اقتصادی

استقبال کم از بازگشایی تالارها

رئیس اتاق اصناف ایران از استقبال کم از بازگشایی سالن ها خبر داد و گفت: در تراز 1400 اتاق اصناف ، بخش درآمد 28 درصد و بخش هزینه های آن افزایش یافته است 30٪

به گزارش دوران خبر ، به نقل از خانه اصناف ایرلند ، در ششمین جلسه هفتمین دوره مجلس نمایندگان اتاق اصناف ایران ، بودجه سال 1400 تصویب شد.

سعید ممبینی ، رئیس اتاق اصناف ایران گفت اقتصاد ایران که به دلیل تحریم ها قبل از تاج در وضعیت کاملا متفاوتی به سر می برد ، بیشتر تحت تأثیر شیوع تاج قرار دارد و خسارت بیشتر برای اتحادیه ها به عنوان آخرین حلقه در زنجیره تامین ساخته شد. وی گفت: “برخی از کلاسها در اوایل ماه مارس سال گذشته تعطیل بود ، در حالی که برخی دیگر تا چند روز پیش تعطیل بود.” با پیشرفت های انجام شده ، سالن ها به تدریج توانستند کار خود را در بسیاری از مناطق کشور آغاز کنند. اگرچه هنوز در شرایط طبیعی نیست. به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ، محدودیت هایی دارند و از طرف دیگر ، به دلیل افزایش قیمت ، خدمات اتاق ها محبوبیت چندانی ندارند.

وی درباره دفاتر خدمات بهداشتی نیز گفت: برخی از توافقات انجام شده در گذشته اکنون به مشکل تبدیل شده و باید در مراحل قانونی حل شود با این حال ، طبق مطالعات انجام شده توسط بخش حقوقی اتاق اصناف ایران ، اتحادیه ها حق استفاده از دفاتر خدمات بهداشتی و یا اعلام خود را دارند. در این زمینه ، ما کمک وزارت بهداشت را متعهد می شویم.

موارد اصلاح قانون نظام صنفی

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در مورد اصلاح قانون نظام صنفی گفت: در اصلاحیه قانون نظام صنفی ، تاکید نمایندگان جلسات بر حذف مشکلات محدودیت دو دوره متوالی برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه. این قانون در سال 1992 اعلام شد و ما از ابتدای دوره هفتم اتاق اصناف ایران موضع خود را اعلام کردیم. حتی در مجلس گذشته نیز با همکاری فراکسیون اصناف توانستیم پیشنهاد نمایندگان با 50 امضا را بدست آوریم که به فراکسیون اقتصادی مجلس رسید و این طرح تا روزهای آخر پارلمان گذشته ، اما به دلیل انتخابات پارلمانی و تغییر نمایندگان ، به ناچار این روند دوباره به تصویب رسیده است.

ممبینی همچنین بر پیگیری جدی اتاق اصناف ایران در خصوص تبصره 7 ماده 72 قانون اتحادیه صنفی در مورد سهم یک سوم اصناف از درآمد ناشی از جرایم صنفی تأکید کرد و افزود: ایران U موضوع تبصره 7 ماده 72 در دستور کار فراکسیون اصناف مجلس است و جلساتی با سازمان مدیریت و وزارت صمت برای جذب منابع مالی تشکیل شده است. در دوره هفتم اتاق اصناف ایران توانسته ایم به اتاق ها پول پرداخت کنیم و امیدواریم در آینده شرایط بهتری در این زمینه ایجاد شود.

سود و زیان زنجیره های انبار

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: با وجود مزایایی که فروشگاه های زنجیره ای برای مصرف کنندگان دارند ، اما همچنین مشکلاتی در زمینه مشاغل سنتی ایجاد شده است ، از طرف دیگر ، مشکلاتی از نظر اعلامیه های تخفیف ، تعرفه و فرآیند عرضه و توزیع کالا انجام شده است. طبق قانون اتحادیه ملی انبارهای زنجیره ای یکی از اتحادیه های صنفی اتاق اصناف ایران است و این اتاق علاوه بر وظیفه نظارت بر فعالیت اعضای این اتحادیه ، باید سازماندهی نحوه ارائه خدمات آنها بنابراین تلاش می شود واحدهای صنفی به گونه ای ساماندهی شوند که خدمات یکسانی ارائه دهند اما بهتر از فروشگاه های زنجیره ای.

30 درصد افزایش هزینه اصناف در بودجه 1400

محمود بنانژاد ، یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف ایران ، همچنین اشاره کرد که اصلاح بودجه سال 1400 و صورتهای مالی سالهای 1997 و 1998 اتاق اصناف ایران به تصویب رسید رأی اکثریت نمایندگان اتاق اصناف ایران. دریافت ، وی گفت: مانده 1400 بر اساس عملکرد 9 ماهه 1999 که موجود است و به 12 ماه تعمیم داده می شود ، نه بر اساس پیش بینی ها. بودجه سال 1999 در بخش درآمد 28 درصد و در بخش هزینه در مجموع 30 درصد رشد داشت.

وی در مورد بررسی ترازنامه مالی اتاق اصناف ایران در سال 1997 گفت: ترازنامه مالی اتاق اصناف ایران در سال 1997 توسط دبیرخانه عالی کشور بررسی شده است. هیئت نظارت با معرفی یک حسابرس رسمی و گزارشات آنها تهیه و ارائه شد. اتاق اصناف ایران ایجاد شد. مسئله موجود در ترازنامه مالی اتاق اصناف ایرلند در سال 1998 ، مسئله عدم انجام تعهد اتاق اصناف این کشور در پرداخت 3٪ از حق عضویت بود که به طور مشروط اعمال شد. ، اما اتاقهای اصناف کشور در مورد موضوع بودجه و نظارت بازرسی بحث کرده اند. من جلو هستم

به گفته بنانژاد ، در سال های اخیر هیچ دریافتی طبق تبصره 7 ماده 72 دریافت نشده است اما در ماه مه سال جاری حدود 2 میلیارد تاكان دریافت شده است. بالا نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید