اقتصادیعمومیکسب و کارهای برتر روز

وسایل مورد نیاز برای مغازه خدمات کامپیوتری

راهنمای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری

بخشهای مختلف این مقاله  :معرفی شغل خدمات کامپیوتری + راهنمای انتخاب شغل خدمات کامپیوتری + آموزش راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری + مهارت هایی که بعد از راه اندازی خدمات کامپیوتری نیاز دارید.

طراحی ویترین مغازه: سالهاست که کامپیوتر ها به یک وسیله عمومی در خانه‌ها، ادارات و محل کارمان و به یک ابزار فوق العاده مهم برای زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است. کامپیوترها نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری در طول زمان به تعمیرات متعددی نیاز پیدا می‌کنند و به همین جهت با توجه به این نیاز، مراکز تعمیراتی و مغازه خدمات کامپيوتری شکل گرفته‌اند و امروزه به بخش مهم و ضروریِ کسب و کارهای خدماتی تبدیل شده‌اند.

طراحی طلا فروشی: در شغل خدمات کامپیوتری مواردی مانند نصب (اسمبل) کامپیوترهای جدید، تعمیرات کامپیوترهای قدیمی و آپدیت‌های نرم افزاری و همچنین فروش لوازم جانبی انجام می‌پذیرد که به دلیل حاشیه سود مناسب این خدمات و در نتیجه درآمد مناسب این شغل، راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری به یکی از کسب و کارهای جذاب برای بسیاری از طرفداران دنیای کامپیوتر و یا فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با آن، تبدیل شده است.

طراحی دکوراسیون صرافی: در قدم اول باید شغل خدمات کامپيوتری را بشناسید و در این خصوص تخصص لازم را داشته باشید معمولاً برای شروع و راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری باید توانایی ارائه کلیه خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری رایانه اعم از نصب و تعویض قطعات سخت افزاری و همچنین بروزرسانی، نصب و فعال سازی نرم افزارها را انجام دهید.

برای فعالان شغل خدمات کامپیوتری لازم است تا حد زیادی خودشان را بروز نگه دارند و با تغییرات و آپدیت‌های دنیای کامپیوتر آشنا باشند. مطمئناً کیفیت خدمات شما تاثیر بسزایی در برندسازی کسب و  کار شما دارد به همین علت لازم است تا خدمات خود را با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهید تا در طولانی مدت موجب افزایش میزان مشتری و رضایت آنها شود و در نهایت تاثیر مستقیمی بر میزان درآمد خدمات کامپیوتری شما داشته باشد.

لیست کارهای خدمات کامپیوتری

اگر بخواهیم دقیق‌تر به شغل خدمات کامپیوتری و لیست کارهای خدمات کامپيوتری نگاه کنیم به سه دسته خدمات متفاوت خواهیم رسید که داشتن اطلاعات کافی در این سه زمینه برای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری لازم و ضروری است.

  1. خدمات نرم افزاری

خدماتی که مربوط به بخش نرم افزار سیستم های رایانه ای می باشد از جمله نصب سیستم عامل های مختلف، نصب نرم افزار، نصب درایور های سخت افزار های مختلف و … همچنین در این بخش خدمات مربوط به عیب یابی نرم افزاری در نرم افزار های مختلف و بروزرسانی نرم افزار ها و سیستم عامل نیز صورت می گیرد، امروزه با توجه به تخصصی شدن شغل خدمات کامپیوتری بسیاری از مراکز به صورت تخصصی بر این موضوع تمرکز دارند اما در هر صورت داشتن دانش کافی در زمینه خدمات نرم افزاری برای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری لازم و ضروری است.

  1. خدمات سخت افزاری

حل مشکلات سخت افزاری سیستم ها، عیب یابی و تعمیر قطعات و بروزرسانی و ارتقائ سخت افزاری سیستم های رایانه ای در این بخش صورت میگیرد. خدمات سخت افزاری یکی از موارد مهم در شغل خدمات کامپیوتری است، امروزه با توجه به تخصصی شدن حوزه‌های سخت افزاری شاهد افزایش مراکز تخصصی تعمیر قطعات مانند هارد دیسک، گرافیک، مادربورد و … هستیم اما برای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری داشتن دانش پایه برای تعویض و یا عیب یابی اولیه قطعات کافی است.

