اجتماعیکسب و کارهای برتر روز

سابزن یا تکنسین کف سابی کیست؟

چرا کفسابی لازم است؟

ظاهر جذاب و زیبای ساختمان، موضوعی است که روزانه دغدغه هزاران نفر است؛ علت این موضوع زیبادوستی طبع انسان است؛ چون انسان زیبایی را دوست دارد، طبعاً به دنبال زیباسازی محل زندگی و محل کار خود است. البته آراسته بودن ساختمان در مقابل کسانی که به آنجا رفت و آمد دارند، به پرستیژ شخصیتی شما نیز می‌افزاید. علاوه بر کفسابی مواردی نظیر نصب ایزوگام نما  و… نیز به زیبایی بیشتر ساختمان کمک می‌کند که ما در شرکت بهاری ، تمامی این خدمات را با قیمت مناسب ارائه می‌کنیم. ما قصد داریم که زمان شما هدر نرود؛ پس خیلی سریع در بخش بعدی، مزایای کفسابی در تهران را یک به یک خواهیم شمرد.

ویژگی بهترین کفسابی

  1. زیبایی بی‌حد و اندازه: هیچکس از لوکس بودن و براق کردن سطح ساختمان خود بدش نمی‌آید و همه به دنبال ساخت زیبایی‌های چشم نواز در ساختمان‌ها هستند و با هزینه‌های هنگفت، این نیاز را پیگیری می‌کنند. البته قیمت کفسابی بتن آنچنان هم بالا نیست؛ در بخش پایانی بیشتر قیمت کفسابی در تهران می‌پردازیم.
  2. پوشاندن نقائص:کف سابی پوشاننده‌ی نقص‌ها و کاستی‌ها در سطح ساخمان شماست.
  3. سهولت در تمیزکاری: پس از کفسابی تمیز کردن سطح ساختمان راحت‌تر از همیشه انجام می‌شود.
  4. نوسازی سنگ و رفع تیرگی: لایه برداری به طور کامل در فرایند سنگ سابی صورت می‌گیرد و به بیانی ادبی پس از کفسابی سنگ لباسی نو می‌پوشد.
  5. حذف پستی و بلندی‌های کوپک: اگر کف ساختمان دچار کمی پستی و بلندی باشد، کف سابی موجب رفع آن می‌شود.
  6. تقویت سنگ: در فرایند سنگ سابی و با از بین رفتن بندکشی، احتمال لغزش سنگ‌ها کمتر و استحکام آن‌ها بیشتر می‌شود.
  7. تمیز شدن کف: پس از ساخت و ساز و کثیف شدن سطح با سیمان و یا سایر مواد شیمیایی، کفسابی به تمیز و زیباتر شدن سطح کمک می‌کند.

کفسابی برای ضدعفونی کردن کف

کفسابی برای میکروب زدایی و استرلیزه کردن سطوح مختلف کفسابی سطوح علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده دارای یک مزیت فوق العاده مهم نیز می باشد که آن تمیزی فوق العاده ای است که به سسطوح مختلف می دهد .

پر کردن خلل و فرج سنگ با کفسابی

با انجام سنگسابی لایه ای از سنگ برداشته می شود که این لایه میلیون ها باکتری در خود جای داده است با لایه برداری و ساب زنی این لایه میکروبی از بین می رود و لایه تمیز زیرین بالا می اید همچنین لقمه ساب های کف سابی خود نیز دارای  موادی هستند که در طول  موجب از بین رفتن هر نوع کثیفی می شود . بنابراین شما با یک هزینه به چندین نتیجه بسیار خاص می رسید که با هیچ کار دیگری امکان پذیر نیست.

کفسابی برای پاک کردن لکه و کثیفی سنگ

در مواردی ممکن است که مکانی تازه ساخته شود. در آن محل یا ساختمان به علت ریخته شدن چسب، رنگ و دیگر مصالح ساختمانی گاها ًسنگها دارای لک هستند. گاهی از اوقات بنا به هر علتی اسید یا جوهر نمک که حاوی اسید است، بر روی سنگ ریخته می شود.

در این مواقع امکان بوجود آمدن لک بر سنگ وجود دارد که اصطلاحاً می گوییم، باید سنگ، ساب زده شود. حتی امکان دارد که پستی و بلندی نیز در سنگها وجود داشته باشد.  در مواردی هم به نظر می رسد که بر اثر سالها استفاده از ساختمان، سنگها کهنه شده باشند. این گونه سنگها دیگر درخشندگی خود را حفظ نکرده و کهنه، کدر و حتی مات به نظر می رسند. در این موارد در عملیات کفسابی، از سابزنی یا  استفاده می شود.

