عمومیکسب و کارهای برتر روز

پیشبینی استقبال مردم از پارس بهینه

به همین راحتی به پایان دهه ۲۰۱۰ میلادی رسیده‌ایم و حالا که در چندین مطلب مروری و داشتیم، بیایید چند پیش‌بینی هم راجع به دهه آتی کنیم. راجع‌ به اینکه شبکه های اجتماعی و دموکراسی در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن چگونه خواهند بود.

پلتفرم‌های اجتماعی همچنان با اخبار کذب و پیامدهایشان سر و کله می‌زنند. احتمالا مسئله‌ای کاملا واضح باشد، اما نقطه‌نظری جالب در این‌باره وجود دارد. اخیراً این بحث مطرح شده که تصمیم فیسبوک در قبال عدم بررسی صحت تبلیغات سیاسی به کمپین‌های اطلاعات کذب گسترده‌تر منجر خواهد شد و بار دیگر باید با پیامدهایشان سر و کله زد.

در این صورت،‌ هر بار که یک سیاست‌مدار مهم در کمپین خود دروغ‌ بگوید، فیسبوک گوشت جلوی توپ خواهد بود مگر اینکه تصمیمش را تغییر دهد. جو آلبانسی، یکی از کارمندان پیشین فیسبوک البته پیش‌بینی کرده که این غول اینترنتی در نهایت چنین کاری خواهد کرد.

معیارهای فعلی محو می‌شوند. اینستاگرام اخیراً شمارش تعداد لایک‌ها را کنار گذاشت. به این خاطر که مردم -و عمدتاً جوانان- به انتشار پست‌های بیشتر ترغیب می‌شدند. اگر مشخص شود که این اتفاق حقیقت داشته، باید منتظر محو شدن معیارهای بیشتری در دهه ۲۰۲۰ میلادی باشیم.

فید جای خود را به اصلاحات انسانی می‌دهد. با بازگشت دبیران انسانی به میدان، الگوریتم‌ها در سال ۲۰۲۰ محو خواهند شد. این ادیتورهای انسانی همین حالا مشغول کار روی تب اخبار فیسبوک و اپل نیوز هستند و تیم‌هایی هم برای انجام همین وظیفه در توییتر و اسنپ شکل گرفته است. حتی گوگل هم شروع به اهمیت دادن به کیفیت گزارش‌های نمایش داده شده در بخش اخبار خود کرده است. تمام این تغییرات خوشایند خواهد بود، حتی اگر فیدها همچنان اهمیت بیشتری برای عموم مردم داشته باشند.

شبکه اجتماعی بزرگ بعدی ایمیل است. خبرنامه‌ها در واقع‌ وب‌سایت‌های جدید هستند و باید منتظر بهبودهایی جالب در آن‌ها باشیم. پیش‌بینی می‌شود که ظهور خبرنامه‌ها -و در حالت‌ کلی‌تر مدیوم‌های مبتنی بر اشتراک- عاملی خواهد بود که تفاوت میان افرادی که پول می‌پردازند و افرادی که تبلیغ می‌بینند را مشخص خواهد کرد.

یک اپلیکیشن دیپ‌فیک در آمریکا جا خواهد افتاد. بن کانینگهام (کارمند پیشین فیسبوک) پیش‌بینی می‌کند که برخی اپلیکیشن‌های ادیت ویدیوی مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ به عمومیت خواهند رسید و قابلیت‌های آن در نهایت راه خود را به دوربین اینستاگرام باز خواهند کرد.

اسپلینترنت عملی می‌شود. شاید باورش سخت باشد، اما اینترنت به سرعت در حال تقسیم‌بندی شدن است. در حال حاضر اینترنت آمریکا را داریم، اینترنت اروپا را داریم، روسیه هم اینترنت خودش را دارد، ما هم … و این قضیه قرار است ادامه پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود این ترند در سال ۲۰۲۰ ادامه بیابد و پتانسیل‌های احتمالی تمام شبکه‌های اجتماعی‌ را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیسکورد محبوبیت عمومی می‌یابد. این شبکه چت صوتی برای گیمرها همین حالا محبوبیتی قابل توجه میان جوانان یافته و ژورنالیست‌ها هم دائماً رد گنگ‌های مجرمانه را در این پلتفرم می‌زنند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که دیسکورد سال ۲۰۲۰ بزرگی داشته باشد و در کنار کاهش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، جای پای خود را محکم‎تر کند.

آکیلس بالاخره پا می‌گیرد، البته به لطف توییچ. استریمرها به سمت دریای بی‌کران واقعیت مجازی متمایل خواهند شد؛ حوزه‌ای که تا حد زیادی تحت سلطه هدست آکیلس کوئست فیسبوک درآمده. استریمرها به جلب نظر مشتریان کمک خواهند کرد و آن مشتریان کوئست می‌خرند تا ببینند ماجرای واقعیت مجازی چیست. البته این پیش‌بینی شاید چند سالی بیشتر طول بکشد تا محقق شود.

دغدغه حریم شخصی بعدی، اطلاعات لوکیشن خواهد بود. با توجه مضاعفی که اکنون به راهکارهای نظارت جمعی تعبیه شده در موبایل‌هایمان به وجود آمده، انتظار می‌رود اطلاعات لوکیشن موضوعی باشد که در آینده فکر و ذکر رگولاتوری‌ها را درگیر خود خواهد کرد.

تیک‌تاک رقابتی جدی را تجربه خواهد کرد. با محبوبیت عجیب تیک‌تاک، پیش‌بینی می‌کنیم که اپلیکیشن‌های مشابه با قابلیت ساخت ویدیوهای کوتاه مجدداً روی بورس بیایند و دو اپ Byte و Firework اصلی‌ترین گزینه‌ها به نظر می‌رسند.

اسلک به هدفی برای سرمایه‌گذاران استقراضی تبدیل می‌شود و روی رویکردهای تجاری تاثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد که بعد از خجالت‌زده شدن برخی مدیران کمپانی‌ها به خاطر عمومی شدن پیام‌هایشان در این پلتفرم، سازمان‌ها رویکرد خود در استفاده از این پیام‌رسان را تغییر دهند یا اصلاً به استفاده از پلتفرم‌های متفاوت روی بیاورند.

لیبرا شکست می‌خورد. پروژه ارز مجازی فیسبوک در سال ۲۰۱۹ نتوانست کاری از پیش ببرد و دلایل این اتفاق بی‌شمارند. رگولاتوری‌ها از این ارز مجازی متنفرند، شرکا دائماً از ادامه پروژه پا پس می‌کشند و فیسبوک هم احتمالاً از جایی به بعد مهمات خود را برای مبارزه با دولت در میدانی دیگر ذخیره کند.

این‌ها سوالاتی هستند که بیشتر از اینکه بتوان نظری قاطع در موردشان داد، باید برایشان سکه انداخت. فقط باید به بهترین اتفاقات امیدوار باشیم.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پژو پارس یا پرشیا را می‌توان به دلیل قیمت و بازار آن محبوب‌ترین سدان ایران خوردو دانست که از سال 1379 تا به امروز در انواع مدل‌ها، با پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها و و حتی فیس‌لیفت‌های متعدد توسط این شرکت به بازار عرضه شده است.

به گزارش ، ایران خودرو بارها ثابت کرده‌ است که به هیچ‌وجه نمی‌خواهد پارس را از خط تولید خود خارج کند که البته با توجه به شرایط فعلی این شرکت و به طور کل صنعت خودروی کشورمی‌توان علت این پافشاری را درک کرد. به گفته کارشناسان اصلی‌ترین علت بقای پارس در خط تولید ایران خودرو  محبوبیت فراوان این خودرو در نزد مردم و همچنین قیمت اقتصادی این خودرو است.

قیمت انواع پژو پارس

مطابق با قیمت‌های اعلامی امروز 28 تیر 1402 پژو پارس LX با موتور TU5 و مدل 1402 با کیلومتر صفر  در بازار آزاد 605 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو پارس ELX-XU7P صفر کیلومتر با مدل 1402 امروز در بازار آزاد 565 میلیون تومان اعلام شده است.