  1. فروش و خدمات لوازم جانبی کامپیوتر

این دسته مربوط به انجام امور جانبی و قطعات جانبی رایانه ها می شود که اغلب خدمات کامپيوتری به ارائه حداقل یکی از این خدمات می پردازند و شامل : تعمیر قطعات جانبی کامپیوتر، فروش قطعات و لوازم جانبی ، شارژ انواع چاپگر ها و لوازم جانبی دیگر و انجام امور مربوط به تایپ متن و پروژه های مختلف نرم افزاری و چاپ آنها می شود.

اما برای بررسی تخصصی شغل خدمات کامپيوتری و اصول اولیه راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی در خصوص درآمد خدمات کامپیوتری، سرمایه اولیه و … خواهیم پرداخت و با صفر تا صد راه اندازی کامپیوتر همراه شما هستیم.

  • درآمد خدمات کامپیوتری چقدر است؟
  • سود خدمات کامپيوتری چقدر است؟
  • سرمایه اولیه راه اندازی خدمات کامپیوتری چقدر است؟
  • مزایای شغل خدمات کامپيوتری چیست؟
  • معایب شغل خدمات کامپيوتری چیست؟

راهنمای ادامه مسیر شما : ما تنها شغل خدمات کامپيوتری را معرفی نمی‌کنیم. آکادمی مشاغل بهترین ایده های کسب و کار در ایران و جهان را در درون خود دارد.

ما تمامی شغل ها را معرفی، بررسی و تحلیل می کنیم و راهنمای ورود به تمامی کسب و کارها و مشاغل را اختیارتان قرار خواهیم داد پس با ما به بهترین انتخاب شغلی خواهید رسید. لیست کامل ایده های کسب و کار ما را از اینجا بررسی کنید

در ادامه پرتکرارترین سوالات شما در مورد این شغل را پاسخ خواهم داد. ( انتخاب این سوالات پرتکرار براساس الگوریتم سایت بوده و برای بررسی راحت تر تنها قسمت اصلی سوالات قید شده است , نه کل سوال )

سوالات متداول درباره شغل خدمات کامپیوتری

درآمد خدمات کامپیوتری چقدر است؟

درآمد شغل خدمات کامپیوتری رو می تونیم به چند بخش تقسیم کنیم (درآمد مستقیم و درآمد غیرمستقیم)

شیوه درآمدزایی این شغل بر پایه ارائه خدمات هستش و درامد خدمات کامپیوتری درآمدی است که بر اساس فعالیت اصلی این شغل و درآمدهای جانبی آن بدست میاد. در مورد درآمد خدمات کامپيوتری در کتابچه تحلیل این شغل به صورت جامع توضیح داده شده است. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

سود خدمات کامپیوتری چقدر است؟

سود شغل خدمات کامپوتری رو هم میشه به سه بخش تقسیم کرد (سود کالا یا خدمات , سود کسب و کار و سود نسبت به دارایی)

سود این شغل مثل سود هر کسب و کاری باید با توجه به یک الگوی استاندارد سنجیده بشه تا بتونیم این نتیجه‌گیری رو داشته باشیم که مثلاً سود خدمات رایانه‌ای مناسب است یا نه؟ الگوی سود شغل خدمات رایانه‌ای رو هم از کتابچه تحلیل این شغل بررسی کنید. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

سرمایه اولیه راه اندازی خدمات کامپیوتری چقدر است؟

سرمایه اولیه راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری رو هم می‌تونیم به سه بخش اصلی تقسیم کنیم ( سرمایه راه اندازی این شغل، سرمایه در گردش و حتی سرمایه انسانی آن)

سرمایه اولیه این شغل را به تفکیک بررسی شده و می‌تونید میزان آن رو به صورت تحلیل و همچنین در جدول هزینه راه اندازی خدمات کامپیوتری بررسی کنید. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

مزایای شغل خدمات کامپيوتری چیست؟

مزایای شغل خدمات کامپیوتری رو هم می‌تونیم با توجه کسب و کارهای مختلف بررسی کرد.

ما تو آکادمی مشاغل مزایا و معایب این شغل رو با توجه به کسب و کارهای هم رسته خودش و کل رسته‌های شغلی در نظر گرفتیم و در قالب مزایای شغل خدمات کامپيوتری در اختیارتون قرار میدیم. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

معایب شغل خدمات کامپيوتری چیست؟

معایب شغل خدمات کامپيوتری رو هم همانند مزایای آن باید با توجه به یک الگو نسبت به کسب و کارهای دیگر بررسی کرد.

طبق همین الگو معایب و مزایا این شغل رو با توجه به کسب و کارهای هم رسته و دیگر مشاغل بررسی کردیم و اون رو در قالب معایب شغل خدمات رایانه‌ای در اختیارتون قرار داده ایم. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)