چگونه در کربلا غذای حضرتی بگیریم؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری، در هفته‌های اخیر تعداد زائران عتبات افزایش یافته است و هزاران ایرانی از شهرهای مختلف به صورت زمینی و هوایی به زیارت اعتاب مقدسه عراق مشرف شده‌اند و همچنان نیز این اعزام‌ها در حال انجام است. در کنار زیارت امام حسین علیه‌السلام، بسیاری از زائران مشتاق هستند تا حتی یک بار هم شده غذای حضرتی تناول کرده و از سفره حرم حسینی و عباسی متنعم شوند، اما نحوه گرفتن غذای حضرتی را نمی‌دانند که در این گزارش به چگونگی گرفتن فیش غذای حضرتی در کربلا می‌پردازیم:

How to get sacred food in Karbala

مضیف حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام در وعده‌های غذایی شام و ناهار غذای گرم توزیع می‌کنند که البته کسی که یک بار غذای حضرتی خورده باشد، محال است که طعم آن را فراموش کند.گرفتن فیش غذای حضرتی در گذشته مشکلاتی را به همراه داشت و شاید کم‌تر ایرانی موفق به گرفتن غذای حضرتی می‌شد. اما در سال‌های اخیر با نظام‌مندی در توزیع غذای حضرتی در کربلا، سعی شده تا زائران خارجی هم از غذای حضرتی بهره‌مند شوند.

زائران برای گرفتن فیش غذای حضرتی از مضیف امام حسین علیه‌السلام باید ساعت ۵.۵ تا ۶ صبح با همراه داشتن پاسپورت در ورودی مضیف که بیرون حرم و در کنار بین‌الحرمین قرار دارد، حضور یافته و این فیش را برای همان روز تهیه کنند و پس از آن، غذای خود را در ساعاتی که اعلام می‌کنند، تحویل بگیرند. با هر پاسپورت می‌توان یک وعده غذای حضرتی تهیه کرد.

برای تهیه غذا از مضیف حرم حضرت عباس علیه‌السلام نیز پیش از این، زائران باید در جوار حرم عباسی فیش تهیه می‌کردند که در ماه‌های اخیر با توجه به اجرای طرح توسعه حرم سقای دشت کربلا، در سمت باب القبله حرم حضرت عباس علیه‌السلام و در جایی که برخی از ماشین‌ها برای انتقال زائران در خیابان قبله قرار دارد، می‌توان فیش تهیه کرد.

زمان توزیع فیش غذای حضرتی در مضیف عتبه عباسیه ساعت ۸ تا ۹ صبح است که زائران می‌توانند با در دست داشتن پاسپورت در این مکان حضور یافته و فیش غذای حضرتی همان روز را تهیه و برای دریافت غذا به داخل حرم و مضیف حرم حضرت عباس علیه‌السلام بروند.البته در صورتی که زائران در مضیف حرم‌ها غذای حضرتی را تناول کنند، می‌توانند پس از صرف غذا، از قهوه‌های مضیف هم بهره‌مند شوند.به گزارش فارس، مضیف حرم حضرت عباس و امام حسین علیهم‌‌السلام در ایام شیوع کرونا برای مناطق محروم و نیازمند و همچنین بیماران کرونایی غذا تهیه و‌ توزیع می‌کرد.

محل دریافت فیش غذای حرم امام حسین(ع)

گرفتن فیش غذای حضرتی در گذشته مشکلاتی داشت و شاید کمتر ایرانی موفق به گرفتن غذای حضرتی می‌شد. اما در سال‌های اخیر با نظام‌مندی در توزیع غذای حضرتی در کربلا، تلاش شده زائران خارجی هم از غذای حضرتی بهره‌مند شوند.زائران برای گرفتن فیش غذای حضرتی از مضیف امام حسین(ع) باید ساعت ۵.۵ تا ۶ صبح با همراه داشتن پاسپورت در ورودی مضیف که بیرون حرم و در کنار بین‌الحرمین قرار دارد، حضور یافته و این فیش را برای همان روز تهیه کنند و پس از آن، غذای خود را در ساعاتی که اعلام می‌کنند، تحویل بگیرند. با هر پاسپورت می‌توان یک وعده غذای حضرتی تهیه کرد.

برای تهیه غذا از مضیف حرم حضرت عباس(ع) نیز پیش از این، زائران باید در جوار حرم عباسی فیش تهیه می‌کردند که در ماه‌های اخیر با توجه به اجرای طرح توسعه حرم سقای دشت کربلا، می‌توان از سمت باب‌القبله حرم حضرت عباس(ع) و در جایی که برخی از ماشین‌ها برای انتقال زائران در خیابان قبله قرار دارند، فیش تهیه کرد.

