جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل در اولویت قرار گیرد
دوران خبر/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل از سوی ادارات آموزش و پرورش تأکید کرد و خواستار پیگیری مدیران مدارس در این زمینه شد.
محمد مهدی کاظمی امروز، ۲۵ شهریور ماه در سفر به استان فارس، در بازدید و بررسی از پروژه آنلاین و وضعیت بازگشایی مدارس این استان، اظهار کرد: در آستانه بزرگترین اتفاق اجتماعی یعنی بازگشایی مدارس هستیم که این رویداد همه دستگاهها را مشغول خواهد کرد.
وی افزود: ثبتنام کتابهای درسی نباید به روزهای آخر شهریور موکول شود چرا که پروسه ارسال کتب درسی زمان بر است و ممکن است روزهای ابتدایی سال دانشآموز بدون کتاب باشد.
کاظمی با بیان اینکه پروژه آنلاین با بازگشایی مدارس پایان نمیگیرد بلکه فعالیتهای اصلی این پروژه تازه آغاز شده و تا انتهای سال تحصیلی استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به تجارب سال قبل، امسال تلاش کردیم در پروژه آنلاین، مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را آغاز کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال تقویم فعالیتها به جلو کشیده شد لذا ثبتنامها، ساماندهی نیروها، کلاسبندیها و برگزاری آزمونهای شهریور در مردادماه و اعلام نتایج تا ۲۰ مرداد، صدور ابلاغها و …، پیش از موعد هر ساله انجام شد.
کاظمی با تاکید بر اینکه مسئله جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت ادارات آموزش و پرورش قرار بگیرد، گفت: هر بازمانده از تحصیل یک آسیب اجتماعی است و مدیران مدارس با برقراری تماس با خانوادههایی که تاکنون فرزندانشان را ثبتنام نکردهاند علت را جویا و برای ثبتنام آنها اقدام کنند تا آمار بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.
پیگیری روزانه مسائل مربوط به پروژه آنلاین
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: در پروژه آنلاین که از ابر پروژههای آموزش و پرورش است در ابتدای فعالیت این پروژه، کمبود نیروی انسانی داشتیم اما با برنامهریزیهای انجام شده این آمار تاکنون به کمتر از یکصد نفر رسیده است.
فرشید قاسمی افزود: جلسات مستمر با مناطق و شهرستان با تراکم زمانی انجام و کلیه مسائل مربوط به پروژه آنلاین را روزانه پیگیری میکنیم. همچنین در مانور بازگشایی مدارس آمادگی مدارس را مورد ارزیابی قرار داده تا اگر چالشهایی بود به رفع آنها بپردازیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: توسعه متوازن هنرستانها را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با ایجاد بیش از ۱۰۰ رشته محل جدید، ۹ هنرستان مستقل و ۱۸ هنرستان ضمیمه در استان این امر را محقق کردیم.
انتهای پیام