عمومیکسب و کارهای برتر روز

ویژگی های میز کارشناسی

میز کارشناسی، یکی از انواع میزهای اداری می باشد که به اشتباه با نام میز کارمندی، شناخته می شود. میز کارشناسی در محیط های اداری استفاده می شود و دارای ویژگی هایی است که در مجموع، راحتی کارمندان ارشد را فراهم می آورد. نسبت به میزهای کارمندی از امکانات بیش‌تری برخوردار هستند که در نهایت باعث راحتی و افزایش بازدهی کارکنان و کارشناسان می‌شود. میزهای کارشناسی نسبت به میزهای کارمندی اندازه بزرگ‌تری دارند.‌ بهتر است مدیران شرکت و سازمان ها، برای آن دسته از کارمندانی که اتاقشان بزرگ تر است، به جای میزهای کارمندی از میزها و صندلی کارشناسی استفاده کنند.

Bachelor desk features

میز کارشناسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارشناسان هر اداره، از مهم ترین اعضا سازمان محسوب می‌شوند و اهمیت و حساسیت کاری آن ها باعث شده است که بسیار مورد توجه مدیران و مدیران ارشد سازمان‌ها، قرار گرفته شود. میز کارشناسی، یکی از انواع میز کارمندی است که نسبت به میزهای کارمندی، قابلیت های بیش تری دارد. ارتفاع میزهای کارشناسی بین ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر است و یکی از قابلیت ها و امکاناتی که این میز دارد، امکان تنظیم ارتفاع میز از ۵ تا ۱۰ سانتی متر، است. کارشناسان می توانند با توجه به قد خود، ارتفاع میز را تنظیم کنند.

یکی از ویژگی های دیگری که این میز دارد، طراحی مهندسی و ارگونومیک آن است که با در اختیار گذاشتن فضای کاری بیشتر به کارشناسان می‌تواند احساس راحتی بیشتری در محل کار برایشان داشته باشد. ابعاد و اندازه میزهای کارشناسی همانند میزهای مدیریت، بزرگ است اما به دلیل طراحی خاصی که دارند، فضای اشغال شده توسط آن، کم است. صفحه، کشو و کمدهایی که بر روی این میز قرار گرفته اند بزرگ هستند، اما فضای کمی اشغال می کنند. محل قرار گیری تلفن و دیگر وسیله ها در نیز کارشناسی به صورت جداگانه می باشد و این ویژگی سبب نظم و ترتیب دادن به اشیا و جلوگیری از شلوغی بیش از حد، می شود.‌ در برخی میزهای کارشناسی، قسمت قرار گیری کیبورد به صورت ال متحرک ساخته می شود که این امر باعث ایجاد فضای بیش تر بر روی میز خواهد شد.

ابعاد میز کارشناسی

همان گونه که پیش تر به آن اشاره کردیم، ابعاد میز کارشناسی نسبت به سایر میزهای کارمندی بزرگ تر است و دلیل آن انجام گرفتن فعالیت های بسیار زیادی توسط کارشناسان بر روی این میز می باشد. ازتفاع میز مورد نظر متغیر بوده و از ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر، است. پایه‌های میز کارشناسی قابل تنظیم و تغییر است و هر شخصی می تواند با توجه به قد خود و شرایط فیزیکی که دارد، ارتفاع میز را تغییر دهد. طول استاندارد میزهای کارشناسی از ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و عرض آن ها ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر، است. این میزها ظاهر بسیار زیبایی دارند و دوام و ماندگاری بالایی نیز دارند.

جنس میز

متریال به کار رفته در میزهای کارشناسی از جنس ام دی اف می‌باشد که دوام و استحکام بالایی دارد. به دلیل گوناگونی مواد اولیه به کار برده شده در ساخت میزهای کارشناسی، این میزها از تنوع بالایی برخوردار است. مواد اولیه استفاده شده در ساخت این میزها، از کیفیت و مرغوبیت بی نظیری برخوردار است. جنس میزهای کارشناسی باید به گونه ای باشد که تحمل اشیا سنگین مانند کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر وسایل اداری را، داشته باشد. جالب است بدانید که سازندگان میز کارشناسی برای زیباتر دیده شدن این میز، گاهی آن را به صورت دو رنگ می سازند. چوب های استفاده شده در ساخت میزهای کارشناسی، چوب درختانی هم چون گردو، بلوط، ماهگون، ملچ، ونگه و غیره، می‌باشد.

