استفاده در کارگاه های صنعتی و در جلوی درها یا سقف ها مناسب هستند.

پنل ال ای دی چیست؟

LED مخفف دیود ساطع کننده نور است. پنل های ال ای دی منابع نوری هستند که به صورت روکار و توکار بر روی سقف نصب می شوند. نوعی پنل دیواری ال ای دی نیز وجود دارد که برای تزئین فضا استفاده می شود. به طور کلی، پنل های LED نور یکنواختی را در محیط ایجاد می کنند و در ساختار خود دیودهای نور LED وجود دارد.

این لامپ های سقفی در طول سال ها محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند. در ساختار آن از فناوری منحصر به فردی استفاده شده است، بنابراین مصرف انرژی بسیار کم است. علاوه بر ظاهر، چراغ های معمولی، مهتابی فلورسنت و لامپ ها با پنل های LED جایگزین شده اند.

همه چیز درباره لامپ ال ای دی سقفی توکار
همه چیز درباره لامپ ال ای دی سقفی توکار

اجزای روشنایی LED

تراشه LED: مهمترین قسمت یک لامپ ال ای دی تراشه آن است. بدون تراشه، نور ساطع نمی شود.

قاب ال ای دی: فریم یا فریم چراغ سقفی ال ای دی آلومینیومی بوده و وزن سبکی دارد. آلومینیوم عایق خوبی در برابر گرما و سرما است. علاوه بر این، از خروج گرما از پانل جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از آن در کاهش هزینه ها بسیار موثر است.

صفحه راهنمای نور: بر کیفیت و کمیت نور خروجی تأثیر می گذارد.

بازتابنده: همانطور که از نامش پیداست وظیفه بازتاب نور را بر عهده دارد. در طراحی آن از مواد نانوتکنولوژی استفاده شده است که به طور مستقیم بر میزان و کیفیت انعکاس نور تأثیر می گذارد که امکان بازتاب 90 درصد نور را فراهم می کند.

دیفیوزر: وظیفه اش پخش کردن نور است. یک دیفیوزر می تواند نور را به مناطق مختلف منتقل کند.

درایور پنل ال ای دی: در این قسمت جریان یکنواخت و استاندارد برای پنل ایجاد می شود.

نوع پنل LED سقفی

انواع پنل های ال ای دی به شرح زیر است:

پنل سقفی ال ای دی توکار: پنل روشنایی توکار دارای ضخامت بسیار کمی است و در سقف نصب می شود. از آنجایی که آنها توکار هستند، قبل از استفاده باید محل آنها روی سقف مشخص شود.

پانل های ال ای دی سطحی: پنل های روشنایی سطحی با استفاده از یک قاب نصب و کار می کنند. معمولاً پنل های LED داخلی را می توان به پنل های LED سطحی تبدیل کرد. با این حال، برخی از مدل ها فقط برای استفاده در فضای داخلی هستند.

در این مقاله چراغ های سقفی ال ای دی را تست کردیم. برای خرید و اطلاع از قیمت، مشاهده انواع مدل ها و دریافت اطلاعات و سیستم های لامپ ال ای دی و چراغ اداری توکار به فروشگاه اینترنتی فنی و مهندسی ثامن مراجعه فرمایید.