زمان توزیع فیش غذای حضرتی در مضیف عتبه عباسیه ساعت ۸ تا ۹ صبح است که زائران می‌توانند با در دست داشتن پاسپورت در این مکان حضور یافته و فیش غذای حضرتی همان روز را تهیه و برای دریافت غذا به داخل حرم و مضیف حرم حضرت عباس(ع) بروند.البته در صورتی که زائران در مضیف حرم‌ها غذای حضرتی تناول کنند، می‌توانند پس از صرف غذا، از قهوه‌های مضیف هم بهره‌مند شوند.به گزارش فارس، مضیف حرم حضرت عباس و امام حسین(ع) در ایام شیوع کرونا برای مناطق محروم و نیازمند و همچنین بیماران کرونایی غذا تهیه و‌ توزیع می‌کرد.

تور کربلا با رسم زیارت

عراق جزء 3 کشور پرتردد ایرانیان جهت سفر به خارج از کشور می باشد که در تمامی ایام سال متقاضیان خود را دارا می باشد و به همین جهت به برکت حضور قبور امامان شیعیان جهان درخواست بسیار زیادی جهت سفر کربلا می باشد که معمولا در این سفر از شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بازدید خواهد شد و متقاضیان به زیارت معصومین خواهند پرداخت. در کنار زیارت، ایرانیان بعضا به جهت تجارت و همچنین بازدید اثار باستانی همچون طاق کسرا و… به این کشور که در همسایگی ایران می باشد سفر می کنند

در ادامه به 10 پرسش پرتکرار پاسخ داده خواهد شد:

قبل از سفر با تور کربلا این نکات را مد نظر داشته باشید !

  • حتما قبل از سفر از شرایط آب و هوایی کربلا و نجف مطلع شوید تا غافل گیر نشوید!
  • در صورتی که مایل هستید شب جمعه در کربلا حضور داشته باشید، با کارشناس سفر خود این موضوع را مطرح کنید تا بهترین کاروان زیارتی کربلا مناسب درخواست شما رزرو گردد.
  • حداقل اعتبار مورد نیاز گذرنامه شش ماه می باشد.
  • حتما درجه هتل و نزدیکی آن به حرم را مدنظر قرار دهید تا در سفر عتبات عالیات خود دچار سختی نشوید.
  • به لحاظ تفاوت فرهنگ دو کشور، لطفا موارد مربوط به پوشش را در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حتما مدنظر قرار دهید تا مشکلی ایجاد نشود.
  •  دارو به اندازه لازم برای نهایتا ده روز به‌همراه خود داشته باشد و از آوردن دارو‌های ممنوعه بپرهیزید.
  • بانوان از تردد نیمه شب به خصوص بدون همراه خود داری نمایند.
  • در صورتی که قصد خرید و گردش را دارید قبل از سفر از اماکن گردشگری و بازارهای شهر های کربلا و نجف مطلع شوید، برای این کار میتوانید مجله رسم زیارت را مطالعه نمایید.
  • هیچ‌گاه از کاروان جدا نشوید و تنهایی به شهرهای مختلف داخل عراق سفر نکنید.

ثبت نام عتبات عالیات 1402

برای ثبت نام عتبات عالیات کربلا می توانید از طریق دفاتر زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت اقدام نمایید و بعد از بررسی تورها و شرایط های آنها اقدام به رزرو سفر نمایید . رسم زیارت با ارائه اولین سامانه خرید آنلاین سفرهای زیارتی این امکان را فراهم کرده تا با جستجو از بین صدها تور عتبات عالیات از شهرهای مختلف ایران، بعد از مشاوره با کارشناسان سفر، کاروان مدنظر خود را انتخاب نموده و به عتبات عالیات مشرف شوید؛

اشخاصی که به واسطه شغل شان زیرمجموعه ارگان‌های نظامی هستند و قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، باید صرفاً از طریق کاروان‌ کربلا حج و زیارت اقدام به سفر نمایند. طریقه ثبت نام تور کربلا نیز به این صورت است که رزرو خود را به ‌صورت آنلاین از طریق سایت انجام می‌دهید یا آنکه ازطریق تماس تلفنی با رسم زیارت و مشاوره از کارشناسان ما، اقدام به رزرو تور کربلا مدنظر خود می‌کنید.

همکاران ما یک نامه شامل اطلاعات سفر و اسامی زائران به ‌همراه مهر نماینده حج زیارت برای شما ارسال می‌کنند که می‌توانید با تحویل آن نامه به ارگان مربوطه خود مجوز خروج از کشور جهت سفر عتبات عالیات را دریافت نمایید.همچنین آن دسته از افرادی که سربازی خود را پشت سر نگذاشته ‌اند و تنها دارای معافیت موقتی هستند، نیاز هست تا درخواست مجوز خروج از کشور در سامانه نظام وظیفه ثبت کنند و بعد از تایید درخواست شان و سپردن وثیقه جهت ثبت نام اقدام نمایند.

قیمت تور کربلا

قیمت تور کربلا به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می تواند به سفر کربلا هوایی و زمینی، سطح هتل، مدت اقامت شما در عراق و همچنین فصل سفر بستگی دارد؛برای مشاهده هزینه سفر به کربلا می توانید ابتدا مبدا سفر خود را انتخاب نموده و پس از فیلتر نمودن هوایی یا زمینی بودن تور کربلا خود اقدام به مشاهده قیمت کاروان کربلا نمایید.

به صورت طبیعی قیمت تور هوایی کربلا به واسطه هزینه بلیط پرواز بالاتر از قیمت تور زمینی کربلا می باشد که همین دلیل باعث شده درخواست برای کاروان زمینی نسبت به هوایی بیشتر باشد.هزینه تور کربلا به صورت مستقیم توسط سازمان حج و زیارت تعیین خواهد شد و دفاتر زیارتی در میزان آن دخیل نیستند و از طرفی نیز امکان تخفیف مازاد توسط دفاتر زیارتی وجود ندارد.

کاروان زیارتی کربلا از چه شهرهایی برگزار می گردد

از تمام مبدا هایی که سازمان حج و زیارت سفر به کربلا را توسط نمایندگان و شرکت های مجری اجرا می کند، رسم زیارت این امکان را دارد زائران گرامی را ثبت نام کرده و با معرفی به نماینده عامل حج و زیارت در شهر شما، اقدامات لازم را جهت تورکربلا انجام دهد.این اطمینان را داشته باشید تمامی تورهای کربلا ارائه شده توسط رسم زیارت، زیرنظر سارمان حج و زیارت بوده و متقضیان از طریق هیچگوننه تور آزاد بری اعزام نخواهند شد.به صورت کلی تنوع تور زیارتی کربلا از شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز بیشتر می باشد و زائران گزینه های متعددی را برای انتخاب دارند.

تور کربلا vip

برخی کاروان های تحت نظر سازمان حج و زیارت با سطح خدمات بالاتری نسبت به سایر کاروان ها اجرا می شوند که که این تور vip کربلا و نجف در کاروان های زمینی شامل اتوبوس ویژه یا vip با ظرفیت 25 نفر یا در تور کربلا هوایی vip به دلیل سطح بالاتر هتل شامل این دسته از کاروان ها می شوند.

تور زمینی کربلا با اتوبوس vip به صورت کاروان 50 نفره تخت غالب 2 اتوبوس از شهر مبدا به حرکت درمیاید و تا مرز مهران یا خرمشهر مسیر را ادامه میدهند و بعد از عبور از مرز همگی به یک اتوبوس 50 نفره عراقی منتقل می شوند.برای دریافت هزینه سفر به کربلا به صورت vip می توانید از همکاران ما در رسم زیارت مشاوره دریافت کنید.

قیمت ثبت نام کربلا

جواب این سوال نیز بستگی به مدت تور، درجه هتل، نوع تور که به صورت هوایی باشد یا زمینی، فصل ها و مناسبت های خاص دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

قیمت تور هوایی کربلا برای کودکان زیر دو سال: صرفا هزینه بیمه پرواز درنظر گرفته می شود که معمولا زیر یک میلیون تومان می باشد و تور زمینی کربلا نیز برای نوزادان، صرفا شامل هزینه بیمه آنها یعنی در حدود صد هزار تومان می‌شود. قیمت تور کربلا هوایی و تور کربلا زمینی برای سنین ۲ تا ۱۲ سال ۸۰ درصد قیمت هزینه افراد بزرگسال است و توجه داشته باشید که در کاروان های حج و زیارت کربلا با وجود این قیمت‌ها، به کودکان نیز همانند بزرگسالان خدمات یکسانی داده می‌شود و هیچ کم‌ و‌ کاستی در ارائه خدمات تور برای آنها وجود ندارد.