سنگ سابی بر چه نوع سنگ هایی قابل انجام است؟

قبل از پاسخ به این سوال باید به سوال دیگری پاسخ بدهیم و آن اینکه کفسابی جه فرقی با سنگ سابی دارد؟ سنگسابی، ساب زدن سنگ، سابیدن سنگ با دستگاه و… اصطلاحاتی است که برای این کار استعمال می‌شود؛ تقریبا می‌توان گفت که این کار همان کفسابی است که در ساختمان‌های با کف سنگی انجام می‌شود.

حال می‌رسیم به سوال اصلی؛ سنگ‌های چینی، سنگ خوی، سنگ مرمریت، سنگ ترارتن، سنگ ریخته شده، سنگ لوکس و قیمتی، سنگ صلصالی، سنگ دهبید، انواع گرانیت، انواع موزاییک و سنگ‌های مصنوعی هر یک با دستگاه مختص به خود قابل سنگ سابی یا به اصطلاح بهتر، قابل کفسابی هستند.

چه کارهایی برای انجام کفسابی یا سنگ سابی لازم است؟

اگر تصمیم دارید که سطح ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری خود را کفسابی کنید، خوب است به این نکته توجه داشته باشید که انجام چند کار برای شروع فرایند کفسابی یا سنگ سابی، لازم است. این موارد عبارتند از:

  1. خوب است که برق سه فاز در دسترس باشد تا فرایند کفسابی با سرعت بیشتری انجام شود؛ البته باید بدانید که هرجایی آسانسور دارد، برق سه فاز هم دارد.
  2. سطح مورد نظر باید از هرگونه مواد زائد از قبیل نخاله، شن، خاک و ماسه پاک باشد.
  3. اشیا و لوازمی که در محل کفسابی قرارد دارند، باید خارج شوند تا فرایند کف سابی بدون معطلی به اتمام برسد.

قیمت کفسابی

کفسابی ارزان و با کیفیت همیشه موضوعی است که مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد که برای کف سابی موزاییک در منزل، کف سابی سنگ در منزل، کف سابی راه پله و… این خدمت را مدنظر دارند. عوامل زیادی در محاسبه قیمت کفسابی نقش دارند که برخی از آن‌ها شامل: نوع سنگ، سابقه ساب خوردن سنگ، متراژ محیط سنگسابی، حجم نقص کف و نیز انتظار کارفرما می‌باشد. با این همه ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا تعرفه مناسبی را برای شما عزیزان درنظر بگیریم تا با یک فرایند کفسابی ارزان و با کیفیت، ظاهر ساختمان خود را به زیبایی و جذابیت بیشتری برسانید.

خدمات در زمینه‌ی نماشویی، کفسابی و… هستند و شما می‌توانید برای استعلام قیمت کفسابی یا سفارش کفسابی ارزان از طریق شماره‌های موجود در وبسایت با ما در تماس باشید یا به دو شعبه شرکت ما در تهران مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را حضورا دریافت کنید.

کفسابی چیست؟

کفسابی یکی از خلاقانه ترین و بهترین روشهای ایجاد زیبایی و جلا بخشیدن به سطوح مختلف ساختمان شماست. با استفاده از لقمه ساب ایتالیایی در انتهای عملیات کفسابی، سنگها را هر چه بیشتر صیقلی و براق کنید. کفسابی بیشتر از هر چیزی نیاز به صبر وحوصله دارد ، چون کار کف سابی طی مراحل مختلف انجام می شود باید در هر مرحله دقت کرد تا بهترین حالت ممکن سابزنی را پیاده کرد .

اگر تنها یکی از مراحل کفسابي به درستی انجام نشود ، هر چند که ساب های بعدی را بسیار عالی و تمیز انجام داده باشید اما به نتیجه و کیفیت مطلوب نمی رسید

خدمات کفسابی شامل چه مواردی می باشد؟

 که گروه ما ارایه می دهد شامل تمامی خدمات مورد نیاز برای تمیز و براق و ترمیم کردن هر نوع سطوح موجود در ساختمان شما می باشد. خدمات کفسابی و سنگسابی از ترمیم سنگ شروع می شود و به نانو و ضد آب کردن انواع سطوح تازه کار شده و یا قدیمی می شود .اما شاید بتوان گفت که پرکاربرد ترین زیر مجموعه خدمات کف سابی همان ساب زنی و صیقلی کردن سنگ است اما خب باید عرض که این دسته از خدمات جزیی از صدها خدماتی است که در این مجموعه قرار می گیرد.

