استان ها

کلهر: اگر بازیکنی دلش با پرسپولیس نیست برود بهتر است/ نباید گاریدو را زود قضاوت کرد

افغانستان و هنگ کنگ هم پیشرفت کرده اند

کلهر: اگر بازیکنی دلش با پرسپولیس نیست برود بهتر است  نباید گاریدو را زود قضاوت کرد

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: بهترین بازیکن پرسپولیس وقتی دلش با تیم نیست، می‌تواند جدا شود، چون فوتبال حرفه‌ای جای این حرف‌ها نیست.

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه انتقادات زیادی به انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس مطرح شده، چون کارنامه ضعیفی داشته، اظهار کرد: پرسپولیس تبدیل به تیمی شده که یکسری مربیان احیا می‌شوند. پیش از این انتقادات زیادی به انتخاب اوسمار شد، اما او با شایستگی تیم را قهرمان کرد. در حالی که بسیاری او را در اندازه پرسپولیس نمی‌دانستند و خود ما هم به انتخاب او انتقاد داشتیم اما دیدید که در نهایت تیم را به قهرمانی رساند. اعتماد به اوسمار نتیجه داد و پرسپولیس قهرمان شد، افسوس که مدیریت پیش از آنکه فصل تمام شود، قرارداد او را تمدید نکرد تا به تیم بوریرام تایلند برود.

نباید زود گاریدو را قضاوت کرد

وی افزود: نباید مدیران باشگاه منتظر می‌شدند تا قهرمانی پرسپولیس با اوسمار قطعی شود. او به عنوان یک مربی حرفه‌ای روی دیگر پیشنهاد‌های خود بررسی انجام داد و در نهایت هم بهترین پیشنهاد را پذیرفت. حالا که گاریدو سرمربی شده، نباید زود او را قضاوت کرد. بالاخره به زمان نیاز دارد تا شرایط تیم را درک کند و بتواند تیم را در شرایط پیروزی قرار دهد. هواداران باید صبور باشند و اگر تیم یک دو هم شکست داشت از کوره در نروند. سرمربی اسپانیایی به مرور زمان می‌تواند با شرایط تیم کنار بیاید و امیدواریم که گاریدو هم بتوانند همانند اوسمار در پرسپولیس جا بیفتد و در انتهای فصل قهرمانی به دست آورد. با توجه به حواشی پیرامون پرسپولیس، اگر سرمربی داخلی برای این تیم انتخاب می‌شد به نظرم بهتر بود. چه بسا بازگرداندن یحیی گل‌محمدی اتفاق خوبی بود ولی حالا که گاریدو سرمربی شده، باید از او حمایت کرد.

پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد بحث جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر که رسمی اعلام نشده، تصریح کرد: قطعاً جدایی این سه بازیکن مخصوصاً بیرانوند به پرسپولیس لطمه می‌زند چون او برای قهرمانی‌های تیم تلاش کرد ولی فراموش نکنیم که پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است. بهترین بازیکن تیم هم وقتی دلش با تیم نیست، می‌تواند جدا شود، چون فوتبال حرفه‌ای جای این حرف‌ها نیست. وقتی چنین بازیکنانی از تیم می‌روند باید نفرات بهتری جذب شوند. امیدوارم باشگاه بتواند در صورت جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر، مهره‌های بهتری را به تیم بیاورد. این بازیکنان هم برای تیم زحمت کشیدند ولی پیشنهاد بهتر دارند و می‌توانند جدا شوند. پرسپولیس همیشه سراپا می‌ماند به شرطی که باشگاه بازیکنان تراز اولی را جایگزین کند تا تیم افت نکند.

هیچ حریفی را دست کم نگیریم 

کلهر درباره همگروهی تیم ملی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، کره شمالی و قرقیزستان برای صعود به جام جهانی یادآور شد: گروه بسیار مناسبی است ولی فراموش نکنیم تیم‌ها همه پیشرفت کردند. حتی تیم‌هایی مثل افغانستان و هنگ‌کنگ هم خطرناک شده‌اند. در مرحله قبلی، هنگ‌کنگ دو گل به ما زد پس همه تیم‌هایی که با آنها بازی داریم، پیشرفت کرده‌اند. قطر قهرمان جام ملت‌ها شده، ازبکستان رشد بسیار خوبی داشته، امارات خیلی کار کرده، قرقیزستان حریف دست و پا بسته‌ای نیست و کره شمالی هم با برنامه ظاهر می‌شود. باید هوشیار و آگاه باشیم، هیچ حریفی را دست کم نگیریم و توانایی آن را داریم تا صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ را عملی کنیم.