عمومیکسب و کارهای برتر روز

منابع آزمون نمونه دولتی نهم  (بهترین کتاب برای قبولی +نکات )

مدارس نمونه دولتی از آن دسته مدارسی هستند که در کنار ارائه آموزش‌های با کیفیت، از اساتید و کادر مجرب و فرهیخته برخوردار هستند. همین موضوع سبب شده تا دانش‌آموزان زیادی مشتاق به تحصیل در مدارس نمونه دولتی باشند؛ از همین رو تقاضا برای ثبت نام در این مدارس در سال های اخیر روند افزایشی به خود گرفته است. هدف ما از این مقاله شرح و توصیف منابع آزمون نمونه دولتی نهم می‌باشد. برای آشنایی با این منابع و کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی

تحصیل در این مدارس همانند مدارس تیزهوشان مستلزم پشت سر‌گذاشتن  آزمون ورودی است. در نظر داشته باشید آزمون مقطع ششم مدارس نمونه‌دولتی حذف شده و در سال های اخیر، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد؛ اما برخلاف آن آزمون پایه نهم هنوز پابرجاست.

دانش‌آموزان برای قبولی در این آزمون می‌بایست از منابع آزمون نمونه‌دولتی نهم مطلع باشند تا در مسیر آزمون بتوانند از چالش های مختلفی که سد راه‌شان می‌شود، گذر کنند.

ضرایب و تعداد سؤالات در آزمون نمونه دولتی نهم

مهم ترین و اساسی ترین دروس در این آزمون، درس های علوم‌ تجربی و ریاضیات است؛ چرا که این دو درس از ضریب۳ برخوردار هستند.  در یک سطح پایین تر درس های زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی با ضریب۲ قرار دارند. درس عربی با ضریب۱، کمترین ضریب را به خود اختصاص داده است.

از نظر تعداد سوالات، دروس ریاضی، علوم تجربی و زبان و ادبیات فارسی با ۱۵ سوال بیشترین سوالات را دارند. در رتبه دوم از نظر تعداد سوالات، سه درس مطالعات اجتماعی، قرآن و معارف اسلامی و همچنین عربی با ۱۰ سوال قرار دارند.

سوالات آزمون از محتوا و مفاهیم کتاب درسی بوده و خارج از آن نیست. لازم به ذکر است بدانید مدت و زمان پاسخگویی به تمامی سوالات، ۷۵ دقیقه خواهد بود.

هنگامی که زمان محدود در آزمون پیش روی شما قرار می‌گیرد، می‌بایست از قبل برای آن آماده باشید تا در جلسه آزمون از تسلط خوبی بهره‌مند باشید. به همین خاطر مواردی که به شما کمک می‌کند تا در جلسه آزمون، عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارید و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید به شرح زیر می‌باشد. مطالعه این موارد از این جهت برای شما ضروری است که سبب آمادگی هر چه بیشتر شما برای شرکت در آزمون خواهند شد.

منابع درسی آزمون ورودی نمونه دولتی نهم

برای قبولی در آزمون فقط درس خواندن ملاک نبوده و شما باید خود را از جهات گوناگون آماده کنید. برای مثال مدیریت زمان و استرس در جلسه آزمون از مسائلی است که اغلب دانش‌آموزان در کنترل آن ضعف دارند.

در این زمان استفاده از منابع آزمون نمونه دولتی نهم این امکان را به شما می‌دهند که نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید و در مسیر آزمون منسجم تر عمل کنید.

از جمله این منابع می‌توان به کسپول۳۶۵روز موفقیت در آزمون، کلاس های آنلاین، پکیج های فیزیکی و آزمون های شبیه‌ساز اشاره کرد. در قسمت زیر به معرفی هر یک از این موارد می‌پردازدیم:

ادامه مطلب در:

منبع آزمون نمونه دولتی نهم