کفسابی پولیشر

کفسابی پولیشی به ایجاد شفافیت، صیقلی نمودن و یا کفپوشهایی گفته می شود که در مرور زمان درخشندگی اولیه خود را از دست داده اند.  به عبارت ساده تر می توان گفت که کفسابی در واقع سابیدن کف خانه، مغازه یا هر مکان دیگری است که از سنگ گرانیت، مرمر، موزائیک و بتن و …ساخته شده باشد. این کار در کفسابی با استفاده از دستگاه های مدرن و با تکنیک جدید و بالا صورت می گیرد.

مراحل کفسابی

 با توجه به میزان درز، خراش و خشی که در سنگ موجود است، از لقمه ۳۶ یا ۴۶ استفاده می کنیم. تفاوت این دو لقمه ساب تنها به میزان زبری است که لقمه ۳۶ ساب زبرتر است. ساب اول برای ایجاد سطح یکدست و حذف کلیه پستی و بلندی های سنگ است.

 ساب دوم استفاده از لقمه ۶۰ است که باعث از بین بردن کلیه درزها و خطوط مانده از ساب اول است. در مرحله سوم از لقمه ساب ۱۲۰ استفاده می شود. در اغلب موارد بعد از ساب دوم بتونه کاری انجام می شود، تا سطحی صاف و یکدست حاصل شود.

بعد از بتونه، مجدداً از دستگاه ساب استفاده شده تا در مرحله آخر ساب لقمه ایتالیایی بکار برده شود. استفاده از ساب لقمه ایتالیایی باعث درخشندگی و شفافیت بسیار سنگ است.

کفسابی برای برداشتن پستی و بلندی سنگ

وقتی تصمیم می گیرید که کفپوش خانه خود را از جنس سنگ تهیه کنید لازم است تا با روش های نگه داری و زیباسازی سنگ هم آشنایی کافی پیدا کنید ، پس از اتمام کار سنگ کار مشاده می شود که سنگ ها به ویژه در قسمت بند (درزسنگ) نسبت به هم دارای پستی بلندی و حالت ناخنک دارد .

اگر این ناخنک و ناهمواری سنگ برطرف نشود چه اتفاقی می افتد؟

  • کفپوش سنگی که دارای ناهمواری های متعدد است مانند یک پازل هزار قطعه است که با ورقه های کلفت و در رفته کنار هم قرار گرفته اند حال به تصویر کامل پازل که برروی جعبه آن است نگاه کنید می بینید که پازل زیبایی و وضوح تصویر اصلی را ندارد ، کفپوش سنگی که کفسابی نشده باشد هم دقیقا مانند پازل است که تمامی ناهمواری ها به چشم میخورد و حس نامنظمی را به ما منتقل می کنند ، در تصویر زیر می توانید تفاوت کفپوشی که ساب خورده را با کفپوش ناسابیده را کاملا درک کنید اینها تنها بخشی از تاثیرات کف سابی است .
  • پس از گذشت مدتی و استفده کردن از کفپوش سنگی در اثر تی کشی و یا نظافت و نیز چربی های موجود در خانه کثیفی ها در کنار ناهمواری تجمع کرده و بند سنگ تبدیل به نوار های مشکی می شود.
  •  مصرفی کارخانه ها به دلیل  براقیت بیشتر ضعف در برابر ساییدگی و لکه های حاصل از مواد اسیدی و خوراکی دارد که به سرعت سط کفپوش سنگی شما پر از لکه ها و خراش های مختلف خواهد شد .

کفسابی با استفاده از لقمه پد الماسه

در این نوع کفسابی که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال کفسابها و کارفرماها قرار گرفته به دلیل استفاده از لقمه های الماس که متشکل از الماس های ریز و زمینه پلاستیکی هستند می‌توانند هر نوع خط و خشی را از روی سطح سنگ برداشته و یک سطح کاملاً صیقلی و بدون خط و خش را ایجاد کنند.

