علمی و پزشکی

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلامی: امروزه دانشمندان ما در حوزه آب سنگین حرف های زیادی برای گفتن دارند

سمینار نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ و جمعی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سلامت در سالن کنفرانس برگزار شد. بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش دوران خبر، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با اشاره به نقش فناوری هسته ای در تأمین سلامت جامعه، اظهار کرد: این فناوری پر رنگ تر از گذشته است و سلامت جامعه یکی از این مهم است. مهمترین محورهای فعالیت این سازمان در دستیابی به اهداف صنعت هسته ای است.
وی افزود: در خصوص فعالیت های این سازمان در حوزه پزشکی گام های رو به جلو و مثبتی برداشته ایم که یکی از آنها راه اندازی مرکز کیت غربالگری نوزادان بود. دشمنان در بحث آب سنگین به فعالیت های مسالمت آمیز ایران حمله سنگینی کردند و خواستار عدم حضور ایران در این عرصه بودند.
وی افزود: خوشبختانه توانستیم بدون توجه به فشار غرب در مسیر دستیابی به آب سنگین و مشتقات آن حرکت رو به جلو را ادامه دهیم و امروز در حوزه آب سنگین دانشمندان ما حرفی برای گفتن دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره بهره‌برداری از آب سنگین در کشور گفت: آب سنگین دروازه بسیار بزرگ و مهمی در فرآیند مهندسی مولکولی و هسته‌ای است که مشتقات آن می‌تواند دستاوردهای بزرگی در سلامت و بهداشت داشته باشد. صنعت داخلی.” آنها با ایجاد ظرفیت های راهبردی علمی و فنی نمی خواهند کشور ما در بین قدرت های جهانی قرار گیرد.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته ای در حوزه های بهداشت، صنعت، کشاورزی و استفاده از تشعشعات گفت: ما امکانات کامل چرخه سوخت هسته ای را در اختیار داریم و با ظرفیت های علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد کرده ایم در خدمت هستیم. سلامتی بشریت و مردم.” 50 نوع رادیودارو برای تشخیص، تسکین و درمان در اختیار مراکز درمانی قرار داده ایم.
معاون رئیس جمهور افزود: هدف ما دستیابی به دستاوردهای مهم در حوزه های راهبردی که دشمنان با آن مخالف هستند و ارتقای سطح علمی و اقتدار ایران اسلامی است.
وی با اشاره به تحقیقات سریع و علمی و نتیجه‌گرایانه محققان صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف گفت: امروز چه از طریق راکتورها و چه از طریق شتاب‌دهنده‌ها باید ایزوتوپ‌هایی را که باید به آن برسیم و ظرفیت صنعتی را که باید داشته باشیم ایجاد کنیم. . ما باید بیشترین سهم از محصولات رادیودارویی را داشته باشیم که می توانند مستقیماً بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارند.
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به درد و رنج بیماران سرطانی و اقدامات سازمان انرژی اتمی در کاهش آلام و آلام این بیماران پرداخت و گفت: در حوزه پزشکی حرکت می کنیم تا با رادیوداروها و سلول درمانی عوارض را به حداقل برسانیم. ” 210 مرکز پزشکی از محصولات و رادیوداروهای ما استفاده می کنند و در حال تحقیق و کار روی تعدادی رادیوداروهای جدید هستیم.
مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به اقدامات این سازمان در زمینه جت های پلاسمای سرد مورد استفاده در درمان سرطان اشاره کرد و گفت: اقدام مهم دیگری که شروع کردیم و مردم ما در آینده نزدیک شاهد آثار مثبت آن خواهند بود. ، موضوع جت های پلاسمای سرد است.” . این یک فناوری و دستاورد عالی است که برای قسمت های مختلف بدن، به ویژه گردن و بالا استفاده می شود. به طور مستقیم سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و به طور قابل توجهی رنج بیماران سرطانی را کاهش می دهد. همچنین در حال راه اندازی اولین کلینیک ترمیم زخم برای بیماران دیابتی با استفاده از پلاستراپی هستیم.

لازم به ذکر است؛ سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری پژوهشکده هماتولوژی، آنکولوژی و سلستوتراپی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از متخصصان برجسته پزشکی هسته ای و انکولوژیست ها در ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار آشنایی انکولوژیست ها با رادیوداروها و کاربرد آنها در تشخیص و درمان سرطان بود تا از کاربرد آنها در تشخیص و درمان انواع سرطان بهره مند شوند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید