عمومیکسب و کارهای برتر روز

شیلنگ فشار قوی چه کاربرد هایی دارد؟

شیلنگ های فشار قوی چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای شیلنگ فشار قوی

برای انتقال سیالات پرفشار دسته‌ای از شیلنگ‌ها با نام شیلنگ فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و به مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی شناخته می‌شوند. این شیلنگ‌ها دارای ساختار بسیار متفاوتی نسبت به شیلنگ‌های عادی بوده و می‌توانند سیالات را با فشار بسیار بالا از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شیلنگ‌های فشار قوی می‌توان به انعطاف پذیری بسیار بالا، وزن سبک، کیفیت بالای بدنه، تحمل فشار بی نظیر و … اشاره کرد.

ساختار شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی از سه لایه مختلف تشکیل شده اند که در کنار هم به بالا رفتن مقاومت شیلنگ کمک می‌کنند. داخلی‌ترین لایه شیلنگ فشار قوی، از جنس لاستیک ساخته شده و در برابر فشار حاصل از سیال جاری داخل شیلنگ، مقاومت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. لایه درونی شیلنگ در برابر واکنش های شیمیایی هم مقاوم است و هیچ تغییری در ساختار سیال جاری ایجاد نمی‌کند. قسمت میانی شیلنگ، لایه‌های به هم تنیده فولادی و لایه خروجی از جنس لاستیک ساخته شده است. لایه لاستیکی خارجی مانع از انتقال حرارت و فشار داخلی شیلنگ به دست شخص خواهد شد.

لایه بیرونی وظایف مختلفی را بر عهده دارد و علاوه بر کنترل فشار ورودی از سمت سیال، از بدنه شیلنگ در برابر آفتاب، مواد شیمیایی، ضربه و … محافظت می‌کند. هم چنین مشخصات کلی شیلنگ و اندازه آن هم بر روی همین لایه چاپ می‌شود تا خریدار به هنگام انتخاب بتواند با کمک این اطلاعات، بهترین گزینه را برای مصرف مورد نظر خود تهیه نماید.

ویژگی‌های شیلنگ های فشار قوی

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی، فشار سیالات و …
  • مقاوم در برابر حرارت
  • توانایی انتقال انواع روغن و سوخت
  • مقاوم در برابر نور خورشید، شرایط محیط و …
  • وزن سبک

 کاربرد شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی نقش مهمی در کشاورزی و صنعت ایفا کرده و از آن برای امور مختلفی استفاده می‌کنند. در کشاوری می‌توان با کمک شیلنگ های فشار قوی، آب یا سایر سیالات را به بخش های دیگری از محیط منتقل کرد. در صنایع پتروشیمی باید از شیلنگی استفاده شود که در برابر مواد شیمیایی و انواع محلول‌ها مقاوم باشد؛ در این شرایط بهترین انتخاب شیلنگ های فشار قوی است که می‌توانند به خوبی در صنایع پتروشیمی وظیفه خود را به انجام رسانند. شیلنگ های فشار قوی در سیستم پنوماتیک هم مورد استفاده قرار گرفته و به منظور جابجایی باد با فشار بسیار بالا، در داخل سیستم هیدرولیک از آن ها کمک می‌گیرند.

انواع شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ‌های فشار قوی را می‌توان به طور کلی در دو دسته جای داد که هر کدام از آن‌ها زیر شاخه‌های مختلفی دارند.

  • شیلنگ فشار قوی صنعتی: شکل عمومی شیلنگ های فشار قوی، شیلنگ صنعتی نامیده می‌شوند که نسبت به نوع هیدرولیک، تحمل فشار کمتری داشته و برای مصارف عمومی مفید هستند. شیلنگ گاز، شیلنگ بنزین، شیلنگ هوا، شیلنگ روغن، شیلنگ مواد غذایی و … در دسته شیلنگ های صنعتی فشار قوی قرار می‌گیرند.
  • شیلنگ فشار قوی هیدرولیک: مقاوم ترین نوع شیلنگ فشار قوی،هستند که برای انتقال روغن و باد از آن‌ها بهره می‌برند. بافت سیم های داخلی این شیلنگ‌ها به شکلی است که می‌توانند هر گونه فشاری را تحمل کنند بدون آنکه دچار شکستگی یا پیچیدگی شوند. شیلنگ های فشار قوی هیدرولیک در چهار دسته شیلنگ یک لاسیم، شیلنگ دو لا سیم، شیلنگ چهار لا سیم و شیلنگ شش لا سیم تقسیم بندی می‌گردد.

در هر شیلنگ فشار قوی، قطر داخلی، تحمل فشار، طول، وزن و … متفاوت است و هنگام خرید تمامی این عوامل بر قیمت نهایی تاثیر گذار خواهند بود. برای خرید انواع شیلنگ فشار قوی با بهترین کیفیت موجود در بازار می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت کرده و یا همین حالا با کارشناسان فروش ما در مجموعه تماس حاصل فرمایید. تمام محصولات الماس صنعت تیام با قیمت مناسب و جنس مرغوب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی صنعتی از دسته تجهیزات بسیار کاربردی محسوب میشود

شیلنگ های فشارقوی شیلنگی است که تحت فشار بالا، از پلاستیک ترکیبی (سینتتیک)، پلاستیک ارتجاعی در برابر حرارت و یا تفلون تولید میشود که بمنظور انتقال و پاشش پرفشار سیالات مورد استفاده قرا می گیرند .

از جمله ویژگی های این شیلنگ ها انعطاف پذیری بالا ، وزن سبک ، کیفیت ساختاری و عدم پیچیده شدن آن زمان کار می توان اشاره نمود . مقاومت شیلنگ های فشار قوی صنعتی بوسیله لایه های بافته شده فولادی افزوده می شود . این شیلنگ ها با توجه به فشار بالای سیالات هنگام خروج دارای مقاومت بالایی هستند و ساختاری کاملا متفاوت با شیلنگ های معمولی دارند .

شیلنگ های فشار قوی صنعتی متشکل از سه لایه می باشد که لایه داخلی ساخته شده از نوعی لاستیک با کیفیت دارای قابلیت تحمل عبور سیالات در دمای پایین و بالا می باشد . لایه وسطی ساخته شده از جنس فولاد بوده و یکی از لایه های مهم این شیلنگ محسوب می شود که با مقاومت بالا مانع از پاره شدن شیلنگ خواهد شد . لایه بیرونی نیز از جنس لاستیکی بوده و از انتقال حرارت به دست کاربر جلوگیری می کند .

  – انواع شیلنگ های هیدرولیک فشارقوی

1. شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی؛

شیلنگ های سیم دار : این شیلنگ ها عموما برای انتقال روغن کاربرد دارد که با توجه به بافت سیم های داخل آن فشار های بالا را تحمل میکند این شیلنگ ها به دسته های مختلف تقسیم میشود که این تقسیم بندی بر مبنای فشار کاری می باشد.

– شیلنگ های یک لاسیم

– شیلنگ های دولا سیم

– شیلنگ های چهار لاسیم

– شیلنگ های شش لا سیم

2. شیلنگ های صنعتی :

این دسته از شیلنگ ها که عموما با فشارهای پایین تری از شیلنگ های هیدرولیک می باشد بنا به مصارف مختلف و نوع سیال تقسیم بندی میشود. این شیلنگ ها با توجه به فلکسی بلی بودن بالا این امکان را به وجود می اورد که در شرایط مختلف قابل نصب شوند. این شیلنگ ها را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد :

– شیلنگ های هوا

– شیلنگ های روغن

-. شیلنگ های مواد غذایی

-. شیلنگ های ضد سایش ( سند بلاست )

– شیلنگ های بتون

-. شیلنگ های اسید

-. شیلنگ های بنزین

– شینگ های گاز

قیمت شیلنگ های فشار قوی

لیست قیمت شیلنگ های فشار قوی را می توان از راه های مختلفی تهیه کرد. قیمت ها بر اساس کیفیت و نوع خرید تعیین می شوند. به این شکل که اگر شما خرید عمده را انجام دهید، قیمت این شیلنگ ها پایین تر خواهد آمد و اگر به صورت جزئی آن را تهیه کنید که، نرخ مصوب روز برای تان اعلام خواهد شد. در هر حال، قیمت ها را شرکت های تولیدی تعیین می کنند و در بازار نیز این فروشندگان هستند که با نرخ های متفاوتی آن را عرضه می کنند. همچنین موضوع دیگر در قیمت ها، مسئله خارجی و یا داخلی بودن شیلنگ های فشار قوی می باشد.

کاربرد شیلنگ های فشار قوی هیدرولیک صنعتی

یکی از مهم ترین لوازم و تجهیزاتی است که در صنایع مختلف و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، انواع شیلنگ های صنعتی ، هیدرولیک و آزمایشگاهی بوده که دارای بی شمار مدل می باشند. شرکت های تولید کننده شیلنگ مدل های مختلفی از این محصول را تولید و عرضه می نمایند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیلنگ منجید دار صنعتی
  • شیلنگ نخدار فشار قوی
  • شیلنگ مواد غذایی
  • شیلنگ آب خانگی
  • شیلنگ سیلیکونی آزمایشگاهی
  • شیلنگ آبیاری
  • شیلنگ کولر و گاز
  • و…

فروش شیلنگ های فشار قوی

انواع شیلینگ همواره توسط برند های مختلفی نیز تولید می شوند که یکی از معروف ترین برند های فعال در این حوزه برند شیلنگ پنگوئن است که در سراسر کشور شناخته شده می باشد. لازم است بدانید که خط تولید شیلنگ فشار قوی و دیگر انواع شیلنگ همواره دارای تفاوت هایی هستند و به همین دلیل نیز هر شرکتی توانایی تولید انواع خاصی از شیلنگ های صنعتی را دارد.