نحوه انجام کار ساب زدن سنگ با لقمه پدهای الماس و شاین به این صورت است که ابتدا با استفاده از لقمه سنگ های سیمانی پستی بلندی و ناهمواری سنگ را برداشته و سپس با استفاده از لقمه پد الماسه های نمره هشتاد و نمره ۱۰۰ ، ۱۵۰ ، ۲۰۰ ، ۴۰۰ ، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ زده می شود . برای درک بهتر موضوع مابه نحوه اجرای هر یک از لقمه های زیر می پردازیم:

لقمه پد ۸۰: لقمه ۷۸۰ پس از لقمه زبر سیمانی نمره ۴۶ و یا نمره ۸۰ اجرا می‌شود و کار آن برداشتن خط و خش و خراشیدگی های حاصل از لقمه سنگ های نمره ۴۶ می باشد. این لقه ها بر روی پایه های پد قرار گرفته و زیر دستگاه ساب زنی قرار می‌گیرد و دستگاه با دور ثابت شروع به کار می کند این کار را می‌توان به صورت تار و پود اجرا کرد تا این که موج و خط و خش بر روی سنگ باقی نماند.

پس از اتمام این مرحله اگر به درستی ساب زنی را انجام داده باشید شاهد یک سطح کاملا صاف و یکدست و بدون خط و خش خواهید بود.

 کفسابی با پد الماسه ۲۰۰

کف سابی سنگ برای برداشتن خط و خش و خراش های ایجاد شده روی سنگ الماسه ۲۰۰ پس از لقمه پد الماسی ۸۰ زده می شود و کار آن برداشتن خط و خش بسیار ریز حاصل از لقمه الماسه ۸۰ می باشد در این مرحله کار برداشتن خط و خش به اتمام رسیده و کار صیقل سنگ شروع می شود.

پد الماسی ۴۰۰ و یا ۵۰۰ :

این مرحله را می‌توان مرز براقیت و صیقل سنگ نامید زیرا در این مرحله صیقل سنگ به اتمام رسیده و کار آماده پرداخت و شاین و براق شدن است. پس از اتمام این مرحله شما شاهد درخشش جزئی در سنگ خواهید بود که می‌توان انعکاس پنجره ها و اشیای نورانی را بر روی سنگدمشاهده کرد. لازم به ذکر است که اگر کار به درستی اجرا شده باشد در این مرحله نباید هیچگونه موج و یا خط و خش و خراشیدگی بر روی سنگ مشاهده شود.

کفسابی با استفاده از لقمه پد شاین

لقمه شاین در سال‌های اخیر جایگزین لقمه های اسیدی کفسابی شده است و نسبت به لقمه های قدیمی ، مزایا و معایبی دارد که البته می‌توان گفت که مزایای آن بسیار بیشتر از معایبش است .این لقمه ها متشکل از پارچه‌های لایه ای هستند که در میان هر یک از لایه ها بهترین نوع پولیش جایگذاری شده است که به مرور استفاده و از بین رفتن لایه های پارچه ها، پارچه های آغشته شده به پولیش کار پرداخت و صیقل سنگ را انجام می‌دهند که با تکرار دو و یا سه مرحله پولیش سنگ می‌توان به نهایت براقیت و شفافیت سنگ رسید.

ماندگاری این نوع پولیش بسیار بیشتر از نمونه های قدیمی می باشد زیرا که به دلیل ایجاد حرارت و به نوعی اتو شدن پولیش در زیر دستگاه کفسابی این ماندگاری تضمین می شود.کیفیت و ماندگاری این براقیت در قسمت هایی پر رفت و آمد مانند پارکینگ، بهتر نشان داده می شود و با تست های مکرر که شرکت بهاری انجام داده است شاهد این بودیم که به هیچ وجه رد لاستیک و روغن پس از اجرای پولیشر شاین برجای نمی ماند .

نمره های شاین لازم برای کفسابی و صیقل سنگ شامل : لقمه پدشاین نمره ۵۰۰ ،نمره ۱۰۰۰ ،نمره ۱۵۰۰ ،نمره ۲۰۰۰، پدشاین نمره ۳ هزار و نمره ۶ هزار تا ۱۲ هزار در بازار موجود بوده و کفساب و سابزن به صلیقه و مهارت خود می تواند از تعدادی از این لقمه ها برای شفافیت سنگ استفاده کند .

کفسابی پس از اتمام ساخت

تاثیر دوم این است که اگر سنگ شما در اثر ریخته شدن مواد سیمانی یا گچی و حتی خاک در اثر ساخت و ساز کثیف شده باشد با سنگ سابی می توان تمامی این مصالح را از روی سطح سنگ برطرف کرد.  و تاثیر بعدی کفسابی  فوق العاده ای است که به سنگ می بخشد.