علمی و پزشکی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف و به نقل از ScienceAlertبه نظر می رسد افرادی که دچار حملات میگرنی هستند در حالت حرکتی و سرگیجه در مقایسه با سایر افرادی که حتی در قطار هستند حتی به صورت مجازی حالت تهوع دارند. همچنین تفاوت هایی در فعالیت عصبی این افراد وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از حرکت از مدت ها پیش مشخص بوده است ، این رویکرد جدید می تواند هنگام احساس این احساسات تصویربرداری دقیق از مغز (fMRI) را ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی قطار هوایی متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

به موازات اسکن مغز ، این افراد تصاویر قطار هوایی را با صدا پخش می کردند.

این تجربه در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن حالت تهوع را تجربه می کنند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن طولانی تر و شدیدتر بود.

محققان اسکن MRI را برای افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن مورد بررسی قرار دادند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم که علائم مرتبط با حمله میگرن را تجربه می کنند ممکن است برای علم مفید باشد.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و درمان آن می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید