اقتصادی

واکنش مشاور رییس مجلس به صحبت‌های وزیر اقتصاد

مشاور رئیس شورای اسلامی وزیران وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت بود.

به گزارش دوران خبر، احسان عسکری در صفحه توئیتر خود نوشت:

تعجب می کنم از آقای خاندوزی که در دفتر نماینده به دنبال تقویت قدرت نظارتی شورا بود اما حالا که خودش باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور، هزینه های بودجه، اشتغال، تورم و نقدینگی باشد. و اجرای قانون را از سازمان برنامه بخواهند، شورا می خواهد نگاه کند و کاری انجام ندهد.»

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دغدغه رئیس مجلس در زمینه تسهیل اشتغال را درک می کنم اما بیش از یک سال است مردانی که خسته و خسته بودند و بیقرار رفته اند از اظهارات آقای رئیس شورا نیز متعجب شدم زیرا اداره حسابداری شورای اسلامی به طور رسمی اعلام کرد که تا سال 99 عملکرد تسهیلات ماده 18 تقریباً 10 درصد بوده است، اما در سال گذشته این موضوع را داشتیم. 102 درصد عملکرد تسهیلات موضوع ماده 18.

وی افزود: یعنی از مبلغ 18 هزار میلیارد تومانی که کل بودجه اختصاص یافته به تسهیلات اشتغال است، به دلیل همگام شدن با منابع بانکی، 46 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی است. که در تاریخ بهره برداری از تسهیلات اشتغال بی سابقه بوده است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بنابراین این دیدگاه برای من بسیار جالب است. امیدوارم دوستان کار عقب افتاده ای داشته باشند که باید جلو برود تا عباراتی که باعث تفرقه و تفرقه نیروها می شود به زبان بیاید.

خاندوزی ادامه داد: ما در آذرماه 1400 یک فوریتی برای اصلاح قوانین مربوط به اموال کشور ارسال کردیم که به معنای درخواست بررسی ظرف 72 ساعت است، اما تا امروز بیش از 300 روز از آن می گذرد، لایحه یک فوریتی ابلاغ نشده است. امیدواریم بتوانیم آن را به سمت همگرایی حرکت دهیم تا مشکلات کشور حل شود.

محمدباقر قالیباف روز گذشته در جریان بررسی عملکرد دست خود در اجرای تبصره 18 قانون بودجه خطاب به وزیر اقتصاد خاندوزی گفت: انتظار داریم مانند سال گذشته مطالبات خود را پیگیری کنید.

انتهای پیام