تفاوت میز کارمندی با میز کارشناسی

یکی از تفاوت های میز کارمندی و کارشناسی، ابعاد و اندازه نیز است‌. میزهای کارشناسی نسبت به نیزهای کارمندی اندازه بزرگ تری دارند و این امر موجب فعالیت راحت کارشناسان و آرامش بیش تر آن ها در هنگام کار می شود. هم چنین کارشناسان می توانند بر اساس شرایط فیزیکی بدن خود، ارتفاع میز را به دلخواه تنظیم کنند. اگر جز آن دسته از مدیرانی هستید که به فعالیت همه کارمندان خود اهمیت می دهید و فضای کافی برای همه دارید، برای همه آن‌ها میز کارشناسی تهیه کنید تا با خیال راحت تر و آسوده‌تری به دور از خستگی، به فعالیت خود ادامه دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های میز کارشناسی با میز کارمندی، در متریال و مواد به کار رفته شده برای ساخت آن ها است.

تفاوت میزهای کارشناسی با یکدیگر

در هر شرکت و یا سازمانی، کارشناسان مختلفی در هر زمینه وجود دارد که با توجه به نوع فعالیت کارشناس، باید اقدام به خرید میز کارشناسی کرد. به عنوان مثال، کارشناسانی که در بخش فروش یک شرکت مشغول به فعالیت هستند، نیاز به کشوهای زیادی ندارند. اما کارشناسان روابط عمومی هر شرکت، نیاز به محل هایی برای نگه داری اسناد و مدارک دارند، به همین دلیل میزهایی که دارای کشوهای زیادی هستند، برای کارشناسان روابط عمومی، مناسب تر است. پس تفاوت میزهای کارشناسی باهم، به دلیل تفاوت در نوع فعالیت کارشناسان می باشد و باید با توجه به نوع فعالیت کارشناسان، مناسب ترین و کارا ترین نیز را، خریداری کرد.

قیمت میز کارشناسی به چه چیزی بستگی دارد؟

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت میزهای کارشناسی، نوع چوب و مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن هاست. درست است که کیفیت ساخت تمامی میزهای کارشناسی بالا است، اما با توجه به چوب های مختلف به کار برده شده برای ساخت آن ها، قیمت این میزها نیز متغیر است. از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت این میزها، ابعاد میز و تعداد کشو و کمد های به کار رفته در میز می باشد. بدیهی است هرجه ابعاد نیز و تعداد کشو و کمدهای به کار رفته در ساختار میز بیش تر باشد، از چوب و مواد بیش تری نیز استفاده شده است، بنابراین قیمت بالاتری هم دارد. نوع طراحی و رنگ های به کار رفته شده در میز هم می تواند موجب تغییر در قیمت این نوع میز شود.

ویژگی‌های مهم میز کارشناسی استاندارد

  1. اندازه: اولین و مهم‌ترین ویژگی یک میز کارشناسی استاندارد، ابعاد و اندازه میز به حساب می‌آید. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، میزهای کارشناسی با طول‌های بسیار مختلفی تولید می‌شوند. و برای انتخاب میز کارشناسی مناسب برای دفتر خود، باید به متراژ و فضای دفتر کارتان توجه کنید. فضاهای اداری و دفاتر کاری که متراژ زیادی دارند، بهتر است از میزهای کارمندی یا کارشناسی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند و در دفاتر کوچکتر باید به سراغ انتخاب میزهای کوچکتر بروید.
  2. ارتفاع میز: پس از انتخاب طول و عرض مناسب و استاندارد یک میز، باید به ارتفاع آن توجه داشت. باید به این نکته دقت داشته باشید که عموما میزهایی که از ارتفاع زیادی برخوردار هستند، انتخاب مناسبی برای میز کارشناسی نمی‌باشند. زیرا کارمندان در پشت این میزها به راحتی نمی‌توانند وظایف و کارهای خود را انجام دهند. بهترین ارتفاع میز طبق استاندارد های جهانی و نرمال قد در ایرانیان 75 سانتی متر در نظر گرفته شده است که این ارتفاع در تمامی مدل های در ایستا رعایت شده است.

برای انتخاب و خرید یک میز با ارتفاع مناسب بهتر است به سراغ میزی بروید که افراد مختلف با قدهای متفاوت، بتوانند به راحتی پشت آن میز نشسته و فعالیت کنند. البته در هنگام خرید انواع میزهای اداری باید به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع میز و صندلی باید با هم متناسب و هماهنگ باشند. به طوری که فرد پس از نشستن برروی صندلی، بتواند به راحتی آرنج خود را بر روی میز قرار داده و بدون آنکه فشار زیادی به دست‌ها و شانه‌هایش وارد شود، با کامپیوتر و اسناد روی میز کار کند.

  1. فضای آزاد و خالی میز و راحت بودن پاها در زیر میز: همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم ظاهری میزکارشناسی، کشوها و فضاهای قفسه بندی شده‌ی این میزها است. گاهی طراحی این میزها به گونه‌ای است که این کشوها، فضای آزاد پایین میز را به طور کامل اشغال می‌کنند و فضای آزادی برای پای فرد باقی نمی‌ماند. در هنگام خرید و انتخاب مدل مناسب و استاندارد این میزها، باید حتما به این مورد نیز دقت کافی داشته باشید.
  2. رنگ بندی میزها: این نوع میزهای اداری نیز مانند سایر میزها، از تنوع جنس و رنگ بسیار متنوعی برخوردار می‌باشند. به همین دلیل در هنگام انتخاب میز استاندارد، باید در انتخاب رنگ مناسب میز نیز به خوبی دقت داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب میز از دو جهت بسیار حائز اهمیت است:

  • هماهنگی و رعایت هارمونی رنگ در فضای دفتر
  • تأثیر رنگ اجسام و وسایل بر روحیه افراد و تقویت یا تضعیف توان روانی و کاری آنها

در طراحی‌های جدید این میزها، طراحان و تولیدکنندگان به سراغ استفاده از رنگ های متنوع برای ساخت آنها رفته و به این صورت تنوع و زیبایی بیشتری به این میزها بخشیده‌اند.

  1. نوع و مدل: آخرین ویژگی مهم انواع میز و صندلی اداری را می‌توان مدل آن دانست. در هنگام خرید یک میز کارشناسی استاندارد و مناسب برای دفتر کار خود، باید مدلی را انتخاب نمایید که به خوبی با سبک دکوراسیون و سایر دفترتان هماهنگ باشد. به طور مثال میزهای کلاسیک کارشناسی یک انتخاب بسیار مناسب برای دفاتری است که دکوراسیون چوبی دارند. در مقابل دفاتر و محیط‌هایی که چیدمان مدرن دارند، بهتر است میزهای کارشناسی به سبک مدرن را انتخاب نمایند.

تفاوت میز کارمندی و کارشناسی

بسیاری از افراد هستند که میزهای کارمندی را با میزهای اداری کارشناسی اشتباه می‌گیرند و تفاوت میان این دو میز را نمی‌دانند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، خوب است که بدانید اولین مشخصه میز کارشناسی و تفاوت بارز آن با میز کارمندی، در شکل مجموعه میز (L نبودن میز کارمندی) و عموما حضور یک فایل مجزا در میز کارشناسی است.

قیمت و خرید میز کارشناسی استاندارد

قیمت میز کارشناسی با توجه به کوچکتر بودن ابعاد و ساده‌تر بودن طرح آنها در مقایسه با سایر میزهای اداری همچون میز مدیریت، پایینتر و مناسبتر است. اما به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین عامل در تعیین قیمت نهایی این میزها نوع و میزان متریال به کار رفته در آنها می‌باشد.در پایان چنانچه قصد خرید انواع میز اداری یا میز کارمندی و کارشناسی استاندارد را دارید و یا می‌خواهید از قیمت این میزها اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ مجموعه بروید.

میز کارشناسی چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

میز و مبلمان اداری تقریبا مهم ترین تجهیزات دفتر و اتاق کار هر فردی محسوب می شوند، شاید حتی مهم تر از سیستم کامپیوتری یا تجهیزات مشابه آن. چرا که میز و صندلی کار، تمام راحتی افراد را فراهم می کند و اجازه می دهد که ساعت های طولانی را بدون خستگی و مشکل به کار بپردازند. ضمن اینکه سلامت جسمی آن ها را تامین می کند. میز کارشناسی یکی از اقلام مبلمان اداری است که اکنون قصد داریم به معرفی آن پرداخته و مشخصات و ویژگی هایی که باید دارا باشد را بررسی کنیم.

مشخصات میز کارشناسی و تفاوت آن با میز کارمندی

میز کارشناسی از پرکاربردترین اقلام مبلمان اداری است. دلیل اصلی این کاربرد زیاد را باید مفید بودن آن دانست. درواقع میزهای کارشناسی که در ابعاد بزرگتر از میزهای کارمندی تولید می شوند نیازهای کامل هر کارشناسی را برای فضای کار تامین می کنند. ابعاد میزهای کارشناسی معمولا عبارتند از:

  • ارتفاع: بین ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر
  • طول: ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متر

میز کارشناسی مدنظر شما با ابعادی که مناسب کار و نیازتان باشد قابل ساخت است و تفاوت ابعاد این نوع میز، باتوجه به کاربردهای آن مشخص می شود. برای مثال یک کارشناس آیتی احتمالا میز بزرگتری لازم دارد یا یک ممکن است میز بلندتری نیاز داشته باشد. البته تنها ابعاد نیستند که در مدل های مختلف میز کارشناسی تغییر می کنند بلکه فرم میز و طراحی آن ها نیز باتوجه به کاربرد آن ها متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه تنوع رنگ لازم در این تولیدات لحاظ می شود تا بتوان باتوجه به دکوراسیون اتاق و تم مد نظر انتخاب مناسب را داشت.