پژو پارس ELX-TU5 صفر کیلومتر با مدل 1402  که از مدل XU7P در بازار محبوب‌تر است، امروز در بازار آزاد 690 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای پارس بهینه با موتور EC5 یا TUP+ برای کارخانه می‌توان قیمت 280میلیون تومان و برای بازار آزاد قیمت 730 میلیون تومان را  پیش‌بینی کرد، برای مدل  بهینه با موتور XU7P می‌توان قیمت احتمالی 335 میلیون را برای کارخانه و قیمت احتمالی 620 میلیون تومان را برای بازار پیش‌بینی کرد. خرید اقساطی پژو پارس سال و کارکرده با کم‌ترین پیش‌پرداخت و تحویل خودرو در زمان واریز امکان پذیر شد

پارس، از ELX تا بهینه

سال 1382 بود که ایارن خودرو نسخه‌ای جدید از پارس ELX را روانه بازار کرد، این خودرو از موتور زانتیا، ترمز دیسکی در هر چهار چرخ، گرم‌کن و سرد‌کن صندلی، آینه‌ها و صندلی‌های برقی بهره می‌برد که این آپشن‌ها را حتی امروز بعد از گذشت 20 سال از تولید این محصول هنوز به شکل تمام و کمال نمی‌توان در هیچ یک از محصولات ایران خودرو پیدا کرد.

پارس‌ELX زمانی به بازار ایارن وارد شد که هنوز پیکان رایج‌ترین خودوری بازار کشور بود و این خودرو به عنوان یک محصول پرقدرت و فول آپشن، یک محصول تماماً لوکسمحیسوب می‌شد که از بسیاری از خودروهای وارداتی هم قیمت خود سر تر بود؛ این خودرو پس از گذشت 10 سال تولید در سال 1392 به دلیل عدم همخوانی با استانداردهای جدیدآلایندگی از سبد محصولات این کشور کنار گذشته شد تا تنها این خودرو در مدل معمولی(سال) و با موتور XU7 به بازار عرضه شود.

از سال 1391 ایران خودرو برای حفظ تنوع و ارائه مدلی به‌روزتر از پارس سال به فکر تولید پارس سال با موتور TU5 افتاد، این مدل از پارسئهم با استقبال زیادی مواجه شد، چراکه پیشرانه TU5  توان بیشتری را با استهلاک کمتر تولید می‌کرد. این خودرو تا سال 1401 با همین نام و تولید و در بازار عرضه می‌شد.

از سال 1401 ایران خودرو برای رعایت استانداردهای 85 گانه و همچنین حفظ جذابیت پارس در کنار محصولاتی مثل دنا و تارا آپشن‌هایی مثل مانیتور، سنسور نور و باران و TPMS یا سنسور بررسی فشار باد لاستیک  را به این خودرو اضافه کرد. اضافه کردن دو موتور TU5 و XU7+ به اغین محصول باعث شد تا ایران خودرو یاد پارس ELX را  دوباره زنده کند و د ومدل پارس سفارشی ELX با موتور تیوفایو و ایکس یو سون پلاس را به بازار عرضه کند.

تمام این تغییرات را می‌توان به اشکالی گوناگون توجیه کرد، اما حرکت آخر ایارن خودرو باعث شد تا این شرکت توسط کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها مورد تمسخر قرار بگیرد.

پیش‌بینی استقبال مردم از پارس بهینه

این خودرو در واقع قرار است تنها به دلیل کسب توانایی پاس کردن استاندادرهای 85 گانه تولید شود، به روایت دیگر این خودرو همان پارس سفارشی خواهد بود که سپر‌های جلو و عقب و همچنین چراغ‌های جلوی جدید آن تغییر کرده است، با توجه به استقبال بسیار ضعیف و تمسخر این محصول توسط مردم احتمالاً این خودرو با محبوبیت در بازار دسته‌دوم خود مواجه نشود.

علت استفاده از عبارت بازار دست دوم این بود که به دلیل وضعیت تورمی کشور هر کس بتواند خودرویی را با قیمت دولتی تهیه کند، قطعا این کار را انجام خواهد داد، اما در بازار دست‌دوم وضعیت متفاوت و احتمال اینکه شخصی پارس ELX سفارشی را با مدل 1401 و چهره‌ای زیباتر از یک پارس 1402 تهیه کند بسیار بیشتر است.